Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Vad får fart på sprinttävlandet i instegsklasserna?
<<   1, 2, 3, 4, 5
9686 besök totalt
Bosse L
Tyresö
Här sen Feb 2003

JohnC skrev:
Citat:
Jag förstår inte riktigt den smått förtönade och lätt uppnästa attityd som några BMW SC reprentanter tagit i den här tråden. Stämmer inte riktigt med mitt intryck av de jag känner i den klubben.

Intressanta åsikter men ovanstående kommentar förstod jag inte riktigt

Tycker att det har varit många knepiga påhopp i tråden generellt på märkesserier. Vad ni måste inse är att alla inte vill ha ngn karriär inom racing utan är relativt nöjd med den nivån som är idag. Inom BMW cup är man inte totalt märkesfixerad. Vi kör redan idag med Beetlar och det fungerar helt OK.

Problemet med små serier som kombinerar med "vanlig" banåkning är dock att ekonomin är starkt beroende av antalet gatbilsåkare, vilket är djupt olyckligt och osäkert från tillfälle till tillfälle. Jag skulle därför gärna se att även BMWSC gjorde sammarrangemang tillsammans med andra klubbar alternativt med SPVM eller SLC det skulle också minska personberoendet då själva organisationen för arrangemanget redan finns på plats. Eldsjälar som brinner för racing ideellt är en fin tanke men är också mkt riskabelt då det är en utdöende grupp (grovt generaliserat).

Jag syftade på några lätt surmagade kommentarer ifrån personer som jag uppfattade som aktiva i, eller representanter frö BMW Cup.
Jag tror det bara är dessa som uppfattat inlägg kring märkesklubbracing som påhopp. Vi övriga harn og inte gjort det. Varför det är mera känsligt i BMW Cup sammanhang är jag inte insatt i.
Jag tucker BMW SC, CAR, PCS mf.l. gör ett utmärkt jobb för klubbracing på äkta klubbnivå. Jag tror inte ska eller bör jämföras med klubbracing på nästa nivå, som t.ex. SSK, ERC, RHK och liknande serier.
I mina ögon så ligger inte problemet i svensk sprintracing i dessa klubbars verksamhet, tvärt om de bidrar till breddat intresse.
Kruxet är att alla arrangörer oftast ser för mycket till sin serie och klarar inte ett sundare helikopterperspektiv. Undantag finns, en skriver inlägg i denna tråd t.ex. thumbs up
Alla vill köra en egen seria, alla vill ha en egen klass som passar just deras bil eller deras drömprojekt för banan. Vita bilar med 2,35 liter och 2 ventiler med röd skinnklädsel och blåelocerad dumpventil ska nautrligtvis ha en egen klass så att man kan vinna sin klass....
Klart som f-n att det ihop med mina och andras tidigare luftade synpunkter dränerar sprintracing, inte minst genom
kanniblaisering sprintklasser emellan. Har bara ett ord för detta: obegåvat

Citera
Allmänt banåkaforum
Vad får fart på sprinttävlandet i instegsklasserna?
<<   1, 2, 3, 4, 5
9686 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande