Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 9686 besök totalt |
Jag syftade på några lätt surmagade kommentarer ifrån personer som jag uppfattade som aktiva i, eller representanter frö BMW Cup. Jag tror det bara är dessa som uppfattat inlägg kring märkesklubbracing som påhopp. Vi övriga harn og inte gjort det. Varför det är mera känsligt i BMW Cup sammanhang är jag inte insatt i. Jag tucker BMW SC, CAR, PCS mf.l. gör ett utmärkt jobb för klubbracing på äkta klubbnivå. Jag tror inte ska eller bör jämföras med klubbracing på nästa nivå, som t.ex. SSK, ERC, RHK och liknande serier. I mina ögon så ligger inte problemet i svensk sprintracing i dessa klubbars verksamhet, tvärt om de bidrar till breddat intresse. Kruxet är att alla arrangörer oftast ser för mycket till sin serie och klarar inte ett sundare helikopterperspektiv. Undantag finns, en skriver inlägg i denna tråd t.ex. ![]() Alla vill köra en egen seria, alla vill ha en egen klass som passar just deras bil eller deras drömprojekt för banan. Vita bilar med 2,35 liter och 2 ventiler med röd skinnklädsel och blåelocerad dumpventil ska nautrligtvis ha en egen klass så att man kan vinna sin klass.... Klart som f-n att det ihop med mina och andras tidigare luftade synpunkter dränerar sprintracing, inte minst genom kanniblaisering sprintklasser emellan. Har bara ett ord för detta: obegåvat ![]() _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 9686 besök totalt |