Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Tidningen "Sportbilen" med Ringen Special.
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
1 besök senaste veckan (16272 totalt)
Mattias B

Här sen Jul 2004
Inlägg: 238



Hehe, jag syftar på denna:
http://www.porsche964.nl/docs/pc9308-2.jpg

Byggd i ca 100 exemplar vill jag minnas.
RSR byggdes väl i runt 50 exemplar?

Har bara sett en i verkligheten förresten.

Mvh

_________________
Mattias Bengtsson
911 -78
Lådbil
Citera
RS Patrik
Skåne
Här sen Mar 2004
Inlägg: 793



Re:

Mattias B skrev:
Hehe, jag syftar på denna:
http://www.porsche964.nl/docs/pc9308-2.jpg

Byggd i ca 100 exemplar vill jag minnas.
RSR byggdes väl i runt 50 exemplar?

Har bara sett en i verkligheten förresten.

Mvh


Tror vi båda har rätt.
RS 3.8:an var homologiseringsbilen till RSR'n, därav räknar jag in den (kanske felaktigt) i RSR'n.

Vi kanske skall sluta innan OT polisen kommer!!

_________________
Patrik Ljunggren
Citera
Tobbe Holst
Stockholm
Här sen Apr 2006
Inlägg: 131



Re:

RS Patrik skrev:
Mattias B skrev:


Eh, Carrera RS 3.0-74, SC-RS-84 samt Carrera RS 3.8 -93...

Kul det där med Barri.. thumbs up


Touché! Dock är -93:an du syftar till en RSR...




_________________
Torbjörn Holst

Den gula bytt mot en låg röd..
Citera
Tobbe Holst
Stockholm
Här sen Apr 2006
Inlägg: 131



Skämt åsido, för att göra ett försök att leta mig tillbaka till trådämnet vill jag ta tillbaka min tidigare lite negativa åsikt om tidningen. Jag satt nämligen och rensade bland senaste månadernas biltidningar och slängde de flesta, men den här fick vara kvar (om inte annat som referensverk/reseguide) och dessutom började jag bläddra i den igen för att läsa de artiklar jag tidigare hoppat över.. så tydligen tyckte jag om den när allt kom till kritan.

Filmer med svenskt omslag och oöversatt tyskt innehåll suger dock fortfarande..

och homologiserings 3.8 93'an för gatbruk hette "bara" RS..

_________________
Torbjörn Holst

Den gula bytt mot en låg röd..
Citera
RS Patrik
Skåne
Här sen Mar 2004
Inlägg: 793



Re:

Tobbe Holst skrev:


och homologiserings 3.8 93'an för gatbruk hette "bara" RS..


Nej, RS 3.8.

_________________
Patrik Ljunggren
Citera
Tobbe Holst
Stockholm
Här sen Apr 2006
Inlägg: 131



Re:

RS Patrik skrev:
Tobbe Holst skrev:


och homologiserings 3.8 93'an för gatbruk hette "bara" RS..


Nej, RS 3.8.



Nope, Carrera RS 3.8 (Porsche behöver jag väl inte skriva? )

_________________
Torbjörn Holst

Den gula bytt mot en låg röd..
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8464



Kalenderbitarnas Grand Prix!

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
RS Patrik
Skåne
Här sen Mar 2004
Inlägg: 793



Re:

Tobbe Holst skrev:
RS Patrik skrev:
Tobbe Holst skrev:


och homologiserings 3.8 93'an för gatbruk hette "bara" RS..


Nej, RS 3.8.



Nope, Carrera RS 3.8 (Porsche behöver jag väl inte skriva? )


Sorry, du tvingar mig...

Carrera 2 RS 3.8

_________________
Patrik Ljunggren
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17976



Har svårt att se vad diskussionen har med tidningen att göra...

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
höfläkt

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1613



Re:

BTG skrev:
Göte RS6 Sjögren skrev:
Micke du har säkert gällande M3, går även nya CSL dithän får man väl på riktigt fundera på annan bil, Porsche >


Blir det en ny CSL så tror jag som du, då blir det en rå naken maskin. Men jag undrar om det blir någon ny CSL alls? Å andra sidan kommer ju M5 kobi nu så kanske ändå...

Blir det ingen ny CSL så blir ju din killer ännu mer exklusiv!


Det borde bli en CSL. Men det är väl inga beslut tagna på det ännu, och först skall ju M3:an lanseras samt komma ut till kund. Sen lär det väl gå ett par år innan en eventuell CSL gör det. Dom borde i allafall kunna ta bra betalt för sånna bilar verkar sälja sig självt bland samlare, entusiaster samt annat rikt folk.
Dom fick ju til en toksnabb bil förra gången så jag vill bara understryka att jag vekligen hoppas dom når hela vägen, med en bil som har lite av det där en RS har och som e46 CSL:en saknar. (om det nu blir en CSL)

_________________
Stefan Larsson
Citera
höfläkt

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1613



Re:

Lennart Hall skrev:
Har svårt att se vad diskussionen har med tidningen att göra...


Ja det är MASSOR i den här tråden som inte har precis med tidningen att göra, men så länge det inte finns ett debatt-forum här, och så länge almanackan säger januari, kan väl ni moderatorer låta oss ha lite kul i tristressen. Chilla o ta en kopp kaffe vetja!

_________________
Stefan Larsson
Citera
RS Patrik
Skåne
Här sen Mar 2004
Inlägg: 793



Re:

höfläkt skrev:
med en bil som har lite av det där en RS har och som e46 CSL:en saknar. (om det nu blir en CSL)


Borde bli enkelt då, stolar för 6-punkts samt bur och bättre camberjusteringar. Komplett!

_________________
Patrik Ljunggren
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2745



Re:

RS Patrik skrev:
höfläkt skrev:
med en bil som har lite av det där en RS har och som e46 CSL:en saknar. (om det nu blir en CSL)


Borde bli enkelt då, stolar för 6-punkts samt bur och bättre camberjusteringar. Komplett!

Helt rätt, men du glömmde en liten detalj Patrik, stömbrytare oxå, ja kanske även Stefan då skulle bli nöjd

Såg en Bently i shoppen på strandvägen. Den hade bromsar som var nästan en halvmeter(44,5cm ) i diameter och många kolvar, klart fin eftermarknades uppgradering till CSL, för de som känner att de behöver mer bromsar (jag tillhör inte den kategorin) Men hej, vilka ankare, de var även i typ kolfiber eller nåt, komposit, keramik?

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2745



Re:

höfläkt skrev:
Lennart Hall skrev:
Har svårt att se vad diskussionen har med tidningen att göra...


Ja det är MASSOR i den här tråden som inte har precis med tidningen att göra, men så länge det inte finns ett debatt-forum här, och så länge almanackan säger januari, kan väl ni moderatorer låta oss ha lite kul i tristressen. Chilla o ta en kopp kaffe vetja!


Bra skrivet Stefan!
Man kan ju fråga sig varför denna tråd har så många besökare?

Chilla på nu alla moderatorer. Herregud jag är hemma sjuk, vad göra

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
höfläkt

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1613



Re:

RS Patrik skrev:
höfläkt skrev:
med en bil som har lite av det där en RS har och som e46 CSL:en saknar. (om det nu blir en CSL)


Borde bli enkelt då, stolar för 6-punkts samt bur och bättre camberjusteringar. Komplett!


Njaee det finns väl lite mer att önska, eller hur Patrik?
Ställbara hämmare hade varit bra

_________________
Stefan Larsson
Citera
RS Patrik
Skåne
Här sen Mar 2004
Inlägg: 793



Re:

höfläkt skrev:
RS Patrik skrev:
höfläkt skrev:
med en bil som har lite av det där en RS har och som e46 CSL:en saknar. (om det nu blir en CSL)


Borde bli enkelt då, stolar för 6-punkts samt bur och bättre camberjusteringar. Komplett!


Njaee det finns väl lite mer att önska, eller hur Patrik?
Ställbara hämmare hade varit bra


Gaute har rätt, brytare är ju inte dumt.
BMW får väl dessutom se till att de inte bygger så många heller..

997 GT3 RS kommer ju att bli en dussin bil, med planerade 2000st byggda, till skillnad från 996 GT3 RS med 587...

_________________
Patrik Ljunggren
Citera
höfläkt

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1613



Re:

Göte RS6 Sjögren skrev:
stömbrytare oxå, ja kanske även Stefan då skulle bli nöjd


Inget fel på din bil Gaute, (och inte heller på din BTG tid. Där är du snabb, snabbare än jag iaf) men det finns väl ingen bil som inte lämnar något kvar att önska för oss rejsputtar. CSL:en är ju en snabb bil menad att inte pillra på. Se till att ha kladdiga däck och det går fort. Men vill du utvecklas, göra ändringar och justeringar så måste RS:arna vara att föredra. (och nu kommer Patrik att nicka i samförstånd) om inte annat så är det väl lite mera utmaning att åka bil med stjärtmotor?

_________________
Stefan Larsson
Citera
höfläkt

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1613



Re:

RS Patrik skrev:
höfläkt skrev:
RS Patrik skrev:
höfläkt skrev:
med en bil som har lite av det där en RS har och som e46 CSL:en saknar. (om det nu blir en CSL)


Borde bli enkelt då, stolar för 6-punkts samt bur och bättre camberjusteringar. Komplett!


Njaee det finns väl lite mer att önska, eller hur Patrik?
Ställbara hämmare hade varit bra


Gaute har rätt, brytare är ju inte dumt.
BMW får väl dessutom se till att de inte bygger så många heller..

997 GT3 RS kommer ju att bli en dussin bil, med planerade 2000st byggda, till skillnad från 996 GT3 RS med 587...


Antikrundan??

_________________
Stefan Larsson
Citera
RS Patrik
Skåne
Här sen Mar 2004
Inlägg: 793



Re:

höfläkt skrev:
RS Patrik skrev:
höfläkt skrev:
RS Patrik skrev:
höfläkt skrev:
med en bil som har lite av det där en RS har och som e46 CSL:en saknar. (om det nu blir en CSL)


Borde bli enkelt då, stolar för 6-punkts samt bur och bättre camberjusteringar. Komplett!


Njaee det finns väl lite mer att önska, eller hur Patrik?
Ställbara hämmare hade varit bra


Gaute har rätt, brytare är ju inte dumt.
BMW får väl dessutom se till att de inte bygger så många heller..

997 GT3 RS kommer ju att bli en dussin bil, med planerade 2000st byggda, till skillnad från 996 GT3 RS med 587...


Antikrundan??


Absolut, för RS-73 orna har inte hållit sitt värde särskilt bra...

_________________
Patrik Ljunggren
Citera
höfläkt

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1613



För mig är antikrundan gamla gubbar o kärringar som gaggar om att det var bättre förr, och samlar på gammalt bråte som endast dom själva upplever som ovärderligt.
Dit hör givetvis inte du, som har en bil som tappat 400 big på två år . (precis som inte min kommer att göra det... )

_________________
Stefan Larsson
Citera
RS Patrik
Skåne
Här sen Mar 2004
Inlägg: 793



Re:

höfläkt skrev:
För mig är antikrundan gamla gubbar o kärringar som gaggar om att det var bättre förr, och samlar på gammalt bråte som endast dom själva upplever som ovärderligt.
Dit hör givetvis inte du, som har en bil som tappat 400 big på två år . (precis som inte min kommer att göra det... )


Håller med, retades lite bara. Alla RS bilar har initialt tappat, både 993 och 964 handlas idag för mer än nypriset då de var nya, det kommer våra också göra. Bara att hålla ut. Under tiden kan man ju alltid "komplettera.."

_________________
Patrik Ljunggren
Citera
Allmänt banåkaforum
Tidningen "Sportbilen" med Ringen Special.
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
1 besök senaste veckan (16272 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande