Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 26970 besök totalt |
ED9:an är 124hk motorn (den jag för övrigt har). Vt:n är v-tec:en på 150 hk.
om du är ute efter mkt körglädje för lite pengar, så är crx:en en mycket bra alternativ. Ångrar inte att jag köpe min förra våren. _________________ Martin Ek |
||
Re:
Då är det ED9:an jag ska ha ![]() Du slängde ju på ett par nya dämpare och fjädrar om jag inte minns fel? Provkörde du bilen mkt innan? Stor skillnad antar jag? MvH P _________________ Patrik Rosén Speedlab Crew - http://www.speedlab.se 3D-printing/Design - http://www.brainglow.se Instagram - https://www.instagram.com/brainglow.studios/ |
||
Är i småland nu under påskhelgen och idag fick jag dispans, av sambon, att pilla med crx:en.
![]() Bytte insats filtret till ett piper cross. ![]() Monterade även tillbaka extraktorgrenröret. ![]() Tanken var att jag skulle montera kattersättaren, men det visade sig att jag behövde kapa bultar med vinkelslip. Brist på eluttag/förlängningssladd och kapskiva gjorde att jag hoppade det och gick in i värmen för att smälta drivisen i pungen. Fick även in halvburen i bilen...fast inte på rätt sätt ![]() ![]() Fråga: Hur lång tid tar det innan bandagen slutar ryka? Riktigt jobbig rök att få in i kupén. Nästan så man är lite rädd att det ska ta eld när man stannar och det ryker under motorhuven! ![]() _________________ Martin Ek |
||
halvburen är nu svetsad på plats i bilen. Har dock inte hunnit måla den än
![]() Igår var det dags för årspremiären på ett snöigt kinnekulle ring: ![]() ![]() Trist väder men kul att äntligen få komma igång med bankörningen igen! _________________ Martin Ek |
||
Najs!
Hm... halvbur ser ju inte så svårt ut att montera in? hur går det med Besiktning för dig? _________________ Patrik Rosén Speedlab Crew - http://www.speedlab.se 3D-printing/Design - http://www.brainglow.se Instagram - https://www.instagram.com/brainglow.studios/ |
||
Re:
Måste du verkligen det när det bara är en halvbur? _________________ Erik Johansson Sommar: Mazda RX-7 -84 Vinter: Yamaha Viper M-TX -16 http://nosc.worlddisease.net |
||
CRX e ju gränsfall, men om man bygger om så den blir 2-sitsig bara (med bur) så måste man det.
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||
Enligt som jag fattat det så ska jag inte behöva det med min bil.
och den är reggad som din, förare + 1 passagerare. _________________ Erik Johansson Sommar: Mazda RX-7 -84 Vinter: Yamaha Viper M-TX -16 http://nosc.worlddisease.net |
||
|
||
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||
må det gå på vanlig bes men ska det vara rätt o riktigt så
är de reg bes som gäller. precis som vid drag, tacklucka mm så ska det in i papperna. kör du bilen på gatan så är där en nakdel till och det är att om man åker på en flyggande bes är de böter o regbes som gäller... har precis själv utfört reg bes för med halvbur dock med framåtsträvor i sodorna... en annan fördel är att du regar in med halvbur är dom inte så gnälliga sen är det fritt fram o hänga i hel bur då det enbart står "skyddsbur" i regbeviset. och din vikt bli lägre i pappret :P _________________ Linus Eriksson Honda Nörd ! |
||
Re:
jajajajaja! Shit happens! Var inte så svensk!! ![]() ![]() |
||
Tanken från början var att regbesiktiga och efter de inlägg som kommit här finns tanken kvar. Dock måste jag få till buren ordentligt först. Har problem med att bältet ligger an mot huvudbågen.
_________________ Martin Ek |
||
En av de bakre bultarna som håller glidskenan till förarstolen går runt runt runt. Tog tag i det hela idag och körde in bilen på jobbet.
Slipade ner skallen. ![]() ![]() Som väntat var det svetsmuttern som släppt. ![]() En av svetsarna svetsade tillbaka svetsmuttern och därefter fick jag dit, efter vissa modifieringar, mina "nya" Cobra stolar. ![]() De är lite bekvämare än min Fighterstol. Dock är det sämre sidostöd i dessa. Nu har jag en Fighterstol, i bra skick, över om nån är sugen på en sådan. ![]() _________________ Martin Ek |
||
Skaffade mig ett par slitsade black diamond skivor som gått två säsonger nu i veckan.
Monterade dem tidigare idag. ![]() Vet inte om jag har haft oturen att en är skev men vid inbromsningar i höga hastigheter så vibrerar det en del i ratten. Likaså när jag bromsar lite hårdare vid låga hastigheter. (nej obalans i hjulen har jag inte) Kanske är det bara beläggen som måste slitas in efter de nya skivorna? Kommer troligtvis att få broblem vid regbes av halvburen oxå :/. Bältet tar i bågen. ![]() Har bytt ut bulten som håller övre bältesfästet till en kortare (och plockat bort distansen som fanns där). Det hjälpte på passagerarsidan men inte på förarsidan. _________________ Martin Ek |
||
Vad ska du ha för Fighterstolen?
Är det skenor till den eller blir det en helt fast installation? MvH P _________________ Patrik Rosén Speedlab Crew - http://www.speedlab.se 3D-printing/Design - http://www.brainglow.se Instagram - https://www.instagram.com/brainglow.studios/ |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 26970 besök totalt |