Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2007-08-09/08-13 Nurburgring oldtimer mm.
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
40903 besök totalt
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006

Re:

P.P. skrev:

Nu är kompisarna på väg över för att spela GTR2 i min simulator, så vi får väl se när jag får chansen att lägga upp bilderna ifrån turistkörnngen. Någon gång blir det

Ser fram emot det thumbs up

Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

Re:

P.P. skrev:

Är det ringen han har målad på sin bil?

Stämmer. Tror att den där M1:an är den enda som har vunnit något större rejs, 1000 km på Nürburgring 1981 med Nelson Piquet och Hans-Joachim Stuck. Dekoren var en del av en kampanj för att rädda Nordslingan, "Sag ja zum Nürburgring" eller nåt sånt. Tyvärr bröts loppet i förtid pga denna olycka:

http://www.youtube.com/watch?v=Z6BwsAztYGg

EDIT: Det står ju faktiskt "Ja zum Nürburgring" i vindrutan.

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator
Trådstartare
och i den rullen syntes Lancian också. Det finns mycket hemskheter på Youtube när man börjar leta... Palletti, Savage, Williamsson... man kanske skulle köpa ett släckarsystem till bilen...

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Karl Birgander
Älvängen
Här sen Sep 2003

Re:

P.P. skrev:
man kanske skulle köpa ett släckarsystem till bilen...

Du ska inte börja med en bur?

Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator
Trådstartare
Look who`s talking... Bur är så givet att det nämner jag inte ens. Men en enkel fråga: Hur många åker med trelagrad overall på banträffar? och hur lång tid tar det att få fram en brandbil/släckare till dig och din brinnande bil när det väl skitit sig?

Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator
Trådstartare
Dags för lite turistkörning. Vi hade ju varit en hel del borta vid Brunnchen och på vägen dit sett parkeringen vid Pflanzgarten. Så vi styrde nosen ditåt när vi var klara med det övriga turistandet. Som en extrabonus hade vädret dessutom ändrat sig till det bättre ifrån morgonens dimma. Det var nu nästan t-shirtväder.

Det syntes en och annan svensk nummerskylt på banan. Inga (för mig) givna kändisar, men ändå något att hålla ögonen på lite extra.

Den morrade elakt, den gick fort, men jisses vad den såg ut att vara nervig på sina ställen. Hur funkar 350:n på slingan egentligen? Var det förar/setup eller bilrelaterat?

Saab leker (nästan) flygplan.

För 360 euro kan du hyra dig en lagom banpreppad 318ti under en dag, försäkrad för banbruk och klar att leka med. Men kan någon förklara för mig vad det står i disclaimern http://www.rent-racecar.de/gb/impressum.html ?

En av dem som körde med mest attack.

En, öhh, Fiesta ST SUV

och i andra änden på skalan hittar man en lowrider-911. Men han var inte värst... Det var en Alfa GT-förare som antingen var helt hänsynslös eller inte hade en aning om hur banan gick. Han släppte inte en milimeter på gasen över krönet och landade med en "härligt" plastigt skrapljud. Tur att moderna bilar har skrap"plåtar" i orginal...

Vi hade en förhopning om att det skulle vara en hel del oldtimers, både tävlande och publik, som stannade kvar till måndagen för att leka lite. Att få se lite Cobror, 911:or, Cortinor, 02:or och annat sladda runt vore ju inte fel. Men det sket sig, denna var en av de få gamlingarna som syntes.

Bromsdammet på framfälgarna säger att det inte var första varvet på banan. Tempot däremot... eller snarare körstilen. Plattan i mattan fram till första tveksamheten, STENHÅRT på hejdarna och sedan kryyyyypa igenom. Eller vänta nu...det förklara visst mängden bromsdamm.

Liiite mer attack.

Det här kan vara den TT jag hade bakom mig under större delen av mitt enda egna varv. Men det skriver jag mer om som avslutning. Nu bär det iväg till Emmaboda och några vändor SS i lånad bil. Vi får väl se hur det går...

Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

Nå, är minnet tomt i kameran...?

Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator
Trådstartare
Minnnena, jag har tre stycken... Ja, de är nog tömda och börjar fyllas med annat. Men nej, jag är inte klar här ännu, har ju om inte annat eposet om mitt egna varv att skriva och lägga ut. Men det kommer, jag skall bara skriva ut lite protokoll jag har haft hängande över mig sen tre månader tillbaka eller så Måste hinna innan söndag i alla fall, för då bär det iväg till Falkenberg och RHK/SPVM-finalen. Och så är det internrevisorutbildning nästa vecka. Någon som vill hjälpa mig dränka mina sorger i Göteborg tisdag eller onsdag kväll?

Du som gillar stofilbilsracing har möjligen ingen aning om engelsmannen jag babblade om tidigare?

Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

Re:

P.P. skrev:
Minnnena, jag har tre stycken... Ja, de är nog tömda och börjar fyllas med annat. Men nej, jag är inte klar här ännu, har ju om inte annat eposet om mitt egna varv att skriva och lägga ut. Men det kommer, jag skall bara skriva ut lite protokoll jag har haft hängande över mig sen tre månader tillbaka eller så Måste hinna innan söndag i alla fall, för då bär det iväg till Falkenberg och RHK/SPVM-finalen. Och så är det internrevisorutbildning nästa vecka. Någon som vill hjälpa mig dränka mina sorger i Göteborg tisdag eller onsdag kväll?

Du som gillar stofilbilsracing har möjligen ingen aning om engelsmannen jag babblade om tidigare?

Hm, är det David Piper du menar? Är väl mest berömd för att han fick amputera ena benet efter en krasch under inspelningen av filmen "Le Mans". Dessutom är hans Ferraris BP-gröna.

Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator
Trådstartare
Nope, Piper är stor och rund, och borde halta lite. Den här liraren var som jag skrev rätt nätt och rörde sig smidigat som en 30-åring. Tror han var lite tidigare i sin aktiva karriär än Piper, verkade mer vara 50-talet som gällde.

Lever Mike Parkes?

Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

Re:

P.P. skrev:
Nope, Piper är stor och rund, och borde halta lite. Den här liraren var som jag skrev rätt nätt och rörde sig smidigat som en 30-åring. Tror han var lite tidigare i sin aktiva karriär än Piper, verkade mer vara 50-talet som gällde.

Lever Mike Parkes?

Han dog i en trafikolycka i Italien 1977. Han var väl nån slags testförare åt Ferrari i många år?

Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator
Trådstartare
körde rätt mycket GT-bilar 50 och 60-talet dessutom. Tillsammans med Moss bl.a.

Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

Re:

P.P. skrev:
körde rätt mycket GT-bilar 50 och 60-talet dessutom. Tillsammans med Moss bl.a.

Ringer tyvärr ingen klocka så här sent på kvällen...

Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator
Trådstartare
Parkes alltså... Mr okänds trackrecord är en okänd skatt än så länge.

Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

Re:

P.P. skrev:
Parkes alltså... Mr okänds trackrecord är en okänd skatt än så länge.

Öh, nu ska jag nog gå och lägga mig...

Citera
Christian Eick
Wimbach
Här sen Aug 2004

Re:

P.P. skrev:
Den här liraren var som jag skrev rätt nätt och rörde sig smidigat som en 30-åring. Tror han var lite tidigare i sin aktiva karriär än Piper, verkade mer vara 50-talet som gällde.

Bigshots som Surtees antar jag att du skulle känna igen direkt? Hmm, tre namn som dyker upp i skallen är Tony Brooks, Roy Salvadori (men körde han för Ferrari någon gång officiellt?) och Cliff Allison. Har du någon bild på karln?

Wimbach
Här sen Aug 2004

Kom på att Cliff Allison inte lever längre, tror han dog 2005-2006 någon gång...

Här är relativt aktuella bilder på Brooks och Salvadori, känns någon igen?

Brooks

Salvadori i mitten i blått, till vänster om Jack Brabham

Uppsala
Här sen Jan 2003

Roy Salvadori körde f1 för ferrari annars är han väl mest känd solm Leman vinnare med Carroll Shelby i Aston .
är väl en av få som fortfarande lever sätter 100:- på honom

EX Marcos 1600 GT
Nu Lotus Elise S1 KR1
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator
Trådstartare
Tyvärr, de snackade om Brooks, han var tydligen så blygsam att han inte ens ville att någon skulle göra en biografi om honom. Och Roy var det inte heller (är det inte Win Percy till vänster om honom?). Känns olösligt när man inte har några bilder att komma med

Underligt egentligen, de flesta av de stora känner jag igen, och många av de små skulle framkalla en klocka eller fem i bakhuvudet om jag såg dem, men här, ingenting.

Citera
Christian Eick
Wimbach
Här sen Aug 2004

Jodå Patrik, visst är det Win Percy!

Är du 100% säker på att han sa "when I was an official Ferrari works driver signed by the great Enzo back in the 50's" eller kan det möjligtvis ha varit något i stil med "I drove a works Ferrari in a sportscar race in Thruxton"?

Mao, han behöver ju nödvändigtvis inte ha varit en Ferrari F1-förare med fabrikskontrakt utan kanske körde en fjolårs Ferrari sportvagn i något mindre lopp. Med den approachen kan jag tänka mig att grabbar som Tim Parnell, Trevor Taylor, Ian Burgess eller Mike Taylor skulle kunna vara killen du beskriver.

Himla spännande det här, undrar om vi kan lösa gåtan?! Sörpan kommer säkert snart med värdefull input...

Slåtte
Här sen Nov 2002

Re:

Christian Eick skrev:
Jodå Patrik, visst är det Win Percy!

Är du 100% säker på att han sa "when I was an official Ferrari works driver signed by the great Enzo back in the 50's" eller kan det möjligtvis ha varit något i stil med "I drove a works Ferrari in a sportscar race in Thruxton"?

Mao, han behöver ju nödvändigtvis inte ha varit en Ferrari F1-förare med fabrikskontrakt utan kanske körde en fjolårs Ferrari sportvagn i något mindre lopp. Med den approachen kan jag tänka mig att grabbar som Tim Parnell, Trevor Taylor, Ian Burgess eller Mike Taylor skulle kunna vara killen du beskriver.

Himla spännande det här, undrar om vi kan lösa gåtan?! Sörpan kommer säkert snart med värdefull input...

Njae, jag är lika som alla andra. Min storhetstid ligger väl mera åt 70-talet med Ronnie och grabbarna...

Citera
Eftersnack
2007-08-09/08-13 Nurburgring oldtimer mm.
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
40903 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande