Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 28547 besök totalt |
Re:
Va..! jag kör alltid R däck _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||||||||||
Re:
självklart........ är R-däck tillåtna... många åker på det.... fast vanliga förekommer med... |
||||||||||||||
Re:
Ja menade att ingen kör väl slicks på en gatbils träff _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||||||||||
Re:
Hittills har jag inte sett någon som velat det....... Och vi vill inte att någon gör det heller... då det förändrar spårval och framförallt bromspunkter rätt mycket...... slicksen passar betydligt bättre på riktiga racerbilar, där däremot är det betydligt roligare.... |
||||||||||||||
Re:
Exakt vad jag menar Gatbilar kör R däck Racebilar slicks _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||||||||||
Re:
Vad överens vi är då ....... ![]() |
||||||||||||||
Re:
[quote="En massa fram o tillbaka... [/quote] Det var det jag menade eftersom du ställde frågan. R-däcken är ju gatlegala och de flesta kommer väl med R-däck till en track-day. Blir det spöregn tar jag gatdäcken ![]() _________________ Per Huzell Speed is Everything |
||||||||||||||
Re:
Det var det jag menade eftersom du ställde frågan. R-däcken är ju gatlegala och de flesta kommer väl med R-däck till en track-day. Blir det spöregn tar jag gatdäcken ![]() Nej jag har sett massa folk dyka upp med slicks nu förtiden, men skönt att på denna träff har alla samma inställning _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||||||||||
Re:
För att dämpa eventuella diskussioner i förväg.... SLC rekommenderar R-däck eller gatdäck men vi har inte hittills förbjudit Slicks heller ...... Däremot så lär vi titta lite extra att eventuella bilar med Slicks kör på riktigt schysst sätt under gatbilskörningen med "snälla" omkörningar osv och om det inte sköts på ett bra sätt kommer vi isåfall plocka av vederbörande bil ...... och därmed inte sagt att det är ok att köra som ett arschle om man har R-däck monterat ![]() |
||||||||||||||
Re:
![]() _________________ Lennart Pettersson "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi |
||||||||||||||
Fredrik, har du en länk till en blankett för försäkringen hos SMA, så alla slipper fylla i på plats?
![]() |
||||||||||||||
Re:
ja gå till www.svenskamotorsportalliansen.se så finns det både engångs och årsansökningsblanketter där... skriv ut och ta med...... Årslicens gäller 1 år från teckningsdagen.... dvs inte kalenderår som en annan organisation...... |
||||||||||||||
Re:
Ja är väl inte den som bestämmer ,men om du läser lite nogrannare så ser du vad SLC själva som håller i eventet önskar att gatbils killar ska ha på sina bilar, sen får du nog läsa en gång till vad SLC gatbilsåkning är, det är inte en träningsdag med dom tävlande dom tränar på sin tid ovh vi kör på vår tid, SLC har detta för att istället för att banan står still så kan gatbilar köra och dom kan få in lite extra i kassan... PS: Skönt att det är tidtagning, finns tillräkligt med träffar där man inte får ta tid _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||||||||||
Re:
Ca 20 minuter innan ni vill vara ute på banan..... dvs första passet är kl.9.00 och vill du ut på det så är 8.30 bra tid att vara här...... men det finns ingen speciell tid ni måste vara här..... för så fort ni anmält er i SLC bussen och hämtat ut utpasseringsklistermärket så kan ni börja köra..... Oavsett tidpunkt.... Och det blir inte billigare senare på dagen utan samma pris oavsett hur lite köra som är kvar...... |
||||||||||||||
Nu har jag blivit dålig av flygplatsmat så min plats imorgon (#38 tror jag) är ledig. Inte så kul att köra räserbil med illamående... Inte riktigt lika illa som att flyga aerobatics på min sven6a.....
Ha det så kul imorgon!!! _________________ Jonas |
||||||||||||||
Även jag måste tyvärr kasta in handsken i sista stund. Hoppas ni får en fin och kul dag imorrn!
/Lasse _________________ Lars Bergström Mazda RX-8-04 Feritta 2.5" Sport exhaust ACT-Prolite svänghjul Unichip piggyback Braid 8x18 med Kumho R däck Tein Street coil overs. |
||||||||||||||
Re:
Vad är nu detta Lasse, Häng på nu för ............. > ![]() _________________ Lennart Pettersson "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi |
||||||||||||||
![]() |
Inför träffar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 28547 besök totalt |