Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 22815 besök totalt |
Re:
Damn!!....det var 400 gram vi missat att lätta! bra att du påminde! ![]() _________________ Mattias Habenicht HMS |
||||
Re:
nrplåtar och belysning får gärna tas bort...... dubbdäck kommer vara tillåtet om det är is som underlag....... för då behöver vi lite dubbar för att riva upp och slippa glanspolerad is som vi hade vid ett tillfälle på sundsta..... (iofs jäkligt kul men svårkört) |
||||
Re:
läs gärna mitt svar ovanför din fråga ![]() och ja, igen så kan jag väl säga att du får ta bort lysen och nrplåtar...... |
||||
Re:
är det blidväder och helt klart att det kommer vara det så är dubbdäck förbjudet...... är det snö eller is så tillåter vi dubbdäck...... Claro??? |
||||
Re:
Fredrik, du har ju faktisk skrivit följande innan, å på de grunderna har vi skramlat i hop en uppsättning dubbdäck!:
I min värld räknas dubbdäck till kategorin "standarddäck" eller???? _________________ Johan Carlsson ![]() Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||
Re:
dubbdäck är standard när det är vinter....... Och när det är sommar så är det utan dubb..... fast många åker ändå med vinterdäck, fast då med utpillade dubb...... (det är ju inte så svårt, en lagom stor skruvmejsel och en tång så är det enkelt)........ men ni får definitivt besked om däcksfrågan nästa vecka när vi ser vilket väder vi har att vänta..... fast med min vanliga tur med södra landsändarna så kommer det väl vara full vinterstorm igen ![]() |
||||
>
![]() Den definitionen låter väldigt luddig, om det var så tveksamt om dubbdäckens vara eller icke vara kunde du väl sagt det i förrgår när jag ringde och pratade vad för däck som var tillåtna. Du sa ordagrant "vanliga däck som man finner i stadsmiljö" och jag kunde räkna till många dubbdäck idag i Gbg För nu är det väl ändå vinter? Mitten av november och minusgrader till och från. _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||
Re:
japp, just nu är det vinterföre som gäller...... men ta det lite lugnt så får ni klart besked snart ![]() |
||||
Re:
Då hoppas vi på isbjörnar och permafrost då ![]() _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||
Vill man vara textpetig så verkar det som Fredrik vill köra efter vinterdäckreglerna mellan 1e maj och 30e september (dvs sommartid). Då får man ju bara använda dubbdäck vid vinterväglag.
Att det är banuthyrarens villkor som styr är ju inte så konstigt ![]() Den lilla asfalt som finns blir ju inte så vacker om dubbdäcken har nåt utstick som fungerar. |
||||
Re:
Den bilen hade ju vatt den optimala 5pappbilen.. hela teamet sitter i bilen under hela racet så bytar man under färd! ![]() _________________ Emil Jönsson |
||||
Jaja det där med dubbdäck eller inte löser Vi på fredagskvällen, men det var som sagt j*v*i*t diffus beskrivning.
Antingen säger man totalt nej eller ja, inget däremellan, undrar egentlig hur många som har 2-3 olika uppsättningar däck med ev reservhjul för snabba däcksbyten beroende på underlagsförhållanden. Även om man kan köra dubbat tidigt i rejset kan förhållanden ändra sig till ikkedubbunderlag, ska man då dra in bilarna i depå för dubbpillning/däcksbyte?? Nåja nog om "gnäll" det ska bli skitskoj o pressa skiten ur Vectra Voff,voff-edition, nu är den lite pimpad med en lampa på taket i god 5pappsstil: ![]() _________________ Per Erik Struve Lek: Miata MX-5 NB Bruks: XC60 Sommarbruks: Vectra OPC |
||||
Nu har vi fortsatt jobba på 5-papp-Vectran
![]() Jag kände att vi var tvungna att styla den lite ![]() ![]() ![]() Sen så var jag sugen på att kolla hur solblekt den egentligen var, tror bildens Före-Efter är rätt talande ![]() Nåja, en liten större bild av bilden ni kommer frukta kan jag ändå visa ![]() ![]() Bara småsaker kvar, sen är Team Underdog helt klara! ![]() _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||
Samma här. Stolen, och diverse smågrejer kvar. Sen får man provköra den i veckan så allting lirar. Nästa helg så
![]() |
||||
![]() |
Inför träffar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 22815 besök totalt |