Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 35318 besök totalt |
Kul projekt!
Att göra avgjutningar i glasfiber är nog en jävligt bra idé! Att göra så som grabbarna gjort här med mercan är nog ett smart sätt när det gäller att välja vart skarvar ska ligga osv. https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Du har måååånga timmars spacklande och slipande framfördig i vilket fall som! Fördelen när du gör avgjutning är ju att du typ kan spackla med typ husspackel då det bara behöver hålla för en avgjutning. Det är vad jag tror ![]() _________________ /David Johansson |
||||
Re:
Tackar ![]() Kan va skönt att ha skärmar i mer än ett ex när man ska fara runt på en bana, en dag kör antingen jag eller någon som ligger när en miss ![]() Krille och Stefan har juh massa lister att gömma sina skarvar bakom min bil är tyvärr helt befriad från sådant men sen är den bara hälften så stor också ![]() Jupp är en hel del slipande att göra, dom stora ytorna på skärmarna är som tur redan klara, just nu är det bara i bakkant och framkant kvar. Skulle funka med husspackel har gjort det på en del saker förut som t.ex. formen till kofångaren bak men har valt att köra hagmans finspackel istället, lite bättre för ända målet så det känns bättre på nåt sätt och lika lätt slipat sen är det inte några jätte ytor som ska spacklas kvar hoppas jag ![]() |
||||
Var ska du ha avgassystemet?
Kapade bulan på min 200 också men sänkte den bara så jag fick dit stolen,din bula serut som den är en grop. Fick precis plats med en Racekatt,originalkatten går ej att få plats med. ![]() Blir nog ett grymt bygge när den är färdig ![]() ![]() _________________ /Jimmy Andersson _____________________________________________ Dorifuto repairo dorifuto. The way of the sideways samurai! |
||||
Re:
Avgassystem??? ![]() Ser skumt ut på bilderna men är ingen grop är så gott som plant lite mer åt bula än grop hålet dock inte mycket ![]() Systemt har jag en annan idé för men måste forska lite mer i det först ![]() |
||||
VILODAG
Idag tog vi en välförtjänt, tycke vi iallafall:p, vilodag på balkongen med lite jordgubbar ![]() ![]() |
||||
Re:
Han hade juh fått en liter jordgubbar ![]() ![]() ![]() |
||||
Uppdatering
Då har man äntligen orkat iväg en sväng till garaget igen då. Har gjort klart golvet på förarsidan och börjat borra ur svetsar till alla orginalfästen som är kvar till diverse orginal delar, nästa gång jag är där ska stolen på förarsidan bli klar med alla fästen i golvet är det tänkt ![]() Skruvade tillbaka alla orginal nav runt om då jag tänkte sänka ner bilen någon dag snart och putta ut den för lite garagestädning ![]() Avslutade dagen med att provisoriskt hänga tillbaka skärmar och huv mest för att de va skoj och lite för att det snart är dags att göra det och börja jobba med formen till frontpartiet. Lite golv ![]() Provmontering ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
Uppdatering
Sommardvalan har äntligen upphört och jag orkade mig iväg till garaget igen. Dock blev dagen inte så lång då jag märkte mitt stora behov av kapskivor innan svets jobbet kunde fortsätta så det får bli nästa gång. Har tagit tag i slipjobbet och börjat med bakskärmen på passagerar sidan, hann slipa ner första omgången spackel och lägga på en ny innan min fina maskin gick sönder. Gummit som man sätter fast papprena på följde med ena pappret av och under va det tyg och där ville inte pappren sitta kvar så blir till att köpa en ny om det inte finns lösa huvuden. Ny spacklat omgång 2 ![]() Nästan en hel sida ![]() ![]() Trasig maskin ![]() ![]() Roligare blir de inte denna gång ![]() |
||||
Blev en snabb sväng idag också, glömde tyvärr kameran.
![]() Det som blev gjort va inte mycket men stolsfästen är färdiga på båda sidorna. Ska försöka hinna få dit hjälmstaget och bältesstaget på förar sidan imorgon. ![]() Satt och letade bromas förut och hittade 355mm skivor med 8kolvs ok fram och 330mm skivor med 6kolvs ok bak. Får göra egna adaptrar men är inte större jobb, borde nog räcka för att få stop på ekipaget sen. Bilder kommer om det blir affär ![]() |
||||
Uppdatering
Skulle ha ägnat dagen åt att svetsa det sista i buren och till stolen men blev något helt annat istället. Va iväg och köpte plast och reservdelar till slipmaskinen på morgonen så det blev en del plastat idag istället. Eftersom hela bilen ska agera form senare så är det en hel del som ska plastas och slipas på. Den syns på bilderna vad som ska plastas så behöver inte säga nåt om det. ![]() Har en lite fundering bara som ni gärna får säga erat om, eftersom skärmar,huv och front kommer bli en del sen så plastas alltihop nu. Det jag fundera på är just huven den är upphöjd i bakkant för att ventilera ut varmluft men när den plastas ihop med skärman ska man runda av det så det flyter ihop med skärmen eller ska man ha en rak markerad kant så det syns att huven är upphöjd ![]() Bakluckan förbered för plastning ![]() Första lagret lagt, resten blir från insidan ![]() Sidokjolen förbered ![]() Första lagret på sidokjolen också ![]() Skärm och huv redo för parning ![]() Parningen utförd utan komplikationer ![]() Bonusbild på den nya fina plattan till excenterslipen ![]() ![]() Trevlig helg på er och lycka till för er som ska på rejsa träffen ![]() ![]() |
||||
Jag tycker nog nästan att du skulle ha plastat ihop huven som stängd och sen byggt nån annan öppning i bakkant. Eller ett diskret scoop eller så.
Det där med öppen huv i bakkant är helt okej på en bil där man på absolut billigaste och enklast sätt försöker få ur varmluften. Men på din bil där det blir lite mer seriöst så kommer det nog se konstigt ut om du ska ha huven sådär. Jag tycker det här projektet är riktigt trevligt. Det är väl helt okej att bygga en bil i p**s och wellpapp så länge man gör en klok avgjutning efteråt, vilket du ska göra. ![]() _________________ /David Johansson |
||||
Re:
![]() Ungefär en natts sömn efter att jag la upp bilderna insåg jag precis samma sak också, tyvärr jobba man juh helg men på måndag kapar vi loss huven och lägger ner den då de kommer se bättre ut. Tack för intresset, kul att någon gillar det ![]() |
||||
Jag tycker samma om att låta huven ligga på sin plats. Är det någon kolfiberdraperad huv du har nu, det borde väl inte vara en riktig eftersom du använder den som form...
![]() Det kommer bli riktigt snyggt när det blir färdigt. Att få till att allt passar ihop till en helhel är inte lätt men jag tror du lyckas! ![]() _________________ VW Golf Alltrack -20 |
||||
Re:
Det är en riktig s15 kolfiber huv, inget draperat här inte.. _________________ Carl-Johan Sjöberg |
||||
Det är inte bara draper och inte helt kolfiber heller, är köpt på ebay för några år sedan. Är två lager glasfiber från insidan och två lager kolfiber från utsidan så är väl som dom flesta "stylinghuvar".
Dessutom finns de inte så mycket att välja på, orginal huven jag köpte först kom hem knäckt och dom va dyra att köpa på nissan jämnfört med denna ![]() Kommer upp bilder snart på hur det blev med huven stängd istället, ska hinna slippa lite innan också ![]() |
||||
Det rullar på, varit väldigt dåligt på att fota det sista bara. Kommer en jul uppdatering snart
![]() |
||||
Re:
jag e så snabb så man hinner inte se alla förändringar ![]() |
||||
Jag förstår verkligen inte varför du vill göra fronten i ett enda stycke.
När du kör emot eller blir påkörd första gången kommer du själv också förstå varför det var dumt när hela alltet bara spricker.. Synd på den huven också att du plastar rätt på den, den hade du ju kunnat använda som den var. |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 35318 besök totalt |