Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 35191 besök totalt |
Lika bra att ta de sista också, så jag kan fortsätta med Sviesta och (kors i krösamoset...) en bilbyggartråd.
![]() Lite spackel och bättringsfärg så blir den ju som ny. ![]() ![]() Lill-lövis, nästan lika hårt bevakad som kungen. Men hans entourage slapp åtminstone nesan att nästan bli utslängda ![]() ![]() och så mina bilder. alldeles för ljusa, men jag orkar inte jobba på det just nu. ![]() Lämnades det någon protest ifrån Brunstedt sen? ![]() ![]() Det här teamet visade onboardfilmer hela tiden i depåboxen. Jisses vad han fick styra emot i 180-gradarna. Överstyrning regerar i historic racing! ![]() ![]() ![]() Håkan Alriksson tror jag. Ifrån grannstaden Nybro. ![]() och till sist, en Chevron. Finns det mer ifrån andra håll? _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
Den blå? Svensk i alla fall, och eftersom det är en 69:a utgår jag ifrån att det är en 427:a i den. Antagligen en L88 (alu-toppar) då ZL-1 (hel-alumotor) antagligen är lite väl ovanligt och dyrt...
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
Re:
![]() Helalu427 sitter det väl däremot i Galaxin? Bild från SSM 2007 ![]() Jag bara antar att det är samma bil, väldigt lika iaf. |
||
Ford och alu-motor tror jag inte. Visserligen fannsl 427 SOHC, men det var väl mest till för rakt fram tror jag. Lennart, hjälp oss i vårt svamlande om V8:or här.
396 kom redan 65 vet jag, och 454 kom ut 70, så jag tror fortfarande på 427 därimellan. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
Re:
Hmm, har för mig att det är Pekka Nyström i Helsingborgtrakten som snickrat den motorn om inget ändrats sen den komut på bana!! ![]() |
||
Re:
Verkligen! ![]() Nu var jag lite förvarnad från dagen innan då det showades minst lika mycket, annars hade jag nog missat denna brinnut ![]() och ja, det kommer fler bilder, både gammelbilar och NSC. Ni får hålla ut lite bara.. allt annat händer samtidigt. ![]() _________________ /Anton Lillsund |
||
Re:
Ahh, där var den... Vackert med bromsok som en bärande del av chassiet... Titta på bärarmsinfattningarna... Colin Chapman visste vad han gjorde... ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Mattias Meldert ![]() |
||
Eftersom jag kör analogt så är jag inte så snabb att framkalla mina bilder, men här kommer de. Observera att jag inte är någon mästare bakom kameran, men jag hoppas att det syns vad det är på bilderna. Bilderna kommer i en något osorterad ordning, hoppas ni har överseende med det.
Lennart Bengtssons fräcka 02 som tyvärr fick något fel på växellådan och inte kom till start: ![]() Världens snyggaste störtbåge? ![]() Vacker golvprydnad: ![]() Vacker näsa: ![]() Vacker utan kläder, i bakgrunden världens enda Amon F1-bil: ![]() Abarth, men vilken modell, kan det vara med Simcateknik? ![]() Airboxfetischist som man är så kan jag bara konstatera att de var snyggare förr. Amons är av årsmodell 1974 om jag inte minns galet. Och om jag minns historien rätt så var bilen försvunnen i många år innan den för något år sedan hittades i en lada på den engelska landsbygeden i ett bedrövligt skick, vilket man inte kan säga om den idag. Bilens tävlingshistoria är inte alltför ärofull trots att det var Chris Amon som stod bakom projektet och körde den själv. Idag körs den av GP Mastersgrundaren Ron Maydon. ![]() Samma bil bakifrån och framifrån: ![]() ![]() Pelle Axehults Camaro i Nordic Supercar, han hade ingen lyckad helg, bl a tog bilen eld två gånger... ![]() Det kommer mera bilder senare. _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||
Här kommer lite till:
Vi börjar med några bilder speciellt dedikerade till P.P.: ![]() Det nedre namnet är bekant från framför allt BTCC, det var väl Reid som Rickard Rydell blev förgrymmad på efter ett lopp och ville visa det fysiskt: ![]() Bara vackert: ![]() Här har ägaren (?) tagit med sig sin lille son (?) för en raggarrunda till korvmojen i Anderstorp: ![]() ![]() Närmare Grand Prix Legends går det inte att komma: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Mer bilder kommer. _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||
Tackar ödmjukast Sören.
Det var förbjudet att ha barn ute i bandepån, men vi kunde inte låta bli att släppa lite på det där... Det var några av de ordinarie förarna i serien som hade småknoddar med sig, och de verkade ha mer vana vid depåvistelse än någon av oss funkisar, så de fick vara där ![]() _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
Det var så lite, Patrik.
Några till: Caprin var en pärla: ![]() Var det här en Chevron? ![]() Var det här en Cooper? och borde den inte ha haft en Maseratimotor i så fall? ![]() ![]() ![]() Så var det det här med airboxarna igen, denna gång Copersucar/Fittipaldi: ![]() Mera Copersucar (Kooperativa Sockerbolaget?): ![]() ![]() Lotus var inte ensamma om "vingbilar" 1977-78, Copersucar hade kommit fram till något liknande, men inte alls lika effektivt som Lotus 78/79: ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||
Den lilla röda har jag på bild längre upp, och det står Daren på sidan. http://www.darencars.co.uk/indexdg.h
Anton, kom igen med lite bidrag du också. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
Re:
Har haft lite svajig inspiration gällande mina bilder sista tiden... Har tom funderat på att sälja allt vad kamera heter och köpa en liten kompaktgrej.. Ska testa lite senare ikväll och se om det blir nåt som ploppar upp.. _________________ /Anton Lillsund |
||
Några bilder till:
Helgens mest högljudda? Hade visst körts på Le Mans 2004: ![]() En motor som knappast behöver någon presentation, konkurrenskraftig över tre decennier: ![]() ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||
Re:
Växellådan lät trevligt när den matade iväg och försökte hänga på Viprarna. |
||
Ytterligare en samling bilder:
En Escort med rätta fronten: ![]() Bilden talar för sig själv: ![]() Ögongodis: ![]() Ferrarin tror jag vann på Ringen 1971 med Jacky Ickx: ![]() *Bling* Jag gillar guldfärgade fälgar: ![]() Jag och GunnarÖ stod och argumenterade om det var en boxer- eller v-motor. Jag tror vi enades till slut att det var en V12 med väldigt flack vinkel: ![]() Utanför entrén stod det en del godbitar, här en Fiat Dino: ![]() Att få in passformen till den här dörren kan inte vara lätt: ![]() Synliga grenrör är ren konst: ![]() Hesketh var väl F1-världens rebeller på 70-talet, bara reklamen kvalificerar väl dem till det: ![]() ![]() Har en kompis som har Jaguar E-Type serie 1,5 som sin drömbil, experterna får avgöra om det här är en sådan. För övrigt såg den orenoverad ut: ![]() Flera bilder senare. _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 35191 besök totalt |