Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2008-06-06/07/08 Ronnie Peterson Historic Grand Prix
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
35191 besök totalt
Emil Jönsson
Ängelholm
Här sen Jun 2005
Inlägg: 896



Ingen som sitter på info om djävulscamaron?

_________________
Emil Jönsson
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8844

Hjälpmoderator

Lika bra att ta de sista också, så jag kan fortsätta med Sviesta och (kors i krösamoset...) en bilbyggartråd.



Lite spackel och bättringsfärg så blir den ju som ny.





Lill-lövis, nästan lika hårt bevakad som kungen. Men hans entourage slapp åtminstone nesan att nästan bli utslängda Eller, förresten inte... Stefan fick snällt gå bort till sekreteriatet och fixa passerband åt en kompis. Mina kollegor var stenhårda .



och så mina bilder. alldeles för ljusa, men jag orkar inte jobba på det just nu.



Lämnades det någon protest ifrån Brunstedt sen?





Det här teamet visade onboardfilmer hela tiden i depåboxen. Jisses vad han fick styra emot i 180-gradarna. Överstyrning regerar i historic racing!







Håkan Alriksson tror jag. Ifrån grannstaden Nybro.



och till sist, en Chevron.

Finns det mer ifrån andra håll?

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8844

Hjälpmoderator

Den blå? Svensk i alla fall, och eftersom det är en 69:a utgår jag ifrån att det är en 427:a i den. Antagligen en L88 (alu-toppar) då ZL-1 (hel-alumotor) antagligen är lite väl ovanligt och dyrt...

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 20220



Re:

P.P. skrev:
Den blå? Svensk i alla fall, och eftersom det är en 69:a utgår jag ifrån att det är en 427:a i den. Antagligen en L88 (alu-toppar) då ZL-1 (hel-alumotor) antagligen är lite väl ovanligt och dyrt...
Samma blå 69a som brukar köra med RHK ibland. Vilka FIApapper som fanns på Camaros är jag inte helt säker på (Jag hittade bara fem när jag letade åt en kompis), men jag vill minnas att det var 396 som var Bigblockvarianten (jag har haft tvärfel förr ).
Helalu427 sitter det väl däremot i Galaxin?

Bild från SSM 2007

Jag bara antar att det är samma bil, väldigt lika iaf.

_________________
Niklas Falk
www.SPVM.se
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8844

Hjälpmoderator

Ford och alu-motor tror jag inte. Visserligen fannsl 427 SOHC, men det var väl mest till för rakt fram tror jag. Lennart, hjälp oss i vårt svamlande om V8:or här.

396 kom redan 65 vet jag, och 454 kom ut 70, så jag tror fortfarande på 427 därimellan.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Galne
Karlskrona
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1197



Re:

Niklas Falk skrev:
P.P. skrev:
Den blå? Svensk i alla fall, och eftersom det är en 69:a utgår jag ifrån att det är en 427:a i den. Antagligen en L88 (alu-toppar) då ZL-1 (hel-alumotor) antagligen är lite väl ovanligt och dyrt...
Samma blå 69a som brukar köra med RHK ibland. Vilka FIApapper som fanns på Camaros är jag inte helt säker på (Jag hittade bara fem när jag letade åt en kompis), men jag vill minnas att det var 396 som var Bigblockvarianten (jag har haft tvärfel förr ).
Helalu427 sitter det väl däremot i Galaxin?

Bild från SSM 2007

Jag bara antar att det är samma bil, väldigt lika iaf.


Hmm, har för mig att det är Pekka Nyström i Helsingborgtrakten som snickrat den motorn om inget ändrats sen den komut på bana!!

_________________
Henrik Gunnarsson
Mazda 323 S -97
http://www.galne.se
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Re:

P.P. skrev:

Vilken hjälte thumbs up


Verkligen!
Nu var jag lite förvarnad från dagen innan då det showades minst lika mycket, annars hade jag nog missat denna brinnut


och ja, det kommer fler bilder, både gammelbilar och NSC.
Ni får hålla ut lite bara.. allt annat händer samtidigt.

_________________
/Anton Lillsund
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10590



Många bilder att gå igenom, men den här har inte kommit upp ännu:




Eld sköt den så fint så fint:


_________________
Anders Hansson
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10590



Härligt tidsdokument:


_________________
Anders Hansson
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10590



Fredrik, efterlyste du sådana här bilder:




_________________
Anders Hansson
Citera
meldert
Eskilstuna
Här sen Aug 2004
Inlägg: 3462



Re:

oskar Magnusson skrev:
Mer bilder på bilarna. . .





Ahh, där var den... Vackert med bromsok som en bärande del av chassiet... Titta på bärarmsinfattningarna... Colin Chapman visste vad han gjorde... thumbs up

_________________
Mattias Meldert
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Eftersom jag kör analogt så är jag inte så snabb att framkalla mina bilder, men här kommer de. Observera att jag inte är någon mästare bakom kameran, men jag hoppas att det syns vad det är på bilderna. Bilderna kommer i en något osorterad ordning, hoppas ni har överseende med det.

Lennart Bengtssons fräcka 02 som tyvärr fick något fel på växellådan och inte kom till start:



Världens snyggaste störtbåge?



Vacker golvprydnad:



Vacker näsa:



Vacker utan kläder, i bakgrunden världens enda Amon F1-bil:



Abarth, men vilken modell, kan det vara med Simcateknik?



Airboxfetischist som man är så kan jag bara konstatera att de var snyggare förr. Amons är av årsmodell 1974 om jag inte minns galet. Och om jag minns historien rätt så var bilen försvunnen i många år innan den för något år sedan hittades i en lada på den engelska landsbygeden i ett bedrövligt skick, vilket man inte kan säga om den idag. Bilens tävlingshistoria är inte alltför ärofull trots att det var Chris Amon som stod bakom projektet och körde den själv. Idag körs den av GP Mastersgrundaren Ron Maydon.



Samma bil bakifrån och framifrån:




Pelle Axehults Camaro i Nordic Supercar, han hade ingen lyckad helg, bl a tog bilen eld två gånger...



Det kommer mera bilder senare.

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Här kommer lite till:

Vi börjar med några bilder speciellt dedikerade till P.P.:



Det nedre namnet är bekant från framför allt BTCC, det var väl Reid som Rickard Rydell blev förgrymmad på efter ett lopp och ville visa det fysiskt:



Bara vackert:



Här har ägaren (?) tagit med sig sin lille son (?) för en raggarrunda till korvmojen i Anderstorp:




Närmare Grand Prix Legends går det inte att komma:







Mer bilder kommer.

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8844

Hjälpmoderator

Tackar ödmjukast Sören.

Det var förbjudet att ha barn ute i bandepån, men vi kunde inte låta bli att släppa lite på det där... Det var några av de ordinarie förarna i serien som hade småknoddar med sig, och de verkade ha mer vana vid depåvistelse än någon av oss funkisar, så de fick vara där

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Det var så lite, Patrik.

Några till:

Caprin var en pärla:



Var det här en Chevron?



Var det här en Cooper? och borde den inte ha haft en Maseratimotor i så fall?





Så var det det här med airboxarna igen, denna gång Copersucar/Fittipaldi:



Mera Copersucar (Kooperativa Sockerbolaget?):




Lotus var inte ensamma om "vingbilar" 1977-78, Copersucar hade kommit fram till något liknande, men inte alls lika effektivt som Lotus 78/79:


_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8844

Hjälpmoderator

Den lilla röda har jag på bild längre upp, och det står Daren på sidan. http://www.darencars.co.uk/indexdg.html Vissa likheter finns ju.

Anton, kom igen med lite bidrag du också.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Re:

P.P. skrev:
Anton, kom igen med lite bidrag du också.


Har haft lite svajig inspiration gällande mina bilder sista tiden...
Har tom funderat på att sälja allt vad kamera heter och köpa en liten kompaktgrej..

Ska testa lite senare ikväll och se om det blir nåt som ploppar upp..

_________________
/Anton Lillsund
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Några bilder till:

Helgens mest högljudda? Hade visst körts på Le Mans 2004:



En motor som knappast behöver någon presentation, konkurrenskraftig över tre decennier:



_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 20220



Re:

Sörpan skrev:
Helgens mest högljudda? Hade visst körts på Le Mans 2004
Väldigt karakteristiskt ljud men jag tror att F1orna lät mer (men de ylade, C5Ren lät som en automatkanon på väg ut på rakan).
Växellådan lät trevligt när den matade iväg och försökte hänga på Viprarna.

_________________
Niklas Falk
www.SPVM.se
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Ytterligare en samling bilder:

En Escort med rätta fronten:



Bilden talar för sig själv:



Ögongodis:



Ferrarin tror jag vann på Ringen 1971 med Jacky Ickx:



*Bling* Jag gillar guldfärgade fälgar:



Jag och GunnarÖ stod och argumenterade om det var en boxer- eller v-motor. Jag tror vi enades till slut att det var en V12 med väldigt flack vinkel:



Utanför entrén stod det en del godbitar, här en Fiat Dino:



Att få in passformen till den här dörren kan inte vara lätt:



Synliga grenrör är ren konst:



Hesketh var väl F1-världens rebeller på 70-talet, bara reklamen kvalificerar väl dem till det:




Har en kompis som har Jaguar E-Type serie 1,5 som sin drömbil, experterna får avgöra om det här är en sådan. För övrigt såg den orenoverad ut:



Flera bilder senare.

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8844

Hjälpmoderator

Jaggan är senare. Syns lättast på den höga rutan och taket.

Är det inte Kristian som vandrar förbi i pit-linen framför GT40:n?

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Eftersnack
2008-06-06/07/08 Ronnie Peterson Historic Grand Prix
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
35191 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande