Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 1 besök senaste veckan (63479 totalt) |
Som vanligt dåligt med uppdateringar här.
Men det har i alla fall hänt en del. Vi börjar med några bilder Motorrummet komplett, så det låter vi vara för stunden. ![]() Provmontering, skärmar, baklucka, dörrar. Givetvis måste ett hjul provas. Detta blir gat hjulen. ![]() Bytt fronten till M och monterat huven ![]() Bytt även bak kofångare till M ![]() Lackerat träpanelen mattsvart. Det var en hel del pill att plocka isär allt. ![]() Hela bakvagnen av plockad. Det gick ganska smidigt med domkraft och pallbockar. ![]() Isärplockat och blästrat. Camber - toe justering skall monteras. Fina grejor från Millway. Sitter samma på all våra bilar. ![]() Svetsat brickorna och slipat upp hålen. Toe längst ut och camber inåt. ![]() Nu är balken på pulverlack. Om allt går enligt planen så får jag den i morgon. Bussningar och camber plates är beställt från Millway. Som vanligt är servicen kanon, bussningar skickade direkt. Med lite tur är de också framme i morgon. Bromsoken isärtagna. Bilen har stått uppställd i många år, snart 10 år tror jag. De såg inte så snygga ut, men allt fungerar perfekt. Det blir rengöring, blästring och lackering. ![]() Bärarmarna skall fixas till. Jag skall sätta dit förstärkningar av kränghämmar fästet. Det brukar vara en svag punkt. Till att börja med blir det orginal krängare bak, men det är lika bra att göra det nu när allt är nerplockat. Golvet bak skall byggas om så att dubbla ljuddämpare får plats och nya upphängningar göras. _________________ T0RBJÖRN ELLESS0N Porsche Cayman S Clubsport -09 Såld Caterham 7 Superlight R400 -05 Såld Porsche GT 4 - 16 såld Z3 x 3 Sålda |
||||||
Som svar på båda frågorna, visst är det sonens bil. Kollar ni noga i bakgrunden på ett par av bilderna så syns min bil, i alla fall ett rejsa märke. Meningen var att den skulle få en egen tråd och det blir kanske så en dag. Vi fick med nya delar, så det var lika bra att sätta på dem ![]() Det har landat in några paket idag. Millway har som vanligt super service. Skickat igår och kom fram idag. Inte bara service, även omtankte ![]() ![]() Nya silentbussningar ![]() Bärarmsbussningar ![]() Nya stötdämparlagringar både till sonens och min bil ![]() Även "Bling" delar från Schmiedmann Svarta njurar och M-märke till sido gälarna ![]() Tyvärr blev inte bakaxel balken pulverlackad idag. För den i början på nästa vecka. Jag skall försöka hinna med fler uppdateringar under helgen mellan alla OS sändningar _________________ T0RBJÖRN ELLESS0N Porsche Cayman S Clubsport -09 Såld Caterham 7 Superlight R400 -05 Såld Porsche GT 4 - 16 såld Z3 x 3 Sålda |
||||||
Fick bakvagns balken ifrån pulverlack igår.
Vad säger expertisen här på rejsa. Skall jag slipa bort färgen under skruvarna och muttrarna? Är det risk att färgen gnids bort och att muttern lossar? ![]() _________________ T0RBJÖRN ELLESS0N Porsche Cayman S Clubsport -09 Såld Caterham 7 Superlight R400 -05 Såld Porsche GT 4 - 16 såld Z3 x 3 Sålda |
||||||
Re:
Låt färgen vara kvar,har gjort likadant å det har iaf funkat i några år nu.. _________________ kalle hult BMW 328ia -97 BMW M3 -94 BMW M3 -95 BMW M3 -96 Super Seven projekt SAAB 99 TURBO -80 |
||||||
Tack för din information Någon annan som har erfarenheter av detta? _________________ T0RBJÖRN ELLESS0N Porsche Cayman S Clubsport -09 Såld Caterham 7 Superlight R400 -05 Såld Porsche GT 4 - 16 såld Z3 x 3 Sålda |
||||||
Låte färgen vara kvar annars rostar det ju. Jag har samma lösning på min och det kan vara bra att efterdra bultarna ibland, då dom kan lossna lite. Framför allt i början.
_________________ Fredrik Rapp BMW E21 -78 Toyota Corolla -75 Toyota Supra -84 |
||||||
Fungerar det bra med de justeringarna och såpass stumma bussningar?
Jag hade tänkt göra likadant men jag har fått höra att man får ha lite mjukare bussningar som flexar lite pga justeringarna. _________________ VW Golf Alltrack -20 |
||||||
Har också hört talas om detta, men frågan är om det är ett reellt problem. Torbjörn, du kan väl testa att ställa excenterbultarna i ytterläge och sen känna om länkarmen går tungt?
_________________ Fredrik Rapp BMW E21 -78 Toyota Corolla -75 Toyota Supra -84 |
||||||
Ja det får nog bli så. Jag har samma på min bil och där lossade en av 4 efter typ 2 år. Det gäller att hålla koll.
Kan gå, men de är inte roliga att lossa när hjulinställning skall göras. Minimalt med utrymme. Eftersom jag har lyft i garaget är det bättre att kolla dem ofta i början.
Bra förslag. Jag kollar så fort allt är ihop monterat. _________________ T0RBJÖRN ELLESS0N Porsche Cayman S Clubsport -09 Såld Caterham 7 Superlight R400 -05 Såld Porsche GT 4 - 16 såld Z3 x 3 Sålda |
||||||
Snyggt jobbat och snygg bil!
Jag gjorde nyligen samma uppgradering av bakvagnen på min M3 och mina bärarmar löpte fint oavsett läge. ![]() / Mattias _________________ Mattias Claus - Autorismo |
||||||
Fick ytterligare leverans ifrån Millway.
Deras nya fjäderbenslagringar med övrefäste/styrning för fjädern integrerad. ![]() Enkel och smidig inställning av camber och caster från ovansidan. ![]() Idag har jag blästrat och gjort rent delar som skall ytbehandlas. Det är otroligt vad många små delar det är på en bil. ![]() Många bygge här på rejsa som inspirerar till hög finish. _________________ T0RBJÖRN ELLESS0N Porsche Cayman S Clubsport -09 Såld Caterham 7 Superlight R400 -05 Såld Porsche GT 4 - 16 såld Z3 x 3 Sålda |
||||||
Nu har det hänt lite igen.
Fått tillbaka en hög med delar från Blå kromatering ![]() Mycket roligare att montera då det ser ut så här ![]() ![]() Även bromsoken har fått lite färg och omtanke ![]() Vad säger ni om utsidan? ![]() _________________ T0RBJÖRN ELLESS0N Porsche Cayman S Clubsport -09 Såld Caterham 7 Superlight R400 -05 Såld Porsche GT 4 - 16 såld Z3 x 3 Sålda |
||||||
Tack, vi gör vad vi kan. Har du kört något i år Kennie?
Nu när det går långsamt i garaget får vi hoppas den är desto snabbare på bana. Det är många som lägger ribban högt inom "BMW maffian". Nils har påsklov nu så det blir tid tillsammans i garaget i helgen. Även den Grå skall få lite kärlek inför Mantorp. _________________ T0RBJÖRN ELLESS0N Porsche Cayman S Clubsport -09 Såld Caterham 7 Superlight R400 -05 Såld Porsche GT 4 - 16 såld Z3 x 3 Sålda |
||||||
Har varit iväg och kört tre gånger faktiskt. Tyvärr blir det inte Mantorp som det ser ut nu. Var du med ringrunners på Ljungbyhed?
_________________ Kennie Flenstedt BMW 320daM -18 M3 e92 -08 Mini -15 M3 Competition -05 såld. 😢 BMW X3M 3,0i -04 såld |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 1 besök senaste veckan (63479 totalt) |