|
Jill
Ystad
Här sen Apr 2007
Trådstartare

13 Dec 2008 22:51
Re:
Dude skrev: | om du vill att lindningen ska sitta riktigt tight, så kan du blöta upp det först. Då blir den lättare och handskas med samt krymper lite när den torkar. |
Jag visste inte det ... satt o slet o drog, och kliade en massa... haha...
Får hålla koll om det släpper...men jag tror och hoppas inte det då jag drog o slet rejält i det
|
Nicke Nyman
Umeå
Här sen Nov 2004

15 Dec 2008 12:24
Ser bra ut. Men som sagt, blöta upp dem innan brukar vara ett bra knep. Men nu är de ju lindat så de är bara hoppas på att de håller. Ta lite ståltråd som du dubbelviker och tvinnar ihop, dra runt röret och tvinna ihop de två ändarna istället för att använda slangklammer. Dock fungerar slangklammer, hade så själv ett tag.
|
Jill
Ystad
Här sen Apr 2007
Trådstartare
|
Jill
Ystad
Här sen Apr 2007
Trådstartare

20 Dec 2008 13:14
Igår hämtade vi motorn som vi köpte från en annons på Sävarturbo.
Hela motorn är renoverad av Sundsvalls motorslip.
Blocket är ett B21, borrad 1mm(93mm) och planat, det är 0.8mellan kolv och topp(byggd för etanol), nyslipad vevaxel till första under dim.(från B23) med nya lager, nya Mahle turbokolvar, M-stakar(Volvos smidda vevstakar), 530-topp med nya volvos gula fjädrar. Allt för 5 papp (-: Med tanke på att bara kolvarna kostar 1500st nya så känns köpet oerhört bra!!
Här kommer lite bilder...
Den röda färgen såg så bra & fräsch ut att den får sitta kvar ... Blir alltså inget guld...
Under tiden att motorn baxades in i garaget så rengjorde jag turbon inför målning *hehe*
Snurrade lite avgasbandage runt, får se om det funkar... Sen gick jag loss med svart färg...första lagret... andra lagret smetar jag på i kväll (-:
Igår kväll henade jag klart det andra blocket med olja i loppen som vi missat innan ... framtiden för detta block är obestämt... Nån som vill köpa? (=
Nu ska jag ut o skruva av toppen ... fortsättning följer ;-)
|
Jill
Ystad
Här sen Apr 2007
Trådstartare
|
Jill
Ystad
Här sen Apr 2007
Trådstartare
|
Jill
Ystad
Här sen Apr 2007
Trådstartare

23 Dec 2008 14:34
Senast ändrad av Jill, 24 Dec 2008 13:27, ändrad totalt 1 gång
Idag kom ett paket ifrån Xtremt.se
Riktigt bra & snabb service!
|
påsen
Älmhult
Här sen Mar 2006

23 Dec 2008 14:46
Riktigt nice.
Ihop med motorn och släng upp en helhetsbild nu
God Jul på er.
/Påsen
_________________ PÅSEN RACING
Robert Johnsson, Älmhult
|
Jill
Ystad
Här sen Apr 2007
Trådstartare

23 Dec 2008 17:58
Re:
påsen skrev: | Riktigt nice.
Ihop med motorn och släng upp en helhetsbild nu
God Jul på er.
/Påsen |
Har 2 hela veckor på oss nu... Vi börjar i morrn *haha* på självaste Julafton ... ingen rast o ro här inte
|
påsen
Älmhult
Här sen Mar 2006
Robert Johnsson, Älmhult
|
Jill
Ystad
Här sen Apr 2007
Trådstartare
|
påsen
Älmhult
Här sen Mar 2006

25 Dec 2008 15:13
Ser snyggt ut.
Kommer ni köra med V-bandsflänsen till trycksidan på turbon föressten?
Tänkte mest på om ni vet var man kan köpa sådan V-bandsfläns i sådant fall.
/Påsen
Robert Johnsson, Älmhult
|
P.Hellberg
Ystad
Här sen Jul 2008

26 Dec 2008 01:36
Re:
påsen skrev: | Ser snyggt ut.
/Påsen |
Tur att det är fler som tycker det :P
Så långt som tryckrör har jag faktiskt inte kommit ännu .. Så jag vet inte =) men förmodligen blir det inte v-band.. och vart man köper dom har jag ingen aning om haha , så när du får reda på det får du gärna underrätta =D Då kanske man kan överväga det
|
påsen
Älmhult
Här sen Mar 2006

26 Dec 2008 14:02
Re:
P.Hellberg skrev: | påsen skrev: | Ser snyggt ut.
/Påsen |
Tur att det är fler som tycker det :P
Så långt som tryckrör har jag faktiskt inte kommit ännu .. Så jag vet inte =) men förmodligen blir det inte v-band.. och vart man köper dom har jag ingen aning om haha , så när du får reda på det får du gärna underrätta =D Då kanske man kan överväga det  |
Hehe, okej.
Har ingen aning heller om var man kan köpa dem v-bands grejorna faktiskt.
Funderar själv på att tiga på en rörbit där istället för v-band, men är inget bestämt än.
Robert Johnsson, Älmhult
|
Jill
Ystad
Här sen Apr 2007
Trådstartare

28 Dec 2008 21:25
|
Jill
Ystad
Här sen Apr 2007
Trådstartare

06 Jan 2009 10:55
|
P.Hellberg
Ystad
Här sen Jul 2008

14 Feb 2009 15:00
Tänkte bara slänga in nån bild för att visa att det händer lite granna iaf .. =) dock väldigt stökigt i bilen just nu
även lite plåt jobb .. sakta men säkert...
|
Jill
Ystad
Här sen Apr 2007
Trådstartare

21 Feb 2009 18:25
|
Jill
Ystad
Här sen Apr 2007
Trådstartare

08 Mar 2009 11:47
Äntligen fick man fortsätta där vi slutade för 2 veckor sedan. Lyckades ju åka på influensan version 2 förra helgen o låg med feber, så då hände ingenting på bilen.
Igår slutförde jag arbetet på buren med att måla den, slutade med att jag var röd över allt. Jag är riktigt klantig. Min frisör frågade vad jag hade för röda "konstiga" slingor... Jorrå, det är bara hammarlack, en rickigt fin röd färg!!
Nu är buren färdigmålad ... Den är fin på långt håll haha... Men "Vänligen, syna den inte närmre!" =)
Sen gick tiden åt för Peter att slipa på all ytrost, nu inför lack =)
Som ni ser så är baljorna borta i bak och trösklarna är helt utbytta, äntligen =)
Tror att bilen har vart smälld på denna sidan då så hela bak skärmen var bytt och med ruskigt dåligt underarbete, och en riktig "fusklack!"
Nu är bilen redo för att transporteras till lack, ska ringa i morrn o säga att bilen är redo. Lite pirrigt att se hur den kommer att se ut sen... Kan ju bara bli bättre *hehe*
Som vanligt så, fortsättning följer...
|
Jill
Ystad
Här sen Apr 2007
Trådstartare

10 Mar 2009 12:50
På fredag så går den iväg till Lindskogs Billack. Känns sjukt bra o pirrigt, första bilen till hellack!
|
morbidio
Skåne
Här sen Sep 2006

15 Mar 2009 13:38
Re:
Jill skrev: | På fredag så går den iväg till Lindskogs Billack. Känns sjukt bra o pirrigt, första bilen till hellack!  |
Ska ni byta färg helt på den? Jag personligen diggar färgen som ni har nu som tusan!
_________________ Joakim Karlsson
|
|