Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racetech
Vad ger kompressions höjning?
<<   1, 2, 3, 4, 5
5 besök senaste veckan (35193 totalt)
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007

Re:

Niklas Falk skrev:
RallyQuattro skrev:
o äter rotor o fördelare också.
Det problemet får du nog oavsett vilket märke det står på spolen, plast brukar inte leva längre när man krämar på starkare högspänning.

Varför denna kärlek till fördelare? (som ju inte har nåt med topic att göra)

Ja har ingen kärlek till fördelare o kör inte det på nuvarande banbil.
(på banbilen har jag Audi org tändförstärkare o 5st biltema tändspolar o 50krs tändstift)

Men den bilen som jag frågar om är en Urquattro 20v-90 som har fördelare orginal o jag har köpt en ny orginal motorstam thumbs up
så ska köra med nytt orginal kablage, nya tändkablar, ny fördelare osv o bara byta databox till Vems plugg in box..

Men låter som att i slutänden är det bäst att testa med std grejor o billiga ngk stift som jag knackar ihop gapet på,
så slipper man att rotorn äts upp o slipper kostnad för tändsystem bara för att kunna köra bättre dyra stift.
så tillbaka på ruta 1

.

Fast med kompsänkning från 9,5:1 ner till 8,0:1 så kanske det blir nån förbättring

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
x6rs
skoghall
Här sen Apr 2009

hur gick det med tändstiftena, hittat nån lösning? vart köper man surface gap stift? pris?

RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007

Jag har kört med vanliga billiga NGK BCR8ES o dom har funkat nu på flera bankörningar.
ihop knackade till 0.5-0.55 mm elektrod avstånd så klarar dom i alla fall 2kg laddtryck (jag kör dock bara på ca 1.4kg)

Men man skulle ju vilja prova surface gap stift o se hur högt ladd dom klarar utan att misstända.

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Racetech
Vad ger kompressions höjning?
<<   1, 2, 3, 4, 5
5 besök senaste veckan (35193 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande