Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Racetech
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 5 besök senaste veckan (35193 totalt) |
Re:
Ja har ingen kärlek till fördelare o kör inte det på nuvarande banbil. (på banbilen har jag Audi org tändförstärkare o 5st biltema tändspolar o 50krs tändstift) Men den bilen som jag frågar om är en Urquattro 20v-90 som har fördelare orginal o jag har köpt en ny orginal motorstam ![]() så ska köra med nytt orginal kablage, nya tändkablar, ny fördelare osv o bara byta databox till Vems plugg in box.. Men låter som att i slutänden är det bäst att testa med std grejor o billiga ngk stift som jag knackar ihop gapet på, så slipper man att rotorn äts upp o slipper kostnad för tändsystem bara för att kunna köra bättre dyra stift. så tillbaka på ruta 1 ![]() . Fast med kompsänkning från 9,5:1 ner till 8,0:1 så kanske det blir nån förbättring ![]() _________________ Martin Ehrsson RS8 ![]() Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
Jag har kört med vanliga billiga NGK BCR8ES o dom har funkat nu på flera bankörningar.
ihop knackade till 0.5-0.55 mm elektrod avstånd så klarar dom i alla fall 2kg laddtryck (jag kör dock bara på ca 1.4kg) Men man skulle ju vilja prova surface gap stift o se hur högt ladd dom klarar utan att misstända. _________________ Martin Ehrsson RS8 ![]() Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
![]() |
Racetech
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 5 besök senaste veckan (35193 totalt) |