Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 6 besök senaste veckan (28522 totalt) |
Det går ju inte sådär vansinnigt fort här, familj, jobb och hundträning har kommit ivägen.
Nästa vecka ska dock motorrum rensas ur helt och lackas. Sen väntar jag på detta insug ska komma till tillverkning och inte bara finnas på ritning, får se om verkligheten blir lika fin som ritningarna. Grenrörsbygge och avgasystem hoppas jag komma igång med inom någon månad. Målsättningen är iaf fortfarande att den ska komma ut på banan i sommar, men det blir nog inte någon vårpremiär.. ![]() ![]() _________________ Filip Åhrberg ----------------- Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v |
||
Re:
Sjukt snyggt! Jag ser fram emot att se resultatet. _________________ MVH Peter Zeberg If they dont't have Porsche in heaven, I'm not going. |
||
Ja, nu är det mesta i stort sett rivet, nu börjar plockepinnet med att få ihop allt..
Mina vänner som hjälper till pushar för att jag ska byta placeringen av turbon, vilket inte gör sakerna enklare ![]() _________________ Filip Åhrberg ----------------- Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v |
||
Går just nu extremt segt, en cylinder var lite repig vid närmare kontroll och blocket är nu på om-alusilning i göteborg, där det tyvärr går lite trögt. Hoppas det ska bli klart så bygget kan gå vidare och bli klart till efter semestrarna i sommar.
Det blev inte bling-insuget ovan, helt ny produkt och priset blev väldigt mycket högre än vad som var sagt från början. Ärvde istället GustafB's gamla insug som iaf räckt till en bit över 550hk på hjulen. Så nu är väl det mesta på plats iaf för att börja plocka ihop den så fort blocket kommer tillbaka. _________________ Filip Åhrberg ----------------- Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 6 besök senaste veckan (28522 totalt) |