Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Xbox 360 - Forza Motorsport 3
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
4 besök senaste veckan (23118 totalt)
AndréSchrammHolmquist
Malmö
Här sen Maj 2009

Jag kan börja jobba med en setup till en twingo cup bil. Sedan skulle man kunna köra något rejs och prova om det fungerar och om det visar sig vara ett trevligt race koncept så skulle man kunna köra en serie. Eftersom bilarna inte är så snabba så kommer det troligtvis bli mycket förarskicklighet som avgör något jag gillar thumbs up Men man får fixa ihop ett gäng och prova att köra något rejs ochse så dom går bra utan att bete sig allt för underligt. Jag ska börja jobba på en setup imorgon och kommer ladda upp den på min store front när den e klar (Gamertag: Andre Holmquist)

Malmö
Här sen Maj 2009

Nu ligger twingo cup bilen uppe på min storefront så det är bara att ladda ner och prova Min gamertag är Andre Holmquist

Uppsala
Här sen Dec 2006

Aha, då vet jag vem Andre Holmquist är . Fick en friends reuqest för några veckor sedan.

Vi är samma gäng som fortfarande kör (var dock en period med lite uppehåll från racingen i.o.m. Red Dead Redemption). Nu är det mycket "gatbilar" och club sport-bilar, d.v.s. lätt uppgraderade bilar i C- och B-klass. En typisk bil är t.ex. M3 E36 med racedämpare, sen sport och street på resten = så lite raceprylar som möjligt. Index behöver heller inte vara just C425 eller B500, man bara bygger bilarna på ett kul sätt och som man skulle gjort om man ägde bilen i verkligheten . Då kan index bli t.ex. B478 eller liknande.

Touringbils-serien är lagd på is, nu är det mest Super 1600. Finns sjukt många roliga småbilar med 1,6-liters motorer i.o.m. den senaste DLC:n. Dessa finns hittills:

Mini Cooper
Ford Fiesta
Toyota Yaris
Citroen DS3
Mazda 2
Peugeot 207
Alfa Romeo Mito
Renault Twingo
Mitsubishi Colt
SEAT Ibiza
Chevrolet Aveo
FIAT Punto

Kan ha missat någon! Alltså max 1,6 liter, framhjulsdrift, max däckbredd 225, 17" hjul, fullt racechassi inkl. lättning, bur och bromsar, sportlåda (endast justerbar slutväxel), slicks, inga Forza-spoilers (tillverkarens egna eftermarknadsprylar är tillåtna). Mycket väghållning och lite effekt (ca 170-180 hästar) i små bilar är vansinnigt kul thumbs up

Svenska Wankelregistret
Citera
AndréSchrammHolmquist
Malmö
Här sen Maj 2009

Ja jag gjorde ju en egen twingo cup bil nu på förmidagen och den blev väldigt rolig att köra inte så mycket effekt men fick bra väghållning och blev riktigt bra. Tror det kan ge jämna rejs. Sen efter att jag utvecklat min egen bil så såg jag ju att du utvecklat en hel del super 1600 bilar så jag kan tänka mig att dom också bjuder på jämn och kul racing. Men jag tycker det är skulle vara kul med en entyps serie där alla kör exakt likadana bilar och därför börja jag jobba med en twingo cup bil. Vore kul om någon ladda ner setupen och provkörde och säger vad dom tycker om bilen. Slängde på lite färg på min egen twingo. Det blev en lite tanner foust inspererad lack :

Motala
Här sen Mar 2008

tja. Jag ( Hr Nordschleife ) och ( Erik Bohman ) är gärna med på denna s.k. super 1600.
Köper bilar nu så adda gärna oss.

Porsche 996 C2 (såld)
NSX -94 (såld)
BMW M Coupe (såld)
Citera
Scuderia.Lusso
Motala
Här sen Mar 2008

Får man välja framhjulsdriven bil oavsett år???

Porsche 996 C2 (såld)
NSX -94 (såld)
BMW M Coupe (såld)
Citera
AndréSchrammHolmquist
Malmö
Här sen Maj 2009

Jag tror det är dom här bilarna du har att välja mellan:
Mini Cooper
Ford Fiesta
Toyota Yaris
Citroen DS3
Mazda 2
Peugeot 207
Alfa Romeo Mito
Renault Twingo
Mitsubishi Colt
SEAT Ibiza
Chevrolet Aveo
FIAT Punto

Jag tror klruax har setuper för serien (super 1600 bilar) på sin storefront så det är bara att köpa ladda ner och installera på bilen så har du ju en bil godkänd för serien snabbt och enkelt. Rätta mig gärna om jag har fel men jag tror han hade setuper för serien uppe. Nu när jag köpte mig en renualt twingo så är det ju bara att göra den regelrätt för super 1600 och köra så jag är också gärna med på något rejs

Uppsala
Här sen Dec 2006

Visste att jag glömt någon bil . Vauxhall Corsa passar såklart också in. Ska prova Clio Cup-bilen också, gillar ju som sagt dessa små shopping-gocarts!

Såg igår att setup:erna på min Storefront inte är uppdaterade (är index C425 som gäller, inte B457). Men ta bort lite motortrim bara så kommer den ner i C425. Håller också på med lite justering av bilarna som är lite efter tidsmässigt, t.e.x. FIAT Punto. Gav den bilen bredare däck samt sekventiell växellåda, blir för slö annars.

Hojta gärna till om ni vill vara med och gasa någon kväll. Fredag brukar oftast bli spelkväll, men lobbyn och chatpartyt har en tendens att fyllas ganska snabbt ibland! 8 platser är rätt så fattigt thumbs down . Se bara till att ha ett headset så ni kan kommunicera med oss andra, annars missar man halva nöjet med Live (samt missar info om vi t.ex. kör Top Gear-race med budgetbilar eller liknande).

En annan bil jag rekommenderar varmt är Camaro Cup (gamla 90:ans IROC-Z) som en i gänget slängde ihop. Sök på Camaro Cup (eller "frappa") och spana efter en Camaro i index B486, alt. gå in på min Storefront > välj att visa mina vänners Storefront > och sen väljer ni "frappa". På hans Storefront finns setup:en. Eller släng iväg ett meddelande till mig så skickar jag den! Mer underhållande bil får ni leta efter thumbs up

Svenska Wankelregistret
Citera
AndréSchrammHolmquist
Malmö
Här sen Maj 2009

Vad är det för index som gäller på renualt twingo super 1600 bilen är det 425 på även den ??

Uppsala
Här sen Dec 2006

Re:

A.S.HRacing skrev:
Vad är det för index som gäller på renualt twingo super 1600 bilen är det 425 på även den ??

Japp, alla är 425.

Svenska Wankelregistret
Citera
Scuderia.Lusso
Motala
Här sen Mar 2008

Jag har en färdig civic 1.5L på index c396. Funkar det? Ingen av dom andra lockar

Porsche 996 C2 (såld)
NSX -94 (såld)
BMW M Coupe (såld)
Citera
AndréSchrammHolmquist
Malmö
Här sen Maj 2009

Det borde väl fungera men du kan ju köra på någon bana med din bil och se vad du får för tid och sedan jämföra med någon annans tid i en super 1600 bil och se om tiderna liknar varrandra. Sedan spelar ju även förarskickligheten in på tiden man får men man kan ju jämföra bara för att se att din bil går nogerlunda lika med dom andra

Motala
Här sen Mar 2008

ok, såg att du lagt till mig på forza.
Vi provar bilarna senare idag och återkommer med tid.

Kör Laguna Seca och Suzuka

Porsche 996 C2 (såld)
NSX -94 (såld)
BMW M Coupe (såld)
Citera
Linus P
Uppsala
Här sen Dec 2006

Syftet är att enbart köra nyare bilar, då förebilden för 1600-serien är JTCC och liknande serier. Blandar man in äldre bilar från tidigt 90-tal osv så tappar man en del av grejen med serien. MEN, den här 1600-cupen är ju bara ett förslag och inget tvång, så det går givetvis att köra vad som helst . Huvudsaken när vi spontanrejsar är ju att man ska köra en bil man själv tycker är kul, oavsett index o.s.v.

Men när det blir dags för cup-race i S1600 är det endast de nyare bilarna som gäller. Racen kommer i huvudsak att annonseras på nystartade http://www.syncro-gaming.com/ , men jag lägger nog in en blänkare här också då det verkar finnas racesuget folk här .

Vill ni helst köra med svenskar så finns 2st forum såvitt jag vet, www.forza3.se (mer hardcore) samt www.racecentral.se (ska vara mer avslappnande men osäker på aktiviteten där).

PS. Håll utkik nästa månad, 2:a tisdagen i augusti med andra ord. De efterlängtade DLC-bilarna (Volvo 240 Grp.A, Sierra RS500 m.fl.) kanske äntligen släpps då. Vi har planerat in mycket skoj med dessa vagnar !

Svenska Wankelregistret
Citera
Scuderia.Lusso
Motala
Här sen Mar 2008

Ja ja nu har jag köpt och ordnat en c425 bil men måste bara skriva att det suger hårt och köra framhjulsdrivet. Kan vi inte köra en serie bakhjulsdrivet med??? Gärna typ BMW m3 E30 resp e36 och Porsche 944 Turbo!!! thumbs up thumbs up thumbs up

Porsche 996 C2 (såld)
NSX -94 (såld)
BMW M Coupe (såld)
Citera
AndréSchrammHolmquist
Malmö
Här sen Maj 2009

En serie med Bmw E30 låter helt klart spännande och kul. Om du tar fram en setup som man ska andvända till bilen är jag gärna med och kör

Uppsala
Här sen Dec 2006

Re:

Scuderia.Lusso skrev:
Ja ja nu har jag köpt och ordnat en c425 bil men måste bara skriva att det suger hårt och köra framhjulsdrivet. Kan vi inte köra en serie bakhjulsdrivet med??? Gärna typ BMW m3 E30 resp e36 och Porsche 944 Turbo!!! thumbs up thumbs up thumbs up

Sånt är skitkul, budgetrace i C-klass med endast sportdäck (så det sladdar lite!) och lite lätt trim, inga dyra raceprylar. Minns att det var en jäkla variation på bilar och dom var snorbilliga att bygga utan dyra racelådor m.m. thumbs up Vi kallade det för Biltema Cup och det kördes med lite äldre bilar såsom E30, 944 Turbo, Civic '93, Golf mk1/mk2 och Silvia S13 m.m.

Vore skoj om fler också ville köra lätt trimmade BMW's så jag och Ultura m.fl. har fler att leka BMW Cup med . Lär nog bli lite race nu på fredag i vanlig ordning!

Svenska Wankelregistret
Citera
Scuderia.Lusso
Motala
Här sen Mar 2008

Re:

Sånt är skitkul, budgetrace i C-klass med endast sportdäck (så det sladdar lite!) och lite lätt trim, inga dyra raceprylar. Minns att det var en jäkla variation på bilar och dom var snorbilliga att bygga utan dyra racelådor m.m. thumbs up Vi kallade det för Biltema Cup och det kördes med lite äldre bilar såsom E30, 944 Turbo, Civic '93, Golf mk1/mk2 och Silvia S13 m.m.

Vore skoj om fler också ville köra lätt trimmade BMW's så jag och Ultura m.fl. har fler att leka BMW Cup med . Lär nog bli lite race nu på fredag i vanlig ordning! [/quote

Låter bra, 90tals bilar! Lägg gärna upp lite snabba regler. Som däck, låda, aerodynamik m.m, vikt och effekt kanske inte behövs regleras? Min personliga åsikt är att vi bara kör C-klass fwd och rwd med bättre chassi, däck och bromsar, valfria kjolar vingar m.m dock ej justerbara (forzas egna). Sen reglerar effekten så bilen klassar in i C.

Porsche 996 C2 (såld)
NSX -94 (såld)
BMW M Coupe (såld)
Citera
Linus P
Uppsala
Här sen Dec 2006

Re:

Scuderia.Lusso skrev:
Låter bra, 90tals bilar! Lägg gärna upp lite snabba regler. Som däck, låda, aerodynamik m.m, vikt och effekt kanske inte behövs regleras? Min personliga åsikt är att vi bara kör C-klass fwd och rwd med bättre chassi, däck och bromsar, valfria kjolar vingar m.m dock ej justerbara (forzas egna). Sen reglerar effekten så bilen klassar in i C.

Det du skriver är i princip de regler vi hade då . Växellåda ska vara sport (endast justerbar slutväxel), däcken sport (dvs r-däck), endast fram- och bakhjulsdrift och inga justerbara spoilers. Tror inte vi hade några fler begränsningar än så. Men det uppmuntrades att inte åka med racebromsar osv., dock är det bra med racedämpare så man kan justera lite iaf. Är väldigt sugen på att damma av min gamla blåa Biltema-E30! Den har street och sport på det som är uppgraderat, och inga racedämpare (fast ibland brukar jag åka med det så man kan justera höjd m.m.). Går som en dröm!

Svenska Wankelregistret
Citera
AndréSchrammHolmquist
Malmö
Här sen Maj 2009

Är det ungefär c index som gäller ??
Skulle vara riktigt kul att köra lite bmw så det låter klart intresant det här.

Uppsala
Här sen Dec 2006

Re:

A.S.HRacing skrev:
Är det ungefär c index som gäller ??
Skulle vara riktigt kul att köra lite bmw så det låter klart intresant det här.

Hur menar du? Det är valfritt index upp till C425, sen spelar det ingen roll om du vill åka med lägre index (fast ingen lär vilja åka sämre bil när det är racedags ). Men att åka med exempelvis B445 blir inte rättvist om vi ska försöka få ett samlat startfält. När det är bus- och "track day"-körning spelar indexet ingen roll, men då vi åker lite mer seriös racing håller vi lite hårdare på index:et så det blir jämn och kul racing.

Svenska Wankelregistret
Citera
Racingsimulatorer
Xbox 360 - Forza Motorsport 3
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
4 besök senaste veckan (23118 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande