Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 46165 besök totalt |
I veckan kommer dom nya K-MAC topplagringarna och camberstagen bak...nu ska det bli ändring på understyrning o annat f*nstyg
![]() Mer produkter som vi får prova ut och utvärdera ![]() _________________ - Jonas Eriksson - // Tel: 0707902629 |
||
Imorgon ska vi ställa hjulvinklarna runtom då vi bytt till KMAC's grejjer, vad har ni kört med för vinklar på tekniska banor med era E36 M3:or?
Kör med Direzza 03G och xtra caster iom powerflex exentriska wishbone bussningar fram. _________________ - Jonas Eriksson - // Tel: 0707902629 |
||
Re:
-3.2 fram och -2.0 bak, funkar bra på Nordschleife med Michelin Pilot Sport Cup. |
||
Har ställt vinklarna idag, gick på ganska aggressivt fram med camber då Direzzorna verkar gilla d.
Camber -3,5 grader fram Camber -2,6 grader bak Caster 7 grader fram Toe + 0,10 fram Toe - 0,10 bak Ska testa imorgon på "onsdagsbuset" / Mittsverigebanan _________________ - Jonas Eriksson - // Tel: 0707902629 |
||
Re:
Däckmaskinen är bakoframkonstigtva? ![]() Toe ut fram 1mm och toe in bak 1mm ![]() _________________ - Jonas Eriksson - // Tel: 0707902629 |
||
Re:
hehe ja man blir lite vimsig ibland...den mäter ju per "60" sen slår den över...o bakofram m.m, lätt att få ![]() ![]() _________________ - Jonas Eriksson - // Tel: 0707902629 |
||
Nu efter hjulinställning runtom upplever jag att bilen överstyr väldigt mkt!
Direzza 03G R1 bak , Direzza 03G H1 fram (kommer nya H1 till bak oxå då R1 var för mjuk m.m) ca 3,5 camber fram ca 2,6 camber bak ca 1mm toe in bak ca 1mm toe ut fram Vad är era erfarenheter gällande E36M3? Har vi fått mkt bättre grepp fram med H1:orna som i sin tur gör bilen överstyrd bak med för dåligt grepp?, röven kom direkt om jag attackerade apex ![]() Vi ska köra med compello.se på mittsverigebanan imorgon fredag så tips mottages ![]() _________________ - Jonas Eriksson - // Tel: 0707902629 |
||
Samma problem
Jag hade samma problem med samma vinklar. Det greppar så bra att man kan styra in bilen i sladd. Farligt om man inte vet vad man kör. Det var extra ruggigt när det var blött. Eller minska camber fram. Lösningen är att köra 1.8 grader camber bak. Det klarar man inte med originalstagen. Men Millway har, eller så kortar ni originalstagen. Sistnämnda är vad jag har på min bil. När jag gjort det så var det balans i bilen igen. (Edit: Hittade min post där jag fortfarande var skärrad efter hur bilen betedde sig i blött https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Peo. _________________ PeO Rydgren Corvette C6 Z51 -05 Pfadt, ST40, Kooks 1 7/8, Vararam - såld BMW M3 -96 Coupé - lättad 172 kg - såld Yamaha R1 2002 - banhoj -såld |
||
Re: Samma problem
Vi har 2,6 grader bak ![]() _________________ - Jonas Eriksson - // Tel: 0707902629 |
||
Sorry
Ah, sorry. Jag tror jag har vuxendamp. Läser bevisligen inte tillräckligt noga. Peo. _________________ PeO Rydgren Corvette C6 Z51 -05 Pfadt, ST40, Kooks 1 7/8, Vararam - såld BMW M3 -96 Coupé - lättad 172 kg - såld Yamaha R1 2002 - banhoj -såld |
||
Re: Sorry
Skulle kunna testa och minska cambern till strax äver 3 fram och närmare 2 bak, gick in på ställ i kurvorna varje gång..irriterande med en GT3RS i hälarna ...han vart 2:a endå men det hade kunnat blivit förnedring! ![]() _________________ - Jonas Eriksson - // Tel: 0707902629 |
||
Ska testa släppa krängaren bak, har dessvärre inga justerbara på den här så det blir en hedenhös lösning för att se om den greppar bättre (lär rolla som bara den ist)
_________________ - Jonas Eriksson - // Tel: 0707902629 |
||
Men om greppet är bra fram, är det inte bak man ska justera då? Känns ju dumt att försämra greppet fram när det är bak som behöver mer fäste bara för att få en bra balans. Eller tänker jag fel?
_________________ M4rcus Kaellstr4nd Porsche 997 turbo |
||
Re:
Tror du tänker alldeles rätt Marcus, men ibland får man göra en kompromis för att rädda situationen, justerbara krängare skulle nog göra biffen _________________ - Jonas Eriksson - // Tel: 0707902629 |
||
Hann köra 6 varv i går fredag på Mittsverigebanan innan man brassa ut i sandfållan för bromsarna överhettade.
Tog bort krängaren bak för att prova om jag fick bukt med överstyrningen, och det fick jag men åt andra hållet ![]() Understyr som tusan då ist...så antingen sätter jag en vekare krängare bak lr skruvar på justerbart runtom . Bara bur och ett ställbart chassie kvar sen... ![]() _________________ - Jonas Eriksson - // Tel: 0707902629 |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 46165 besök totalt |