Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 32885 besök totalt |
Re:
Jag har oxå det problemet med intercooler i fronten fast dock bara på vänster sida,men en stor spolarvätskebehållare på andra så ska jag dra slang får det ske genom mitten o där sitter kylare o annat bjävs.... Nä får nog titta runt noggrannare o fundera o fundera.... _________________ ________________ Pelle Sörensson Renault Megane RS -12 7.49min BTG |
||||
Re:
Pratade med Stacke härom dagen och efter diverse hit o dit med bromsar, så framgick det att Racingbrake INTE rekommenderar Carbotech belägg till sina skivor. Dom påstår att det är nått just med blandningen av Carbotech material och deras skivor som kan resultera i skeva skivor.... Då jag sitter på dubbla uppsättningar Carbotech känns det inte så kul att beställa RacingBrake skivor för ca 9000kr och sedan kanske lyckas göra dom skeva och då får man köpa nya skivor iofs billigare eftersom man har kvar bellsen men ändå ca 3000kr per skiva och då få handla deras racing belägg för 1400 kr vilket är billigt men det priset gäller inte för evigt utan det är väl bara nu detta år... Så då sa Stacke dom nya DBA 4000 Racing series kan va nått o dom funkar prima med Cabotech belägg, ca 1kg lättare per skiva men framför allt ett hårdare behandlat stål och goda kylegenskaper med en ny typ av slitsning som skulle vara mycket bra.... Priset är mycket bra för en komplett set up runt om.... ![]() Ska se om jag kan läsa någon som testat dom mer.... _________________ ________________ Pelle Sörensson Renault Megane RS -12 7.49min BTG |
||||
Det ska följas med intresse vad du väljer för bromsar och däck till den, jag är själv ute efter att hitta en bra svänga setup till min R golf.
I fjol så blev det mest lite rakt fram och en del konbana för att konstatera att jag har för mkt fart och för lite bromsar ![]() Delar med mig av lite tider på min bil 0-100 100-150 samt en filmsnutt 0-250 Den har gått 12,49-176 på riktig stripp piteå dragway i somras. Hade sovmorgon i starten samt försöker bygga lite ladd så reactionstiden är ett skämt ![]() http://s971.photobucket.com/albums/a 0-250 ![]() ![]() Gtech pro ![]() Åker fortfarande K04 men en del andra modifieringar så klart. Men det går att få rätt bra fart i dessa bilar med tanke på att det inte är lättviktare direkt. Mvh Erik Umeå _________________ Erik Persson Lönnmeckande Umeå bo kartongtrimmare..(ibland iaf) snickrat på 4wd turbo starlet |
||||
Re:
Trevliga tider för din kärra, jag känner Såräs och han har nämnt din bil osv. Så som det ser ut nu kommer jag köra antingen Michelin Super Sport eller Cup+ på mina 19", DBA skivorna har jag bestämt mig för med tanke på mina belägg som jag har. Fick ett bud ifrån Särås om ett AWE cold air insug som jag kommer ta, sen ryker det kanske på stålomspunnet runt om men sen ska jag bara köra o bygga fart på det jag har. Du kanske vill hänga med ner till Ringen i vår? Mvh Pelle _________________ ________________ Pelle Sörensson Renault Megane RS -12 7.49min BTG |
||||
Det skulle vara grymt fränt att åka till ringen, jag är ruskigt sugen på en tur dit men en första repa dit så tror jag att jag åker utan egen bil bara för att känna på atmosfären och kanske få åka med ngn som hittar runt på ett bra sätt.
Det är ju så jä*** långt till det flesta aktiviteter från min hemmaplan 90mil till mantorp enkel väg osv närmaste bana för mig blir väl Mo i Rana, men det blir att försöka ta ett svep neröver och åka lite bankörning då jag är helt övertygad om att det är först då man lär sig uppskatta och kan nyttja sin bil fullt ut. Härnosand hade 2011 lite onsdagskörning och iår kanske det blir en vända dit för att prova Gotland ring lockar också då jag har bekanta där att bo hos så vi får se hur det blir. Undrar om det är mitt "gamla" AWE insug särås vill sälja tro, funkade kanon och är riktigt snyggt ![]() För min bil så byttes det ut till förmån för ett VF pga att efter byte av orgIC till eurojet bottnades mapsensor utan att kunna nyttja det som fanns i flöde. Jag åkte kanske 500mil med det insuget om det nu är det som finns kvar. Jag har sneglat på TTRS bigbrake kit till min R men det är en hel del pengar i det så andra alternativ beaktas, högst upp på min önskelista är ny mjukvara till lådan då jag tycker DSG är lite väl lynnig i tex RS/SS bana och jag skulle även vilja ha en programmerbar launch för raktframåkningen , även SST kopplingskit vore trevligt om man skulle få för sig att hitta mer pulver. Erik _________________ Erik Persson Lönnmeckande Umeå bo kartongtrimmare..(ibland iaf) snickrat på 4wd turbo starlet |
||||
Tips på bromsar som garanterat kommer att få stopp på bilen utan utmattning är STOPTECH
![]() Finns som gat- och racevariant där gatkittet kostar runt 25000:-, ring Per på PEAN. |
||||
Re:
Tack jag vet, det är det kittet som ligger varmt om hjärtat men tyvärr inte plånboken förhållandes till hur ofta jag är på banan..... _________________ ________________ Pelle Sörensson Renault Megane RS -12 7.49min BTG |
||||
Re:
Tack jag vet, det är det kittet som ligger varmt om hjärtat men tyvärr inte plånboken förhållandes till hur ofta jag är på banan..... _________________ ________________ Pelle Sörensson Renault Megane RS -12 7.49min BTG |
||||
När väl plånboken tillåter de, så tycker jag att du ringer Jimmy Särås på Stertman Motorsport
http://www.stertman.com/ui/templates Tips från coachen ![]() /Robin _________________ Robin Raita Åker Bmw M-coupe 2012 Tack till: VR Motor Stockholm AB Stertman Motorsport Bilmodecenter |
||||
Re:
Ohh så nice, vill ha men ska testa lite bromskyl o så innan steget dit tas... _________________ ________________ Pelle Sörensson Renault Megane RS -12 7.49min BTG |
||||
Re:
Mycket bra fråga Herr Åberg =) Fördelar Renault: 1. Mycket mer känsla med asfalten, mer direkt styrd 2. Känns absolut som en lättare bil... Negativa: 1. Känns som sämre kvalitet överhuvudtaget 2. Endast Manuell Fördelar Golfen: 1.DSG Lådan 2.Comforten eller om jag vill så trycker jag på sport och den blir lika stötig=) 3.Fyrhjulsdrift med Gen II haldex 4.Snabbare ut ur kurvor 5. För min egen del tycker jag det är kul med en bil som är snabb ifrån stillastående 6. Stabilare, nästan som en padda, därav vågar jag hålla pedalen nere lite längre Nackdelar: 1. tyngre 2. Inte lika snärtig 3. Sen vet i fan vad som är kass för den finns som manuell eller i 3 dörrars och finns med skalstolar är mycket trimvänlig =))) Mindre parametrar har jag inte brytt mig om men Golfen som bil vinner överlägset och då ska vi inte prata om att åka långt med bilarna=))).... Renaulten är snabb o så men har många nersidor o golfen är inte snabbast utan tung osv men bevisligen snabb ändå enligt Horst o Stuck. Svårt o jämföra äpple o päron.... _________________ ________________ Pelle Sörensson Renault Megane RS -12 7.49min BTG |
||||
Har precis varit och åkt lagg i Zermatt över helgen.
Jag tog baguetten från Lux vilket är ca 60 mil medan de andra biltokarna kom med flyg från Sverige och tog tåg sista biten. Snittförbrukning var 0,9 l/mil och snittfart 100 km/h vilket innebär att man kör 140-150 på motorvägen. Var faktiskt förvånad över den "låga" förbrukningen. Michelin Pilot Alpine PA3 vinterdäck. Visst är den lite stötig, men inte så det stör för en eantusiast. Jag tror att golfen är mycket tystare för Renault är ganska brusig med vindljud och så. Det skulle vara kul att köra lite ihop med dig och Narin till sommaren på ringen. Skulle helt klart kunna tänka mig en golf, den känns lite vuxnare och mognare. _________________ Thomas W Mehr sein als schein |
||||
Re:
HRRRRRRRMMMMMMM ![]() ![]() _________________ Henrik Hellman BMW 1M -12 BMW M3 E36 Limo-98 BMW 530D Touring M-sport LCI-07 |
||||
Re:
Näääädååååå dom har det varmt o skönt hos er, men ge fan i och olla dom =))))))) _________________ John Tjelander |
||||
Re:
Jag tycker att ex min nya bil tar mindre än förra som var Golf Gti DSG (250hk), den hade jag svårt att köra under litern men inga problem alls att köra under litern med R'n.... Det skulle vara mycket mycket roligt att köra ihop, så det tycker jag vi ska sikta på=))))) _________________ ________________ Pelle Sörensson Renault Megane RS -12 7.49min BTG |
||||
Re:
Vag's 2,0tfsi och tsi e väl kända för att vara bränslesnåla.....en av anledningarna att 2,0tfsi har utnämnds som bästa motor flera år i rad!! ![]() |
||||
Re:
Efter mycket velande har jag beställt andra skivor till bilen och det blev DBA T3 som dom heter, något lättare än original men efter sett vad dom kan prestera på en Evo 9 i ett bromstest blev jag positivt överraskad. Ett set runt om blev det och till ett mycket bra pris så va saken biff ![]() ![]() Visst kanske inte lika bra som racingbrake's skivor men tillräckliga för mig tror jag.. _________________ ________________ Pelle Sörensson Renault Megane RS -12 7.49min BTG |
||||
Du glömde nämna att Renaulten är snyggare!!
![]() _________________ Henrik Sörensson |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 32885 besök totalt |