Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 944 turbo 1990 (Datalogic Racing)
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
3 besök senaste veckan (53787 totalt)
Pelle E
Lund
Här sen Sep 2006
Inlägg: 196



Ni ser ut att jobba på bra grabbar

/Pelle

_________________
Per Engvall

PCS 10506
Porsche 964 C2 -91
Citera
martenheller
Kinnekulle
Här sen Mar 2008
Inlägg: 103



Ser mkt trevligt ut, vad för bur blev de ?

_________________
Mårten Heller
Porsche 944 Turbo Clubsport
PCS 13442
Citera
Ragnar Joensen
Eslöv, Skåne
Här sen Jul 2005
Inlägg: 191



Ser bra ut, grabbar ! thumbs up

Sugen att skaffa samma bur, eller OMP varianten. Dock saknades bältessträva på OMP buren, eller ?

Sen hade jag hittat en Sparco bur, som tydligen är FIA klassad och inte kräver att instrumentbrädan kapas sönder. Nån tusing billigare.

_________________
Ragnar Joensen
Citera
Flash_malmö
Malmö
Här sen Feb 2010
Inlägg: 205


Trådstartare
Buren är en Weichers, vi var med och hjälpe till med in-passningen som gick bra - verkar vara bra passning på buren.

Ragnar jag vet inte om OMP saknade bältessträva, det låter märkligt i mina öron då detta behov borde alla ha som installerar bur. På Weichers buren så har de gängat bältessträvan så man kan skruva fast öglorna till bältet.

_________________


Porsche 964
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11692



trevligt att buren är på plats! thumbs up

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
martenheller
Kinnekulle
Här sen Mar 2008
Inlägg: 103



Jag har beställt en OMP och jag har också fattat som att den saknar bältessträva.
Man får svetsa en mellan bakskärmarna som jag förstått.

_________________
Mårten Heller
Porsche 944 Turbo Clubsport
PCS 13442
Citera
Cornskiold
Dösjebro
Här sen Dec 2012
Inlägg: 9



16/2

Idag har vi varit flitiga

Säkerhetsbrytarna är på plats och funktions testade thumbs up
Bromsklossar är byta och bromsoljan bytt thumbs up
Passagerare stolen är monterade och utprovad

Tyvärr så blev bilderna inte så bra men här kommer en



_________________
Johan Cornskiöld
Citera
Cornskiold
Dösjebro
Här sen Dec 2012
Inlägg: 9



Tvättad och fin &#128521;

Så oskyldig 😁




_________________
Johan Cornskiöld
Citera
martenheller
Kinnekulle
Här sen Mar 2008
Inlägg: 103



Så vacker!

_________________
Mårten Heller
Porsche 944 Turbo Clubsport
PCS 13442
Citera
Ragnar Joensen
Eslöv, Skåne
Här sen Jul 2005
Inlägg: 191



Fina bilder i vårsolen !

Är ni klara med alla mods och redo att gasa ?

_________________
Ragnar Joensen
Citera
Cornskiold
Dösjebro
Här sen Dec 2012
Inlägg: 9



Inte så oskyldig längre..... 6/4 börjar närma sig.





_________________
Johan Cornskiöld
Citera
Kjell 944
Malmö
Här sen Jan 2006
Inlägg: 1496



Cool
Börjar likna en Racer nu...

_________________
Niklas Kjellsson

Porsche 964 C4 Såld
BMW 1602 Trackday
Porsche 944 Turbo "Ali ll" Såld
Porsche 997 4S
Citera
Ragnar Joensen
Eslöv, Skåne
Här sen Jul 2005
Inlägg: 191



Yeehaaa !

(var kommer nummer 64 från ?)

_________________
Ragnar Joensen
Citera
Cornskiold
Dösjebro
Här sen Dec 2012
Inlägg: 9



Nummer 64

Ja du Ragnar..... vi sitter i en 944 men vill väl fortfarande ha lite koppling till vårt "ursprung"

_________________
Johan Cornskiöld
Citera
Ragnar Joensen
Eslöv, Skåne
Här sen Jul 2005
Inlägg: 191



Jag tänkte väl det !

(tur att ni inte började med Kia Magentis eller nått sånt)

_________________
Ragnar Joensen
Citera
Flash_malmö
Malmö
Här sen Feb 2010
Inlägg: 205


Trådstartare
Laglig räser!

Då var ett av våra delmål uppnådda, bilen har nu genomgått registreringsbesiktning utan anmärkningar!






Som ni alla vet är det lätt att fylla på en "att göra lista" men inte lika lätt att beta av den i den takt man tänkt sig. Johan har dragit ett stort lass och fått mycket gjort. Utan Johan som delägare i projektet vet jag inte om bilen blivit klar till våren. Tack Johan! thumbs up

Nu får det gärna bli vår!


_________________


Porsche 964
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11692



Ser riktigt trevligt ut, känns som jag oxå skulle behöva en "johan"

Önskar er en framgångsrik säsong med 100% asfalt som underlag och en välmående kärra.


_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
mittmotor
Smålandsstenar
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1946



Bra jobb Magnus/Johan thumbs up . Ska bli intressant att se framfarten till säsongen.

_________________
Thomas Runebrant
Boxster S -01 GT edi
Boxster S -04 Race ex
Cupra R Ringen Toy II ex
M3 E36 BTG 7:51 TF ex
996GT3 CS ex
993TT RS/CS ex
911 -78 3.8l ex
Citera
martenheller
Kinnekulle
Här sen Mar 2008
Inlägg: 103



Racetejpning är bara så rätt på 944. Tummen upp!

_________________
Mårten Heller
Porsche 944 Turbo Clubsport
PCS 13442
Citera
Flash_malmö
Malmö
Här sen Feb 2010
Inlägg: 205


Trådstartare
Elddopet avklarat!

Och så kom då äntligen dagen då vi skulle få svar på många av våra frågor. Skulle bilen klara av att pressas på bana? Hur skulle bilen uppföra sig? Skulle vi får plats med hybridskydd och hjälm? Skulle gamla slangar orsaka läckor? Skulle kopplingen (som dömts ut av säljaren) hålla?



Eventet var en sk. "open pitlane" på Ljungbyhed med FH Racing som arrangör. Vädret var torrt men kallt - kom ett litet snöfall under dagen men inget som störde körningen. Det var ett tiotal deltagare, men sällan mer än 5 bilar på banan åt gången.

Vi började förmiddagen med korta körpass där vi åkte med varandra för att tillsammans utvärdera bilen. Bilen visa inga tecken på problem utöver viss understyrning samt (som vi upplevde det) underdimensionerade bromsar.



Efter ett par körpass kollade vi över olja och vätskor. Det stod klart att bilen dricker mycket olja, en cl per minut under hård körning är nog inte långt från sanningen. Den medhavda litern gick åt fort och bud skickades om mer så att vi inte skulle behöva avbryta körningen (tack Pelle!). Vi har inga bra teorier på var oljan tar vägen, bilen ryker inte, droppar inte och är ren och fin runt avgasröret. Kan det vara så att en bil som gått 15.000 mil dricker så här mycket under hård belastning?
Kopplingen visar inga som helst tecken på problem och inga läckor upptäcktes under dagen. Fett verkar tryckas ut från framnaven - byte av hjullager är planerat då vi inte vet när dessa är bytta senast.



Efter att ha flyttat bak bromspunkterna så funkar bromsarna bra, inte samma bett som i 964an med turbo ok, men inga tecken på avmattning. Kan ju vara nyttigt att prova bromsa tidigare även med 964an då balansen in i svängen blir bättre och förmodligen så är farten högre.

Varvtiderna förbättrades under dagen från höga 1.04 tider till låga 1.03 tider, mer finns att plocka om vi får bukt på understyrningen. Bilen är enormt förlåtande och välbalanserad. Detta märks speciellt i högfartssvängar där man normalt straffas hårt med 964an om man hittar på konsigheter. I 944an kan man nästan hitta på vad som helst så länga man har alla hjul på det svarta. Vänner som var på besök fick åka ett par varv och ingen bad om att få kliva ur - vilket var trevligt





En liten video på Johan när han kör - härligt ljud! http://youtu.be/4zkFwJqyRpA?t=1m59s

_________________


Porsche 964
Citera
Kjell 944
Malmö
Här sen Jan 2006
Inlägg: 1496



Trevlig rapport

_________________
Niklas Kjellsson

Porsche 964 C4 Såld
BMW 1602 Trackday
Porsche 944 Turbo "Ali ll" Såld
Porsche 997 4S
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 944 turbo 1990 (Datalogic Racing)
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
3 besök senaste veckan (53787 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande