| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Litet batteri "stor" v8?
|
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 14 besök senaste veckan (25365 totalt) |
|
Re:
Oj oj , passa dig för CCA siffror på li-ion, då man ej kan mäta dem i CCA... Inte helt ovanligt att siffror "friseras" lite i batteribranchen har jag märkt
_________________ // P e r r a P e r _ F o h l s t r ö m |
||||
|
Re:
Har testat och starta på det och det funkar prima.. Lär ju va likande grejer du säljer _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||
|
Re:
Tror jag får önska mig ett 12Ah av tomten Blir ju en viktbesparing på bara 23kg för mig.
_________________ Martin Ehrsson RS8
Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
|
1kg batteri med en XS huvud brytare på 79g och lite sladd och frejs och ja kan nog skala bort 8-10kg på mitt lättvikts kit..
Bygger en liten box som ja kan plasera under passagerar stol _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||
|
Det är stor skillnad på LiFe och LiPo.
Hade aldrig monterat ett LiPo i en bil, prova sök lite på LiPo fire på youtube så förstår du vad jag menar
|
||||
|
Re:
Vilken variant är detta ? Är det Lipo eller LiFePo4
_________________ Martin Ehrsson RS8
Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
|
denna är ju mumma annars
http://www.lithiumax.com.au/_p/prd1/ _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||
|
Nä, det verkar dåligt
Det behöver ju en special laddare, eftersom det ej har inbyggd cellbalancering... Mindre bra lösning... Mått på mitt "lilla" 6 ah : L: 135 B: 75 H: 132 6 Ah 400 A starkström i 15 sek vid +20 _________________ // P e r r a P e r _ F o h l s t r ö m |
||||
|
Re:
Väger ju bara 500g då kanske man får köpa derras laddare med ? _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||
|
Re:
Ferdinand hade ju vissa tidiga modeller med vev. Fixa en sån i titan...så kan den vara med i bilen. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
|
F1or har ju extern "startmotor".
Det är ju bara att borra ett hål i stötfångaren, genom motorfästet, in till remskivan på veven... _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
Litet batteri "stor" v8?
|
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 14 besök senaste veckan (25365 totalt) |