Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 2 besök senaste veckan (33299 totalt) |
Re:
Du har väl någon tur ner till släkten snart? ![]() _________________ Simon Lagnelöv www.FartFabriken.se ![]() Cadillac CTS-V 2009 Mitsubishi Pajero MK1 1989 Saab V4 T16 1974 |
||||
_________________ Simon Lagnelöv www.FartFabriken.se ![]() Cadillac CTS-V 2009 Mitsubishi Pajero MK1 1989 Saab V4 T16 1974 |
||||
Race rapport Bmw Cup Kinnekulle 2015-04-25 Del tävling 1 och 2.
Som vanligt så var det stressigt in i det sista innan racet, min sambo dök upp klockan 22 på torsdagskvällen under tiden vi gjorde hjulinställning för att "umgås något denna veckan" som hon uttryckte det... Tur hon har tålamod med en! Hur som helst så blev bilen lastad senare samma kväll/natt och vi var äntligen ganska redo för Kullen! Humöret var på topp och alla kändes taggade ![]() ![]() På fredagen efter jobbet så samlades vi upp för avfärd till Götene och efter en lugnt resa så landade vi på Kullen vid ca 22-tiden för avlastning, skitsnackning och däcksparkning. När allt detta var avklarat så åkte vi till Äventyrsgården där vi skulle sova för natten, där väntade även fler bmw-frälsta så det blev någon timme till innan sömnen infann sig. På lördagsmorgonen så vaknade jag hyfsat utvilad och taggad inför kommande strapatser, denna helgen hade Billy och Tobbe ställt upp som pitcrew vilket jag uppskattade väldigt mkt! Billy började desperat leta efter ett sätt att få fram kaffe på morgonen och Tobbe som ogillar tidiga morgnar utnyttjade sängen in i det sista innan avfärd till Kullen ![]() ![]() Väl på kullen så justerade vi lite dämpare enligt våra tidigare utvärderingar från helgen innan och efter förarmötet så var det dags för Kval 1: Bilen kändes mkt bättre än förra året och på varv 3 så satte jag nytt PB och sedan sjunk tiderna sakta men säkert under hela kvalet! Efter kval 1 så låg jag som kval 2a i klassen ![]() Kval 2: Vi justerade vidare på däckstempen och jag började känna mig lite varmare i kläderna, jag slog till med en 1.00.67 tid vilket kändes bra! Fredrik och jag hade diskuterat lite spårval och andra grejor mellan kvalen och när jag kom ifatt honom på banan så byte vi plats så han skulle kunna se hur jag körde, vilken miss, haha. Han slog snabbt till med en 1.00.44 och gick om mig direkt på listan! ![]() ![]() Innan race 1 så diskuterade vi lite ang däckstempen och provade höja lite däckstryck för att se om vi fick en jämnare temp i däcken. Annars var det mest tankning och putsa rutan som gällde! ![]() Race 1: Efter en dålig start där jag helt missade flaggan så blev det mycket go och tajt racing dom första varven och bilen kändes underbar! Racing blev "tyvärr" så tajt så jag och Ahlberg gick ihop efter några varv, men genom att vi hade labbat lite med däckstempen så hade jag ett fantastiskt grep i däcken och körde om han igen efter ett varv och körde ifatt Cardevik igen men tyvärr så la sig adrenalinet lite efter det och jag tappade koncentrationen successivt under racet. Det i kombination med att mina däck blev mer och mer överhettade så gick det bredare och bredare på banan, bla ett fint ställ under bron vilket var spännande, och uppe i kvarnkurvan så hittade Eriksson sig förbi efter att jag hade gjort en mindre rallycross manöver.... Jag kom iaf mål som 5a vilket kändes helt okay Race 2: Kände mig taggad, hängde med bra i starten men var lite för "snäll" dom första varven vilket resulterade i att en del om förbi, en del lyckades jag komma förbi igen iaf, bra tajt racing, spc mellan mig och Eriksson. Tyvärr så blev minneskortet fullt på kameran så hela racet filmades inte ![]() Ett stort tack till Tobbe och Billy som hjälpte till hela helgen! Allt från mek till modeller! Vi ses på Mantorp allihopa! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Simon Lagnelöv www.FartFabriken.se ![]() Cadillac CTS-V 2009 Mitsubishi Pajero MK1 1989 Saab V4 T16 1974 |
||||
Re:
![]() 1000 kronorsfrågan är -vem är pappan? Kan vara hjorten som Bäck fick på foto den såg nöjd ut ![]() ....eller Blixt, är det Anna som är gravid igen, har hört att tält/bebis/spya och duggregn kan få vem som helst småsugen ![]() _________________ Patrik Skoog |
||||
Bra rapport o bra kört Simon! Det var inte så mycket spårvalen som fick upp min fart. Det var din fantastiska framfart framför mig som gjorde att jag tetade att ta i lite mer
![]() ![]() Förlåt om jag förstörde den "låga" stämningen som byggts upp ![]() _________________ Fredrik Rapp BMW E21 -78 Toyota Corolla -75 Toyota Supra -84 |
||||
Re:
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti ![]() ![]() ![]() _________________ Simon Lagnelöv www.FartFabriken.se ![]() Cadillac CTS-V 2009 Mitsubishi Pajero MK1 1989 Saab V4 T16 1974 |
||||
Vi försökte ändå komma och mysa med er i tälten, men vi blev ju inte insläppta! Undra varför....
![]() ![]() ![]() _________________ Simon Lagnelöv www.FartFabriken.se ![]() Cadillac CTS-V 2009 Mitsubishi Pajero MK1 1989 Saab V4 T16 1974 |
||||
Re:
När kommer du och leker med oss Börjesson? ![]() ![]() _________________ Simon Lagnelöv www.FartFabriken.se ![]() Cadillac CTS-V 2009 Mitsubishi Pajero MK1 1989 Saab V4 T16 1974 |
||||
_________________ Simon Lagnelöv www.FartFabriken.se ![]() Cadillac CTS-V 2009 Mitsubishi Pajero MK1 1989 Saab V4 T16 1974 |
||||
Re:
Snaaaaart ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||
Re:
Ja, du får ju komma ihåg att kompensera för inflationen även om den är lite låg just nu ![]() ![]() ![]() _________________ Mikael Blixt BMW M3 3,2 -98 2016 - 2:a BMW CUP Special 2015 - 3:a BMW CUP Special 2015 - Årets Rookie BMW CUP |
||||
Bra rapport och bra kört!
Grafiken har du fått till riktigt bra på bilen också. Gör sig lika bra på foto som i verkligheten! Krigsskador får man i strid och det gör inte bilen mindre cool! Kör hårt! _________________ J o h a n M e i j e r BMW E90 M3 2010 Opel Speedster SC 2003 |
||||
Roligt att du börjar få till känslan lite i bilen Simon, resultaten kommer säkerligen nu när du får mer förtroende för bilen också. Bra kört!
Vad skulle du/andra som läser här säga är styrkan hos E30 jämfört med E36 mfl som kör i samma klass? Som jag förstått det så är detta bland de lättare modeller som körs i cupen men var märker du skillnaden på bana jämfört med andra? _________________ David Johansson BMW 335i E92 (Alpinweiss) BMW CS Motorsport |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 2 besök senaste veckan (33299 totalt) |