Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 49882 besök totalt |
Bra kört!
Möjligtvis modigare då, inte direkt snabbare med samma förutsättningar skulle jag tro. ![]() Min bil var något lättare än din när jag satte min snabbaste tid på R-däck för något år sedan. (Kumho Hårda) Satte in mina hastigheter på din bild för lite jämförelse. Se nedan. tiden var 1.06,67 ![]() _________________ Mikael Blixt BMW M3 3,2 -98 2016 - 2:a BMW CUP Special 2015 - 3:a BMW CUP Special 2015 - Årets Rookie BMW CUP |
||||||||
Efter lite mätning så behövs lite mer camber fram samt troligen toe-out istället för toe-in fram för att bota understyrningen.
_________________ Mikael Blixt BMW M3 3,2 -98 2016 - 2:a BMW CUP Special 2015 - 3:a BMW CUP Special 2015 - Årets Rookie BMW CUP |
||||||||
Re:
Tack! Och grattis till dig, en total tredjeplats!
Tack! Kul att ni kom fram och hälsade, svårt att känna igen er utan bilarna ![]()
Tack! Roligt att se skillnaden i hastighet. Efter dina tips kunde jag åka mycket mer konsekvent över hela varvet bortsett från att jag ibland missade apex lite väl mycket pga understyrningen.
Tack! Jo det var ett steg i rätt riktning men som Blixten snabbt konstaterade så hade däcken mått bra av ännu lite mer camber och toe-out. Toe hade varit enkelt att testa men jag var helt enkelt för lat... _________________ Mattias Nordenström |
||||||||
Går i lite funderingar på att bygga iaf en halvbur. Någon som vet hur tight en huvudbåge från Finess sitter? Måste jag plocka ur plastpaneler och andra inredningsdetaljer för att den ska få plats?
Tanken var att använda sig av de hål som finns sedan tidigare bur. _________________ Mattias Nordenström |
||||||||
Re:
Det borde väl gå. Övre hörn är ju beroende på hur högt du sätter bågen. Nertill hade jag åtminstone nån cm kvar i sidled ( men jag hade en coupe förvisso.) Men nederdelen kan du ju spänna ihop lite. _________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||||||||
Jag kunde inte ha bakre dörrpaneler och plast vid bälten kvar med min Finess-båge.
Detta i en SAAB förvisso så skiljer sig kanske från modell till modell. ![]() |
||||||||
Tack för svaren grabbar, så i värsta fall får jag plocka ur lite inredning. Får nog beställa lite rör snart så jag hinner få in det i bilen innan nästa sommar. Jag är ju inte så snabb i garaget som vissa andra...
I övrigt händer inte mycket, la brickor mellan fjäderben och spindel så nu har jag drygt 4,5 grader camber. Funderar på vilka r-däck och vilken dimension man ska sikta på. Skulle vilja byta alla bussningar, plocka ner fram och bakvagn och snygga till. Siktar på att ha allt klart säsongen 2030... _________________ Mattias Nordenström |
||||||||
Du uppgraderar och ska köra CC nästa säsong alltså?
Det var ju typiskt ![]() Sitter också och funderar på däck...inne på MPSC2 men har hört så jäkla blandat om dom... |
||||||||
Re:
Jajjamen. Har fått för mig att jag vill se hur fort jag kan åka på gatdäck men jag får köra Club-klassen på festivalerna istället. Andra hjulvinklar, däck och bur, det blir uppgraderingarna på bilen inför nästa säsong. Medan andra lättar så tynger jag ner bilen istället ![]() Ska du också köra CC?? Internkamp inom CC? "Snabbaste BMW'n?" Angående däck så har jag snöat in på Kumho V70 och Hankook Z221, men sist jag körde R-däck var på en Renault Junior Cup-bil för sisådär 15 år sedan. Då var det Yokohama A048 som gällde. Finns det något däck som sticker ut? Om man bortser från hållbarhet osv, vilket är snabbast över ett varv? _________________ Mattias Nordenström |
||||||||
Japp! Anmäld till CC nästa år
![]() Haha du får nog leta fler kandidater om du vill ha motstånd om snabbaste BMWn ![]() Jag ska i första hand lära mig köra e46an och framförallt rwd. Ang. däck har jag också hör väldigt bra om både Hankook och Kumho. Även Trofeo R. Själv har jag rätt begränsad erfarenhet och bara åkt R888, A048 och Cup1. Cup1 var det som passade mig bäst av dom. Tilltalande med priset på Cup2 och att det verkar som att man kan få ut några fler varv generellt. Kanske man inte behöver ha ångest varje gatmil då jag inte kommer traila till/från körningarna. |
||||||||
Re:
![]()
I år var det i alla fall ett par E36 så vi kan nog bli ett gäng. Är E46 lika lättkörd som E36 så kommer du snabbt in i det, väldigt förlåtande när man pressar den. Kollade in din garagetlänk, antar du är nöjd med det köpet! ![]() Jag kör min på trailer, det är väl så man gör med riktiga racerbilar? ![]()
Ja, ekonomin styr tyvärr mer än jag skulle önska så det lutar åt begagnade däck nästa säsong. Huvudsaken är att tiderna sjunker sakta men säkert i samband med uppgraderingarna ![]() _________________ Mattias Nordenström |
||||||||
Ja e36orna verkar vara fler än 46orna!
Kanonnöjd med bilen hittills, men har bara hunnit köra lite gata innan det blev vinter. Ang. Traila bilen. Har du BE kort? Eller hur gör folk som trailar bilarna? ![]() |
||||||||
Beror ju lite på hur tung bil man har också.
M3 är väl inte super lätt original, men plockar ni ur inredningen för bur, så kanske ni har tur och spar ett par kilon ![]() Batteriet är väl av stor och tung modell också vill jag minnas + att M3 E46 stolar, väger som en större soffgrupp ![]() Men får du ner vikten tillräckligt, funkar de ju med utökat B att dra med också, om det är rätt drag bil och släp ![]() _________________ Carl-Fredrik Wernboe' Kör Toyota GT86 Tanu Club challange 81# |
||||||||
Re:
Känns igen, köpte min i Oktober förra året så när jag kom till första tävlingen på Mantorp hade jag kört bilen max 10 mil på gatan men det gick bra ändå. Jag har BE, tog det innan det utökade fanns så jag vet inte hur det fungerar i praktiken. _________________ Mattias Nordenström |
||||||||
Fick en fråga om jag ville sälja bilen, men jag hade bestämt mig - den är inte till salu!
Sen började jag fundera, den hade stått på samma plats och utan inredning sedan innan årsskiftet i väntan på bur. Mycket både på jobbet och hemmavid gjorde att jag helt enkelt inte hann med min fina dam och det kändes synd, hon trivdes ju så himla bra när man använde henne. Så när hon hörde en bekant dialekt fick hon hemlängtan och flyttade med honom tillbaks till Skåne. Nytvättad och fin rullade hon iväg, det var för övrigt första gången jag hörde henne utifrån - vilken sångröst! Ja, lite tomt är det allt. Men nu finns kanske chansen att köpa något färdigt, för tiden att skruva finns helt enkelt inte. Jag är anmäld till ett par tävlingar i TAnu men längtan efter traditionell racing där man fightas om att bli först i mål gör sig också påmind, kanske går det att finna något som går att använda på båda platserna? Vem vet... På återhörande! ![]() _________________ Mattias Nordenström |
||||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 49882 besök totalt |