| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
GTR/SLC 8H LAN-Challenge
|
2 besök senaste veckan (10983 totalt) |
|
Tjena Schumi
Synd att du inte var på lanet sist så vi fick tampas lite.
Vet inte riktigt hur multiplayer och lan fungerar på detta spel. Men när det kommer ut får vi väl ta ett långrace och testa online. Du får bjuda in någon kompis eller om det gåt att ha AI igång när man vill vila och se om burkarna håller i 24-timmar
|
||
asså...där jag bor finns det ingen som håller i motorsport-lan....var hålls dom här lanen? eller är dom bara lokala?
_________________ Christoffer Eriksson #72 KG-Eriksson Motorsport (SLC) V8 Challenge |
||
|
De lan vi åker på är i Morgongåva (mellan Sala och Uppsala) 2 gånger om året. Dit kommer folk från Skåne till Norrland, även Finnar och på sista lanet kom en från Bulgarien. De som inte har körkort el. bil så brukar det fixas med samåkning. Åldern på deltagarna brukar vara mellan 13 -60 år
|
||
Vad spelas där då? _________________ Christoffer Eriksson #72 KG-Eriksson Motorsport (SLC) V8 Challenge |
||
Finns det någon hemsida?
_________________ Christoffer Eriksson #72 KG-Eriksson Motorsport (SLC) V8 Challenge |
||
|
http://www.munken.org/
Förra lanet var mitt första och även en riktig höjdare. Nästa lan blir det troligtvis GTR, fast jag kan tänka mig att det kanske kommer invändningar pga att det är för svårt, speciellt efter ett antal nubbar
_________________ MVH Björn Klang Alfa Romeo GTV - 85 |
||
|
Jag är vill helt klart vara med på detta!!
Hjälper gärna till i arbetsgruppen som ska fixa detta. Min första tanke var att lanet borde försöka efterlikna det riktiga racet så mycket som möjligt. Har svårt att hitta regler (Antal förare, antalförarbyten mm) för 24 timmars racet. Någon som vet några regler? Datorerna lägger av ibland som bilarna, mitt förslag är att om någon dator krashar så startar man om spelet varje heltimme men bara om det behövs. Det teamet som hade den krashade datorn förlorar dom varven som dom inte kunde köra under tiden till omstart vid heltimme. Datorerna? Egna? Jag skulle helst att 2-3 datorfirmor sponsrar (lånar) oss datorer, om det nu är möjligt. 10 datorer 10 team, 4 pers i varje team = 40 pers, fler kanske blir jobbigt, uppstår nog en hel del strul första gången man ska arrangera något. Går det att byta setup i depån tycker jag man ska få göra det, sedan är det upp till tävlingsledningen att bestämma om det fär göras i sammanband med förarbyte eller om det ska krävas ett extra depå stop. Ja! det var några tankar vad tycker ni? |
||
|
oki! letade vidare efter regler
Det är vi som kör 24 timmar inte SLC.
Men dom hade 90min körningspass som max i 8 timmars racen. Det är väl ungerfär vad man pallar med. Körde ett Nascar race i 2 timmar en gång online, fick träningsvärk eftersom jag satt och lutade mig hela racet. Man borde kanske ha 1-2 datorer för gästförare, finns nog många som vill testa på. ok! visst kan det skapa strul ute på banan, men det kanske går att genomföra under kontrollerade former. om man kör med flera datorer per team som det finns önskemål om, hur har ni tänkt att det ska genomföras? om en dator kraschar måste vi se till så att vi har registrerat antal varv som hade körts innan krashen. Vi måste nog genomföra ett test lan för att se hur det fungerar, eller köra online. _________________ //LuPuS// Peter Lundgren |
||
|
Kul att se dej online lupus.Jag är nog inne på samma som du att 24h blir nog rätt tuft,Misstänker att det blir väldigt svårt att få datorerna att hänga med så länge,men det fins kanske lösningar på det,
_________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||
|
om samåkning går att fixa är jag helt klart intresserad, (14år = inget körkort.....)
Det skulle kunna vara bra för dem som marknadsföringsknep (?), till exempel: "Våra datorer klarar 24 timmars hårt spelande i streck", eller nåt sånt.. |
||
|
Jag har kört både NASCAR och Le Mans 24 hours i 1 timme och 45 minuter och det är riktigt jobbigt.Men om lagen innehåller 4-5 personer så ska det inte vara några problem.Bara att ha förarbyte när man känner för det men 1 ½ timmes körpass tror jag funkar.och så ska det vara klara regler i fall nån som kör blir "nödig" av nåt slag så är det förarbyte i depån som gäller och inga byten under körning.Jag,Daniel Hoffmann(rallyförare) och Jocke Frid(formel förare) tänkte testa Le Mans spelet en gång i 24 timmar men tyvärr blev det aldrig av(tror inte att vi hade fixat det på 3 personer).Men jag är FÖR iden med ett äkta 24 timmars rejs!!!
|
||
|
Hej på er!
Då har vi en arbetsgrupp bestående av mig, LuPuS och Micke samt SLC-Fredrik. Låt oss bolla lite idéer fram och tillbaka samt kika lite på hur man skulle kunna arrangera en sån här grej och återkomma här med mer info... _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
Kan vara en mycket bra lösning Magnus.Enligt vad man läst så verkar inte så många förtjusta i ett 24 timmars race.
|
||
![]() |
Racingsimulatorer
GTR/SLC 8H LAN-Challenge
|
2 besök senaste veckan (10983 totalt) |