Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 40, 41, 42, 43 >> 19 besök senaste veckan (361143 totalt) |
Haha som sagt... Undra om jag får köra nått själv i år
![]() Våra fina avgaskreationer på Knutstorp fastnade ju i tidningen Bilsport i alla fall ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Filip Åkeson Kinnekulle: 56,59s Mantorp Park: 1.23,31s Gelleråsen: 1.10.76s Knutstorp: 1.04,16s |
Sådär nu är äntligen dom nya hjulhusen fram och bak klara, samt skärmbreddningen.. Fendrarna ska bara få lite mattsvart färg på sig
![]() Nu står sidokjolarna på tur att tillverkas ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Filip Åkeson Kinnekulle: 56,59s Mantorp Park: 1.23,31s Gelleråsen: 1.10.76s Knutstorp: 1.04,16s |
_________________ Stefan Lindh Hade Kadett GTE -75:a med 2,5 TIC Bygger Manta B med 3.0 TIC https://www.facebook.com/groups/143972045710733/?fref=ts |
Haha ja rejset på knutstorp var ju i Oktober, så kunde ju likagärna vart blötsnö
![]() Tack Berra! ![]() ![]() ![]() Sidokjolarna snart "klara"... återkommer ![]() _________________ Filip Åkeson Kinnekulle: 56,59s Mantorp Park: 1.23,31s Gelleråsen: 1.10.76s Knutstorp: 1.04,16s |
Kanske är dags för en uppdatering här
![]() Det har grejats nått jävulskt för att hinna få ihop allt till första deltävlingen i TimeAttack som var nu i helgen.. Breddningen har färdigställts o bromssystemet är klart med allt vad det innebär... Jag postar min Race-rapport från Facebook här.. O så kommer det lite nya bilder på kärran framöver ![]() Race-rapport: Första deltävlingen på kinnekulle innebar blandade känslor... Vi anlände tidigt lördag morgon för att närvara på förarmötet och lasta av bilen o göra allt i ordning.. Runt lunch var det dags för första shakedown-körningen för Filip. Allt verkar lira till en början, men över komradion hörs att Filip klagar över att motorn hackar när han ger på ut på rakan.. Vi får även svartflagg pga. bilen överskrider decebelkraven.. Inget fullt attackvarv denna gång. I depån felsöks det för fullt, det byts tändstift och motorloggar gås igenom.. Men inget större problem hittas. Div. förändringar görs för att få ner ljudnivån. Nån timme senare är det dags för shakdown 2.. Några förbättringar blev det inte av felsökningen och problemen förvärras.. Men vi verkar klara ljudkraven. Nu felsöks det febrilt för att hitta orsaken, och det resulterar i att vi får plocka ner hela bränslesystemet.. Filtrena har satt igen sig och även spridarna, skummet i tanken verkar lösa upp sig! Och som ett följdfel så har motorn baktänt och sprängt sönder en svets i insuget.. Lucky me! Vi får lasta upp bilen på transporten och köra hem till verkstan igen. Vi får ta av insug och svetsa om detta, ur med tanken och göra rent allt.. 01.30 är vi lastade o klara. Söndag - Racedags.. Q1: Bilen går som dröm! Kör några uppvärmningsvarv och går sedan in i depå för att justera däcktryck.. Ut igen för attack.. Men det blir ganska omgående vitflagg för en avkörning.. Och varvet därpå blir loppet avflaggat då ytterligare en avåkning sker. Inget fullt attackvarv och tid för Filip.. Q2: Nu gäller det! Efter justering av däcktryck så går vi för attack.. I samma veva så har Filips laptimer lagt av och han har ingen aning om hur fort det går och vilka varvtider han kör.. Får ett fritt varv och laddar fullt. Det känns bra, det känns snabbt.. Men väl inne i depån kommer nederlaget. Besviken på mig själv.. Efter allt slit man lagt i vinter o allt man byggt om så gick det en halv sekund långsammare än förra året. Men förmodligen är det hjärnspöken sen tiden utan bromsar som satte stopp.. Nu fungerar bilen som en dröm, nu ska man bara lära sig använda den till fullo också 😀 Mitt attackvarv: 58.395s https://youtu.be/_tjZNr00U3E (in car film) Jaa jag vet.. Ska flytta upp kameran till nästa race ![]() Tusen tack alla som ställer upp och hjälper till! Utan er hade det här aldrig varit möjligt! Nu tar vi nya tag o siktar på deltävling 2 på Mantorp 8-9 juli ![]() ![]() ![]() _________________ Filip Åkeson Kinnekulle: 56,59s Mantorp Park: 1.23,31s Gelleråsen: 1.10.76s Knutstorp: 1.04,16s |
Kul med tävling. Synd du inte kunde förbättra dig.
Vad tycker du om däcken? Bättre bett än dom gamla yokahama? _________________ Daniel Fredin -------------- Sierra Cosworth Superstage 1.17.71 Kinnekulle 54.51 BMW E46 compact 332i Kinnekulle 1.00.5 - ska under minuten 2023 |
Ja de va lite av en besvikelse.. men har nog bara mig själv att skyllda den här gången
![]() ![]() Absolut, däcken "kändes" mycket greppigare! Men klockan visade bara en förbättring på 0.2s jämfört med Yokohama slicksen som jag har som träningsdäck.. så det är ytterligare en indikation på att jag nog helt enkelt inte vet hur fort det går att åka med bilen nu.. ![]() Bort med hjärnspöken o mer tid i bilen med nya chassit så hoppas ja de ska synas lite på tiderna iaf ![]() Sen har ja justerat bakvagnen lite för mer grepp efter tips från Frykås och bokat corner weight.. så kanske går att hitta lite mer balans i bilen oxå.. ![]() _________________ Filip Åkeson Kinnekulle: 56,59s Mantorp Park: 1.23,31s Gelleråsen: 1.10.76s Knutstorp: 1.04,16s |
Ja träning är bra för varvtider. Även om man kört kinnekulle många varv så behöver man nöta varv efter varv för att få ut max ur våra bilar. Förbättra mig 2 sek förra året bara på träning.
Jäklar va fet den är nu, grymma bilder bakifrån. ![]() _________________ Daniel Fredin -------------- Sierra Cosworth Superstage 1.17.71 Kinnekulle 54.51 BMW E46 compact 332i Kinnekulle 1.00.5 - ska under minuten 2023 |
Precis.. träning som gäller helt klart! =) Får se om de blir nått mer kullen i år så man kan få till körningen lite
![]() Haha tack! Börjar se lite ball ut nu iaf ![]() ![]() _________________ Filip Åkeson Kinnekulle: 56,59s Mantorp Park: 1.23,31s Gelleråsen: 1.10.76s Knutstorp: 1.04,16s |
15 juli är det körning på kullen med Tm event från Lidköping. Hoppas vara klar då så jag får nåt kört iår.
_________________ Daniel Fredin -------------- Sierra Cosworth Superstage 1.17.71 Kinnekulle 54.51 BMW E46 compact 332i Kinnekulle 1.00.5 - ska under minuten 2023 |
Igår hade ja besök av Matz Olli som fixade corner weight på 360in... Eller ja, siffrorna stämde rätt bra från början, så vi behövde inte justera något 😂 Tusen tack matz!
1227kg med mig i skulle behöva bantas lite o vikten skulle givetvis behöva flyttas bakåt.. Men inte så mycket att göra åt utan att sätta kapen i bilen igen.. Men de får nog vänta 😄 ![]() ![]() _________________ Filip Åkeson Kinnekulle: 56,59s Mantorp Park: 1.23,31s Gelleråsen: 1.10.76s Knutstorp: 1.04,16s |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 40, 41, 42, 43 >> 19 besök senaste veckan (361143 totalt) |