Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 41, 42, 43 >> 28 besök senaste veckan (292874 totalt) |
Re:
Just det ja. Dubbelvanos. Tänkte inte på det. Kunskapsnivån hade jag inte oroat mig för. ![]() _________________ Claes Haglund Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen |
||
Re:
Njae..Bygga banbilar på löpande band går inte. Då blir det konkurs. Att betala så mkt pengar för att få jobba så många timmar det är ingen vidare smart business ![]() Men det är väl ändå troligt att jag avyttrar E46an. Känner mig ganska färdig med den. Och hur kul är en färdig bil liksom.. ![]() ![]() _________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||
Re:
![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Claes Haglund Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen |
||
Re:
Du kan lugna dig lite. Jag har inte stakat ut nån plan riktigt ännu ![]() _________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||
Tillbaka till E46an..
Behöver montera en katt inför besiktning i vår. Har nån tips på sport/racekatt? Har inget behov av FIA-godkänd så finns det prisvärt alternativ? _________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||
Re:
Magnaflow 200Cells var löjligt billiga och har presterat bra värden på min. (dock inte lika motor men ville ändå tipsa) Det är ju Andretti edition. ![]() Jag köpte på Ebay.co.uk. ![]() ![]() ![]() _________________ J o h a n M e i j e r BMW E90 M3 2010 Opel Speedster SC 2003 |
||
Tack för tipset Johan!
Hittade en 2,5" som har kompakta mått vilket är en fördel för mig. Flöde osv på olika modeller har jag ingen aning om och det har nog mindre betydelse. Effekt är ändå överskattat ![]() http://www.magnaflow.com/products?pa _________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||
Börjat med ett projekt att klämma dit en e36 diff i en e46-bakvagn. Börjat göra nån slags fixtur för att veta var diffen sitter även när jag kapat bort fästena i balken.
Dock är e30/36 diffarna ca 20mm längre än e46. Vet inte hur flexibel kardanen är i längsled...nån som kanske vet? ![]() _________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||
Re:
Vad fick du betala totalt inkl. frakt Marcus? Jag behöver bygga en mellandel med två kattar under 2017 inför bes. _________________ Christian Halldén Enthusiast Group AB BMW 1M "GTS-R" BMW M3 E90 "CRT inspirerad" |
||
Lattjade lite med mitt julpyssel idag. Rensade e46-balken på fästen och kollade hur dåligt en e36-klump passar. Ganska dåligt om vi ska vara helt ärliga
![]() _________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||
Ska bli spännande och se hur du löser inbyggnaden. Men det blir nog ingen match för dig. Är e46 diffen kortare från främre medbrigare till centrum på bakre medbringarna? Hur ser receptet på diffen ut?
_________________ Fredrik Rapp BMW E21 -78 Toyota Corolla -75 Toyota Supra -84 |
||
Re:
Japp, e46ans är 21mm kortare än e30/36. Skoogs har ju gjort denna mod fast med e30 klump och tittar man på deras byggbilder tolkar jag det som de centrerat utgående medbringare lika så ingående hamnar längre fram. Antar väl att kardanen kan svälja denna skillnad då.. E36ans är även bredare och har en annan offset på ingående/utgående medbringare..en drivaxel blir för lång och en för kort och krängarfästet är i vägen. Har haft lite kontakt med Patrik men ställer mig lite frågande till hur de fått ihop det ![]() Tror nämligen att medbringarna sitter lika offset på e30 /36. De har ju samma innehåll och längden vet jag är samma. Får klura vidare lite ![]() _________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||
Säsongen närmar sig, vissa har ju redan startat har jag sett. Själv funderar jag på att plocka fram E46an.
Är inte supertaggad men lite körning -17 ska det väl bli ändå. Premiär får nog bli vårslalom med den lokala klubben 7/5. Ska montera en katalysator och besikta den bara. Bild från Sviestad -16 , lite sugen på köra blir man ändå ![]() ![]() _________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 41, 42, 43 >> 28 besök senaste veckan (292874 totalt) |