Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 41, 42, 43 869 besök senaste veckan (158710 totalt) |
Re:
Ja, när jag byggde om till Maxxecu & DCT låda nr 2 så var jag väl inte medveten om fördröjningen vid nedväxling. Den fördröjningen fanns inte med DKGeu o låda nr 1 som jag först körde med. 8HP var jag väldigt tveksam till i början när de började på att användas, de klippen man sett på YouTube var ganska "softa" när de växlade ner. Men sen så har jag förstått att Turbolamik kan få det att kännas i maskin när man växlar. Det gillar jag. Sen så har de 7 körläge+1 dynoläge, det tror jag blir bra. Så jag hoppas verkligen att det blir 100% den här gången ![]() _________________ Lasse Karlsson BMW M3 2002 POLESTAR2 2023 |
||||||
Provkör en Alfa Romeo Giulia så kommer du att känna dig trygg i växellådsvalet.
ned och uppväxlingar går blixtsnabbt och tydliga "hugg" vid växlingar åt båda håll, ingen kännbar fördöjning. men det är nog mycket på grund av mjukvaran,jag fasar för hur samma låda skulle funka i en Audi. MVH Tommy _________________ Tommy Karlsson |
||||||
Jo, fördröjningen finns oavsett mjukvara. Det är när lådan byter växel fysiskt på stocken. Då tar det tid. Men det slipper du med 8hp
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||||
Ibland så måste man byta ut skadade delar, den här gången var det byte av yttre fälgbana till en bakfälg.
Fick tag på en ny här på Rejsa. Bytte samtidigt som nya däcken monterades. ![]() ![]() _________________ Lasse Karlsson BMW M3 2002 POLESTAR2 2023 |
||||||
De flesta vet hur resten av Turbolamik delarna ser ut, men här är en bild på delar jag har.
Kablage, lilla displayen som jag kommer att montera i instrumenthuset, lägesväljaren för körläge. Den tar inte mycket plats, men jag vet inte riktigt vart den hamnar när det är färdigt, Turbolamik enheten, växelspaken. Delarna längst till höger, under växelspaken är till koppling. Kan tänka mig att den är användbar vid kallstart o liknande situationer. ![]() Håller på att se på vart jag ska placera Turbolamik enheten, ser ut som om den kommer att hamna där baksäte tidigare satt. Det blir en luftig placering, då jag slipper att pressa in den under instrument panelen. kablage ser ut att räcka fram till de punkter jag kommer att använda. Ska hitta o beställa oljekylare & termostat. _________________ Lasse Karlsson BMW M3 2002 POLESTAR2 2023 |
||||||
Är drygt 2 år sen jag köpte E-diff från en F-serie, M3 tror jag det var? Byggde om en bakvagnsbrygga så att den passar i E46, men sen tog det stopp.
Igår var jag hos Patrik på BPH performance. Han tog sig en titt på den, o testade lite. Stort tack till Benny Steen som hjälpte till med elchema. Patrik fick den att fungera ungefär som jag tänkte mig från början. Enkelt sagt så PWM styr vi den med Maxxecu PDM + en potentiometer, den har 12 pos. När vi testade med diffen på golvet så ser det lovande ut. Som vi satte upp den nu så aktiverar vi diffen vid 20%gaspedal, tror det kommer att ökas när när diffen sitter i bil. Sen så får man testa sig fram med hur många Nm den låser vid 1-12 positionerna på potentiometern. 12 pos är för mycket, borde räcka med 3-4pos, men det går att fixa senare. Diffen kommer att monteras samtidigt som 8HP lådan. ![]() Potensiometer: ![]() _________________ Lasse Karlsson BMW M3 2002 POLESTAR2 2023 |
||||||
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||||
Kul att ni gillar det vi håller på med.
Det är en relativt billig diff att köpa, som man kan reglera lite som man själv vill. Ska försöka att lägga upp nån film under helgen hur den jobbar utan kåpan monterad. Alla parametrar går att förbättra på många sätt, det här är första grundkonceptet testad på ett garagegolv. Men det var en lyckad Onsdag, som lite grovt sett borde fungera bra i bil. _________________ Lasse Karlsson BMW M3 2002 POLESTAR2 2023 |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 41, 42, 43 869 besök senaste veckan (158710 totalt) |