Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Aston Martin V8 Vantage -09
<<   1, 2, 3 ... 42, 43, 44
223 besök idag (130492 totalt)
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Re:

Johan Samson skrev:
Fantastiskt underhållande reseberättelse. Med grit.

Vilket jäkla smart val!
En riktigt bil. Som man kan fixa med. Som inte innehåller statskontrollerade övervakningsmoduler. Dessutom en miljöinsats. Slutbruka en redan producerad bil istället för att taxera på en ny.

Om jag inte av någon outgrundlig anledning måste, så kommer jag aldrig köpa något BMW producerat efter 2016-ish. Såvida de inte ändrar sig och börjar bygga riktiga bilar igen.
Bygger just nu garage. Det kommer fyllas med BMWs byggda 95-15. Så man har ett lager att ta av.

Stockholm
Här sen Dec 2004

Re:

BTG skrev:
Johan Samson skrev:
Fantastiskt underhållande reseberättelse. Med grit.

Vilket jäkla smart val!
En riktigt bil. Som man kan fixa med. Som inte innehåller statskontrollerade övervakningsmoduler. Dessutom en miljöinsats. Slutbruka en redan producerad bil istället för att taxera på en ny.

Om jag inte av någon outgrundlig anledning måste, så kommer jag aldrig köpa något BMW producerat efter 2016-ish. Såvida de inte ändrar sig och börjar bygga riktiga bilar igen.
Bygger just nu garage. Det kommer fyllas med BMWs byggda 95-15. Så man har ett lager att ta av.

Helt rätt!

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera 1
Daniel-635
Västra Småland, nästan i Halland
Här sen Aug 2007

Välskrivet, vilket äventyr.

Ang. BMW och bilar.

Tidigare visste jag alltid vilken min nästa bil skulle vara.
Direkt när BMW presenterade 4-serien 2014, vart jag och provkörde en Grand Coupe. (Råkade dessutom vara vit)
Och bestämde att nästa bil blir en bensin Grand Coupe, när man hittar en bra begagnad.

2019 köpte jag min 428a, 4200mil och tre år gammal.

Normalt sett, är jag i bilbytar läge. 2019-2026, men 428an har fortfarande inte gått 12'000mil.
Och det finns verkligen ingen BMW eller annan bil jag ens är intresserad av tyvärr.

Skulle något hända med 428an, blir det en lågmilad bakhjulsdriven 430 kosta vad det vill.

Hela bilindustrin är full av tillverkare som gör bilar ingen vill köpa, världen är ur led på många sätt
Sorry för trådkap / urspårning.

Men hela anledningen till att köpa en 550 är också någon form av protest

Citera
Våra race- och banåkarbilar
Aston Martin V8 Vantage -09
<<   1, 2, 3 ... 42, 43, 44
223 besök idag (130492 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande