| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E46. Turbo.
|
37 besök idag (169156 totalt) |
|
När jag bytte styrväxel så blev det trångt för krängaren. När hjulen var utfärdade så var det bara några mm frigång mellan krängare/styrväxelns motor. Byggde om så att det blir mellanrum så att hjulen kan fjädra in. Bilden visar mellanrum utfjädrad efter ombyggnad.
Byggde om genom att kapa av ändarna på CSL krängaren, svetsade på fästen för knivkrängare från Sellholm.
Byggde justerbara dropplinks med delar från J-Spec & Sellholm.
Nu kan det fjädra in/ut och svänga höger/vänster utan att ta i. _________________ Lasse Karlsson BMW M3 2002 POLESTAR2 2023 |
||
|
Intressant med krängningshämmaren. Men har du nån aning om hur hård den är nu? Knivkrängare är ju byggt för att ha ett nästan helt stumt rör och orginal/ csl så sviktar ju hela stången.
_________________ Daniel Fredin -------------- Sierra Cosworth Superstage 1.17.71 Kinnekulle 54.51 BMW E46 compact 332i Kinnekulle 1.00.5 - ska under minuten 2023 |
||
|
Re:
Bra input, har inte tänkt på det sättet. Så det får visa sig när jag kommer på tex Gelleråsen
Bitarna som jag kapade bort är relativt stumma, så jag hoppas på att knivarna ger ungefär lika kraft. _________________ Lasse Karlsson BMW M3 2002 POLESTAR2 2023 |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E46. Turbo.
|
37 besök idag (169156 totalt) |