| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 944 N/A, hedrar Shell
|
31 besök idag (223700 totalt) |
|
Fem år sedan den här bilen såg våren senast, det måste firas!
Först en lätt liten motorservice, sedan några klibbor, nya lyktor bak och några sömmar med symaskinen. Siktar på besiktning inom de närmsta veckorna. Behöver nya däck till bilen, sitter R888R från 2017 på fälgarna och vill noga något mer sticky på bilen än vad dom nio år gamla däcken lär erbjuda erbjuda. Några bra förslag?
_________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||
|
Det är något speciellt med 944:orna, en väldigt lyckad design som står sig fint än idag. Sedan måste jag säga att det du har gjort bara förstärker en redan bra start, ett mycket trevligt bygge
Jag tycker också att TAG-Heuer är lite kul så den sitter regelvidrigt på mussen..
_________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 55 |
||||
|
Re:
Tack Janne, Gillar skärmbreddarna som kom med 944an, passar bra till lite bredare fälgar. Precis som dina fälgar på Mussen. Superfräck bil! Det finns en massa fina designer oftast med tobaksreklam och jag gillar inte tobak så det gick bort. TAG fanns iofs aldrig på 944an, men det är ju min bil och jag gör som jag vill
Beställde dekalerna från prettygoodstickers.se i Göteborg, bara att lägga upp bildfilerna i deras webbapplikation och sedan dyker dom upp på posten en dryg vecka senare. _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||
|
Re:
Tack Johan, Har inte klistrat på dom än, bara inpassning var klibborna skall sitta. Först behövs det en polering av ytorna så att alla små korn av smuts försvinner. Innan dess skall några saker fixas som gör den körklar. _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||
|
Äntligen klibbor, Anders
Nu blir den ännu snabbare
-Jag håller med att 944 karossen har något visst med sina svepande former. Är själv väldigt svag för dessa bilar. Hade de bara haft en V-sexa under huven... _________________ Niklas Kjellsson Porsche 964 C4 Såld BMW 1602 Trackday Porsche 944 Turbo "Ali ll" Såld Porsche 997 4S |
||||
|
Re:
Tack Kjell, Klart undermotoriserad för sin fina design och välbalanserade chassi. Nu skall jag inte köra med bilen, bara vara snabbast i depån, så klibborna har stor betydelse.
_________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||
|
Re:
Ja, jäklar vad en V6a hade passat bra i bilen. Inte för att 4an är dålig, bara lite tråkig och inte låter så sportigt. Kul att du får ut bilen igen Anders! _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||||
|
Re:
Men just den biten har jag ju ändrat lite på
Ett av alternativen var faktiskt att lägga i en rak sexa från en M3a, kanske lite synd att jag inte spann vidare på det spåret. _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||
|
Jag hade en del problem med att den byggde värme på den tiden jag körde den, trots gigantisk kylare och stor torrsumptank. Bilen är rätt så högtänd av sig men jag tror att det kan vara idé att backa av lite och offra lite effekt för att förhoppningsvis minska lite på värmeproblematiken.
||||
|
Re:
Turbo gör allting roligare! _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||||
|
Re:
Du ska inte köra mer bana med den? Vatten eller olja som gick varmt? Jag tänkte prova min 924 med turbo på bana någon gång, för skoj skull, men jag tror värme kan vara ett problem. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||||
|
Re:
Varm som i kylvätsketemp? Senare tändning kommer flytta värme till avgasportar/grenrör/turbo, kanske inte blir kanon heller. Bäst hade kanske varit att extrahera varmluft i framkant av huven, men du kanske inte vill ha den looken. BMW sexan är ju sjukt stor, hade nog inte varit kul att mosa in i ett ganska så kort och lågt motorutrymme, blir mycket gjutjärn framför framaxeln också
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||
|
Även med originalmotor ( mina erfarenheter, 924S med S2 motor och 944S2 ) så klättrar vattentempen när man kör bana. Intag och kylare är ju rimligt tilltagna så jag misstänker att begränsningen ligger i evakueringen av varmluften.
_________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 55 |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 944 N/A, hedrar Shell
|
31 besök idag (223700 totalt) |