Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
TTA - Elitserien 2012
<<   1, 2, 3 ... 45, 46, 47 ... 58, 59, 60   >>
10 besök senaste veckan (192109 totalt)
Ekeen
Stockholm
Här sen Nov 2010

Nascar

Taktiken "andra får ju" är lite fel;

Nascar bygger på att de olika bilmärkenas bilar skall vara "enhetsbilar".

Att ha sportsligt och rättvist reglemente är ju vad det handlar om.

Skall biltävling vara en sport/idrott eller något som skall styras av bilfabrikanter?

1974 då världen drabbades av "bensinkrisen" så valde Nascar att förbjuda sk. fabriksteam bl.a för slippa bilfabrikernas krav "man tog tillbaka makten över att det sportsliga och idrottsliga" skulle vara det som gäller.

Bilfabrikanterna har försökt flera gånger att ändra på Nascar efter detta. Men nu är det Nascar själva som betämmer och bilfabrikanterna måste anpassa sig efter Nascar krav.

Publiken och åskådarna har haft krav på att det sportsliga och idrottsliga värderingarna skall komma i först hand.

Kalmar
Här sen Okt 2005

Sportslighet? I Nascar? Nonsens. Där kommer showen först och allt annat hundra mil efter. Och du tycker inte att Hendricks eller Roush är fabriksteam?

Surte
Här sen Aug 2005

Som volvoanställd så har jag fått erbjudande att gå på Göteborg City Race för en billigare (om än inte billig) peng. Men när jag kollar på vilka fler klasser som kör så är det endast GT Sprint Cup. För tunt för min smak så jag hittar på något annat den helgen.

Forshaga
Här sen Dec 2002

Re:

*** Jag vet inte varför jag gav mej in i diskutioner i denna Mezerzmitt-tråd....så jag stryker mitt inlägg.***
Jag behöver inte ha mina åsikter betygssatta av någon...jag klarar mej ändå.

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Jimmy Magnusson
Kalmar
Här sen Okt 2005

Re:

ButterflyRacing skrev:
Jimmy Magnusson skrev:
Sportslighet? I Nascar? Nonsens. Där kommer showen först och allt annat hundra mil efter. Och du tycker inte att Hendricks eller Roush är fabriksteam?

Nascar är det sportsligaste jag vet. Det är lika för alla....och oavsett om vissa team liknar fabrikstean eller inte, så får dom stå med mössan i handen när Nascar pekar på dom med hela handen.

Förlåt, men jag har svårt att ta det här seriöst. Serien som slänger ut pace car om loppet är för trist är sportsligt? Eller tar in motorerna för utjämning när Toyota klämt ur lite för många hästkrafter? Som låter sina förare bete sig som huliganer och hämnas för äkta och inbillade oförrättningar med sina fordon? Som tyckte det var trist att gamla mästare inte hängde med längre och slängde in Champion's Provisional i kvalet? Där det är okej att köpa sig in i loppet om man är för långsam, bara plånboken är tillräckligt stor? Där ALLA i Grand Am tänjer på regelboken för motorer men man bara undersöker BMW för att Ganassi är "för bra" - samma mästerskap där man utlyste speciella prispengar på den som kunde slå Ganassi? Det går att fortsätta i en evighet. Se på hur Jeremy Mayfield och J.C. France behandlats olika beroende på vilka de är och vilken familj J.C. tillhör.

NASCAR är god underhållning. Jag ser så mycket jag kan och missade inte ett enda lopp i vare sig Cup, Nationwide eller Trucks förra säsongen. Men att hävda att sportsliga värderingar styr där för mig svårt att ta på allvar. NASCAR har ett ledord, the show must go on. Och fansen bryr sig inte om det är sportsligt eller inte, de bryr sig om Dale Jr vinner eller om de får se The Big One på Talladega.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Re:

TeamJeremia skrev:
Som volvoanställd så har jag fått erbjudande att gå på Göteborg City Race för en billigare (om än inte billig) peng. Men när jag kollar på vilka fler klasser som kör så är det endast GT Sprint Cup. För tunt för min smak så jag hittar på något annat den helgen.

Åk på en banträff och kör själv istället thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up

Jönköping
Här sen Sep 2004

Re:

Magnus Thomé skrev:
Åk på en banträff och kör själv istället thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Re:

Obizzz skrev:
Magnus Thomé skrev:

"Äh, kan SJÄLV" är mottot här på Rejsa ju

thumbs up

Kumla
Här sen Maj 2007

Re:

Magnus Thomé skrev:
Obizzz skrev:
Magnus Thomé skrev:

"Äh, kan SJÄLV" är mottot här på Rejsa ju

thumbs up

Och jag som trodde det var: "Äh, kan BÄTTRE själv", jag får tänka om

En vit Porsche med lång växelspak och utan bekvämligheter.
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Är nog mer "Äh, kan SJÄLV fast lite sämre men har skitkul ändå" om jag ska vara riktigt ärlig.

Oj vad jag pajade tråden tillfälligt

Stockholm
Här sen Apr 2004

Re:

Magnus Thomé skrev:
Är nog mer "Äh, kan SJÄLV fast lite sämre men har skitkul ändå" om jag ska vara riktigt ärlig.

Oj vad jag pajade tråden tillfälligt

Det gjorde du inte, du lyfte den

Stockholm
Här sen Nov 2010

Fabriksteam

Jimmy skrev; Fabriksteam i Nascar

Vad är ett fabriksteam? Det är mera frågan om ägarstrukturen i bolaget.

I Nascar är det bara privata team.

Ta formel 1; Ferrari är fabriksteam, Williams är ett privatföretag, likaså är McLaren mf.l.

TTA Kör på Anderstorp 2-3 juni http://anderstorpraceway.net/ nästa gång Göteborg City race är 15-16 juni.

Kalmar
Här sen Okt 2005

Re: Fabriksteam

Ekeen skrev:
Jimmy skrev; Fabriksteam i Nascar

Vad är ett fabriksteam? Det är mera frågan om ägarstrukturen i bolaget.

I Nascar är det bara privata team.

Ta formel 1; Ferrari är fabriksteam, Williams är ett privatföretag, likaså är McLaren mf.l.

TTA Kör på Anderstorp 2-3 juni http://anderstorpraceway.net/ nästa gång Göteborg City race är 15-16 juni.

Nej, fabrisksteam handlar inte bara om vilka som äger bolaget. Eller var inte Prodrive Hondas fabriksteam i BTCC på 90-talet? MSD för Peugeot? Williams för Renault? RML/Chevrolet i WTCC? Pratt & Miller för Corvette i ALMS? Vill du definiera dem som privatteam får du väl göra det men vad uppnår du förutom en distinktion på ett papper? Och vem betalade räkningarna när Roush utvecklade FR9:an?

Forshaga
Här sen Dec 2002

Re:

ButterflyRacing skrev:
*** Jag vet inte varför jag gav mej in i diskutioner i denna Mezerzmitt-tråd....så jag stryker mitt inlägg.***

*POOFF*

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Jimmy Magnusson
Kalmar
Här sen Okt 2005

Re:

ButterflyRacing skrev:
ButterflyRacing skrev:

*POOFF*

Alla får ha vilka åsikter de vill men kan man inte argumentera för dem får man ta vad som kommer Det är varmt i bastun!

Jönköping
Här sen Sep 2004

Kil
Här sen Aug 2007

Zandlådan

Jäklar vad folk eldar upp sig, STCC, NASCAR, TTA, IMSA, DTM, SLC, F1, MSLS, VLN, mm, mm.

Att tycka om vilken form av racing som helst står alla helt fritt.

Det verkar vara många tyckare som igentligen vill ha racingen dit fotbollen och ishockeyn är idag.

Att man till vilket pris som helst ska försvara "sitt" revir. Och slå ner dom som tycker nåt annat.

Patetiskt, rejsa själv eller stöd alla dom som rejsar.

Låt RACINGEN tala.

Perra

Linköping
Här sen Jun 2004

http://www.touringcartimes.com/article.php?id=7672
Citat:
Alx Danielsson is going to take part in the TTA - Racing Elite League race at Anderstorp, driving a Citroën C5 TTA for Brovallen Design.

Ska bli spännande att se hur det går. thumbs up

Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004

Re:

BoFH skrev:
http://www.touringcartimes.com/article.php?id=7672
Citat:
Alx Danielsson is going to take part in the TTA - Racing Elite League race at Anderstorp, driving a Citroën C5 TTA for Brovallen Design.

Ska bli spännande att se hur det går. thumbs up

Hoppas han slipper teknikstrul och annat otyg.

Kalmar
Här sen Okt 2005

Det ska faktiskt bli rätt intressant att se. Lite udda att han flaggar för bristande fysik - jag hade hört att han kanske inte riktigt hållit sig i topptrim över vintern men hör inte det till när man är en racerförare av hans kaliber?

Ume
Här sen Jul 2003

Trådstartare
KUL som fasen för Alx! thumbs up
Bilen lär ju passa honom.
Hoppas han slipper strul och lyckas ställa in bilen.

TTA - Elitserien 2012
<<   1, 2, 3 ... 45, 46, 47 ... 58, 59, 60   >>
10 besök senaste veckan (192109 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande