Racingsimulatorer
SCGT och Ringen
12260 besök totalt
<<   1, 2
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 35261

Forumägare
Forumägare

Mäkinen skrev:
Hur fort ska man köra Ringen i SCGT för att det ska räknas som hyfsat? Med min "milt modifierade" M3 kör jag 6.27 under race när jag väl passerat de 10 motståndare jag fått det att funka med.

Jag gav mig på GPL efter några dagars SCGT-spelande, men kom ingenstans. >

Har ingen koll på tider i SCGT... man kan komma ner i rent löjliga tider med vissa bilar :-(

"kom ingenstans" i GPL, hur menar du? Var det strul med själva spelet eller?

_________________
Magnus Thomé
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439


Trådstartare
MagnusT skrev:
"kom ingenstans" i GPL, hur menar du? Var det strul med själva spelet eller?


Antagligen är Mäkinen inne i den månadslånga frustrationsfasen. Den försvinner härefter och man tror att allt är frid och fröjd, men sedan slår den till igen och då med sitt allra elakaste grin.

oopps!!! Nu blev detta en GPL-tråd. Förstår inte att det skall vara så svårt att hålla sig till ämnet...

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 35261

Forumägare
Forumägare

Det är inte svårt att låta bli att halka in på GPL. Det är OMÖJLIGT att låta bli!


(jag minns det första MÅNADERNA jag körde GPL. Varje gång, och då menar jag 100% alltså, som en bil kom ikapp och syntes i backspeglarna så åkte jag av.... för inte f*n slår man av heller)

_________________
Magnus Thomé
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 15395



MagnusT skrev:
Har ingen koll på tider i SCGT... man kan komma ner i rent löjliga tider med vissa bilar :-(

"kom ingenstans" i GPL, hur menar du? Var det strul med själva spelet eller?
Det kunde vara kul att jämföra tider ändå, tycker jag.
GPL-problemen bestod i att föraren numera inte kan hantera bilarna efter att ha varit bortskämd med lättkörda GT-vagnar med bortemot 1000hk.

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 35261

Forumägare
Forumägare

Ska vi satsa på totalt otrimmad femväxlad M3 med "HARD" däck och minsta vinge (9,5 grader) både fram o bak. Fritt allt annat som utväxling, hjulvinklar, chassie (och bränslemängd!)

Så ska jag göra ett försök :-)

_________________
Magnus Thomé
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439


Trådstartare
7:25.59 fick jag alldeles nyss på tredje varvet. MEN, vingarna fick jag ner till 5.4 grader och jag rörde inget annat. (Förutom då däcken till Hard)
Det är ju jättevårt att veta hur fort man kan köra när man är van att bromsa 200 meter innan kurvorna i GPL.

Undras vad Magnus får till för fantomtider.

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 15395



MagnusT skrev:
Ska vi satsa på totalt otrimmad femväxlad M3 med "HARD" däck och minsta vinge (9,5 grader) både fram o bak. Fritt allt annat som utväxling, hjulvinklar, chassie (och bränslemängd!)

Så ska jag göra ett försök :-)
Det låter som om jag snart blir duktigt ifrånkörd...
Jag ska "köpa" en ny M3 så kör vi!
Är det race eller träning som gäller? Motståndarna ställer till en del problem, men varvtiderna sparas ju inte under träning verkar det som.

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 35261

Forumägare
Forumägare

Nisse C skrev:

Undras vad Magnus får till för fantomtider.

Jag gillar inte SCGT vidare värst så oroa dig inte

_________________
Magnus Thomé
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 35261

Forumägare
Forumägare

Hmmm... 399 hästar har jag

och sätter jag utväxlingen på femman och slutväxeln på absolut
högsta utväxling (lägsta värden) så går den på varvstoppet vid
en 240 ungefär


_________________
Magnus Thomé
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 35261

Forumägare
Forumägare

Med 100% fullgas sen Hocheichen, den låååånga nedförsbacken och en hel del medvind så kommer
jag över 250 i Schwedenkreutz. Det roliga är att jag tar den fullt utan att behöva bromsa eller släppa
gasen... det behöver jag inte förrän nere vid Aremberg.



ja jag vet att jag ligger lite långt ut till höger, men jag lever fortfarande ;-)

_________________
Magnus Thomé
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 35261

Forumägare
Forumägare

Däremot på långa rakan (där det varken var medvind eller nedförsbacke så det räckte) toppar jag
bara runt 220kmh. Vicken usel M3'a! och det är inte låg toppfart pga hårt ställda vingar heller.... Fast
jag kanske skulle ställa ner utväxlingen lite så får jag gå på varvstoppet genom Schwedenkreutz men
å andra sidan gå lite fortare på långa rakan?


_________________
Magnus Thomé
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 15395



Jag hamnar på 7.50 nånstans och tycker det går fort överallt. Man kanske ska ge sig på hjulupphängningen...
Jag har 250 förbi mållinjen.

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 35261

Forumägare
Forumägare

Säker på att du kör otrimmat? Hur många hästar har din bil?

_________________
Magnus Thomé
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 35261

Forumägare
Forumägare

Äh, nu tog jag en McLaren F1 o slängde på allt trim som fanns... Helt SJUKT vad fort det går. Som en film
på snabbspolning!!!! Det blev en varvtid på 6:14 (med några armcobesök)

Men tänk att man har kört på riktigt på 6:11!!! !!!!! Som sagt, film, på snabbspolning är det


_________________
Magnus Thomé
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439


Trådstartare
Nu skall SCGT ut ur datorn igen och skivan skall försöras så att man inte frestas att lägga in det igen!

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 15395



Magnus,
Jag har inga hästkrafter, men det står 298kW. :-)
Den är orörd bortsett från hjuluphängning och utväxling. Har lyckats få till 7.32.63, men då skrapade jag lite räcken.
Hastigheten över mållinjen är 249-251km/h.

Med en mer modifierad M3 gick det 6.27... Det mesta var ditplockat utom ABS.

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 15395



Äntligen kom jag under 7.30, men bara med 15 hundradelar. Var kapar man fem sekunder till?

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439


Trådstartare
GPL är ju, som sagts ett antal gånger, det perfekta träningsredskapet inför dom verkliga besöken.
SCGT kanske också kan vara bra, men nackdelen är ju att man inte får någon respekt för banan eftersom det går att åka så förbenat fort. I GPL inser man ju att man inte är odödlig...

Sammanfattningsvis kan man nog säga att GPL är suveränt!

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 15395



Nisse C skrev:
GPL är ju, som sagts ett antal gånger, det perfekta träningsredskapet inför dom verkliga besöken.
SCGT kanske också kan vara bra, men nackdelen är ju att man inte får någon respekt för banan eftersom det går att åka så förbenat fort. I GPL inser man ju att man inte är odödlig...

Sammanfattningsvis kan man nog säga att GPL är suveränt!
GPL var god hjälp inför mitt första Ringen-besök.
Jag "paråkte" med en annan likadan BMW och när vi kom tillbaka till parkeringen frågade han hur många gånger jag åkt innan. Det var mitt tredje varv jag just hade avslutat. Det ville han inte förstå innan jag förklarade att jag hade kört banan på datorn några hundra varv innan jag åkte ner.

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Racingsimulatorer
SCGT och Ringen
12260 besök totalt
<<   1, 2


Lista alla annonsörer som stöttar Rejsa.nu på något sätt