Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Seven
<<   1, 2
2 besök senaste veckan (7241 totalt)
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Hörde i dag om ett super Super-seven bygge som kommer luftas på lite SLC tävlingar i år.... Thomas Eriksson på Trendab bygger tillsammans med en annan kille i Kalmar en riktig dräpare...... 500Hk Cossiemaskin i 700Kg (racevikt)..... låter hårigt....

Fast minnet från 80-talets början i England påminner mig om en riktig värsting som var helt överlägsen på banorna där då.... En som kallades Black Brick... är jag den enda som sett den? eller är det någon som känner till mera detaljer om den.... jag har för mig att det var någon engelsk halvguru som byggde den och flera liknande.

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
M|cke F@.gner
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2544



Fredrik - SLC skrev:
500Hk Cossiemaskin i 700Kg (racevikt)..... låter hårigt....


Det låter svårkört också fast satan i gatan vad det kommer att gå om han får ner kraften i backen thumbs up

_________________
/Mvh M|cke F@.gner
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



f*n webben är bra.... enkel snabb sökning så hittade jag en bild på bilen jag nämnde nedanför ... dvs Black Brick och nu kom jag ihåg hans namn Rob Cox


_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



ytterligare en bild... Och det är så här jag kommer ihåg den.


_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Håkan Book
Kronobergs län
Här sen Aug 2003
Inlägg: 2

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Fredrik - SLC skrev:
Hörde i dag om ett super Super-seven bygge som kommer luftas på lite SLC tävlingar i år.... Thomas Eriksson på Trendab bygger tillsammans med en annan kille i Kalmar en riktig dräpare...... 500Hk Cossiemaskin i 700Kg (racevikt)..... låter hårigt....

Fast minnet från 80-talets början i England påminner mig om en riktig värsting som var helt överlägsen på banorna där då.... En som kallades Black Brick... är jag den enda som sett den? eller är det någon som känner till mera detaljer om den.... jag har för mig att det var någon engelsk halvguru som byggde den och flera liknande.


Vem är det han bygger den tillsammans med från Kalmar?
Har du något namn?? Lasse.S ? Tomas.H ? eller??
Jag känner till "Kalmarborna" ganska väl men har inte hört talas om
detta??? det måste jag få reda på och rota lite i så man får reda på
mer i ämnet =0)

_________________
Nickname: Arrowsmith
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator

Det är Lasse Svensson, och bilen är den gamla svarta som en gång i tiden byggdes på tre månader. Premiären var på Sportvagnsmeetinget i år, men än har jag inte hört att den är sorterad (men man kan ju aldig vara säker på vad som händer i Ugglerum).

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Bilder o videos
Seven
<<   1, 2
2 besök senaste veckan (7241 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande