Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Lotus Elise -98 - lär återkomma med annan förare
<<   1, 2, 3 ... 28, 29, 30 ... 36, 37, 38   >>
66 besök senaste veckan (218341 totalt)
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Tack Pontus thumbs up . Nu känns det inte så farligt att du är snabbare än mig däremot är det direkt pinsamt att se hur illa jag kör . I vilket fall är jag ytterst tacksam att få se eländet , finns hur mycket tid som hellst att hämta för min del och då tänkte jag främst på spårval. Jag är lite undrande om hur pass väl spårvalsplotten är synkad..

Hur som hellst, bra rapport och kul att ses där ute igen

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5072


Trådstartare
Ja den log jämförelsen gjorde mig inte lika glad. Jäklar vilket grepp det verkar vara i kärran!
Vänster-efter-krönet känns det som det finns mycket att hämta för mig!

Ses på Knutstorp?

_________________
Pontus Fyhr
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Pontus Fyhr skrev:
Ja den log jämförelsen gjorde mig inte lika glad. Jäklar vilket grepp det verkar vara i kärran!
Vänster-efter-krönet känns det som det finns mycket att hämta för mig!

Ses på Knutstorp?


Jodå det håller i något helt makalöst . En sak som jag upplevde var det fenomenala accet inne i Dammkurvan, i gfrafen syns det tydligt hur hårt den accar . Men å andra sidan fegar jag i ingången så jag hade kunnat ta med bra mycket med fart med mig..

Om inget oförutsätt och allvarligt händer så ska det köras final på Knutan thumbs up

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2379



Kul att se filmen.
Mindre kul att se min usla start, men efter ett par minuter dyker jag upp i bild igen.
Vi tar lite olika spår här och där, men våra bilar är ju också lite olika.
Jag provar ibland att inte köra klassiska spårval utan kortaste vägen.
Det var klart bra grepp i banan; det enda som förbryllade mig var att min bil understyrde mer än vanligt.
Det enda jag ändrat är att jag minskat lågfartskompressionsdämpningen (långt ord...) lite bak.
Ska se om jag orkar fixa med mina loggfiler...

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5072


Trådstartare
Race 1 gick inte riktigt som planerat.


_________________
Pontus Fyhr
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Tycker din film summerar KM5 som helhet . Det var många som snurrade/åkte av/tappade kontrollen. Själv körde jag av i idioten . F.ö. spännande film thumbs up

Btw. Tack för mek hjälpen

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5072


Trådstartare
Sista tävlingen på året är avklarad. Det var mer än race1 som inte gick som planerat, tidtagningen fungerade dåligt på förmiddagen och det var fuktigt och kallt. Inte bra för mina välslitna kumhos.
Ut på fria träningspasset så snurrade jag direkt i första kurvan, lite av ett omen för det som komma skall som ni säkert redan sett ovan. Mads vinkade glatt åt mig när han åkte förbi, visst hånlog han lite under balaklavan med.

Nåja kval 1 kördes, jag vet inte exakt hur det gick eftersom inget tidkort kunde skrivas ut och inga tider fanns på amigoo. Min logger sa 1.11.24, vilket väl var skäligt men kanske som bäst 3-5e kvalpos, det såg dock ut att torka upp mer till kval 2.

När det väl var dags för det var banan det torraste den skulle visa sig bli på hela dagen, undantaget sista kvalheat före lunch vilket var RS&Modsport. Bra förutsättningar för Edvin då alltså
Hursom, jag körde på rätt reko men fann inte riktigt perfekt plats på banan och inte något 100%igt flyt, ett par "bra varv" klämde jag in och klockan stannade i alla fall på rätt sida 1.10.



Jämfört med bästa varv på SSM kvalet så fegade jag lite i bromszonen till T1, naturligt eftersom där fanns lite fukt kvar. Vann mäktigt på tidig gas, bra apex-hastighet och "skolboksspåret" långt ut till vänster, sen turn-in. Det friska vädret gör väl sitt för att hjälpa motorn andas med.

Fegar sedan mäktigt över krönet, tappar tillbaks det vunna försprånget. Bromsar bra in i "vänstern-upp-till-idioten", där jag hade mycket att hämta in på Magne senare i race2. Lite sen gas ut ur den möjligen.

Rätt bra i kvällsposten, lite offerspår ur vänstern innan den vinner bra spår, mycket konfidens i bromszon in där. Men sen på gasen ur, bromsar lite för mycket i lito, där tappar jag en del. Ut på rakan inte riktigt så bra som jag har gjort en gång i tiden pre-mount-Fyhr. Det tappar man mycket tid på.

Race 1 gick som ovan ganska kass, men jag tog mig lite tid, formatet är ganska lustigt då själva racet är ett kval med stillastående start utan poäng. Så jag såg helt sonika till att köra ett hyfast reko varv, vilket väl kunde gått bättre men det räckte i alla fall till 6e bästa varvtid och således 6e startruta i race2.

Lineupen var lustig, 3 Lotusar till höger, 3 miator till vänster på ruta 1-6. Magne framför mig, Bjarne framför honom. Mads först av miatorna, följd av Sebastian, följd av Chris.

Racet gick såhär:



Kul avslutning på året även om det inte gick som jag hade hoppats, fortfarande bara 3e-plats pokaler i hyllan och om jag räknat rätt slutar jag på delad 4e plats med Kullman. Vilket i sig är rätt väldigt roligt, för han är härlig att köra med/mot. Tyvärr gick hans spjällaxel sönder innan någon bra kvaltid hann sättas.

Men nästa år, då ska det minsann vinnas pokaler som rymmer åtminstone en reko volym lämplig dryck att fira framgångarna med!
Tillsvidare får jag nöja mig med att jag i alla fall fortfarande är snabbare än Edvin, och, så lite så!

Edit: bytte ut videon till en utan spoilers.

_________________
Pontus Fyhr
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2379



Du har kommit långt under 2018, Pontus!
Jag räknar kallt med att det blir ännu bättre placeringar 2019.

Själv har jag under åren samlat på mig en del pokaler av varierande storlek och (affektions)värde; numera är det roligaste att jaga varvtider - och medtävlare. Sen är det en bonus om det blir bra placeringar.

Jag kommer att hålla fast vid min gamla 1.6:a under 2019 och hoppas jag kan hänga med någorlunda.

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Dennis Kullman skrev:
Du har kommit långt under 2018, Pontus!....
Jag räknar kallt med att det blir ännu bättre placeringar 2019.
......


Kan inte ha uttryckt det bättre själv
Sen har du förtjänat skryträttigheterna att vara snabbare än mig

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5072


Trådstartare


_________________
Pontus Fyhr
Citera
Freddo
Vladivostokolmo
Här sen Jun 2005
Inlägg: 4705



Pontus Fyhr skrev:

thumbs up Ser topp ut!

_________________
Fredrik Ljungkvist
Citera
JBT
Solna
Här sen Nov 2004
Inlägg: 431



Är sugen på ATS DTC fälgar själv.
Vad är det för bredd på fälgarna?
Vart köpte du dom?

_________________
Jacob Blomqvist

Honda SC CC Elise S2
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12838



19" va?
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5072


Trådstartare
JBT skrev:
Är sugen på ATS DTC fälgar själv.
Vad är det för bredd på fälgarna?
Vart köpte du dom?


Det blev 7" fram, 9" bak. Beställa från herr Gistell/wheelbase!
DTC är nog snyggare, men de tillverkas inte i rätt ET till S1.

Ja precis Jeppsson, 13" höga fram, 19" bak

_________________
Pontus Fyhr
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5072


Trådstartare
Blir nog bra det här!

_________________
Pontus Fyhr
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12838



Dubbelmontage bak? Coolt!

Vad ska du ha för skärmbreddare?
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5072


Trådstartare




_________________
Pontus Fyhr
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Det blev lite eget utseende men jag gillar det thumbs up

Viktigaste frågan: Vad blev vikten?

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19438



Eddie Varvstopp skrev:
Viktigaste frågan: Vad blev vikten?
Hur fort går de (är väl en viktigare fråga )?


_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5072


Trådstartare
Eddie Varvstopp skrev:
Det blev lite eget utseende men jag gillar det thumbs up

Viktigaste frågan: Vad blev vikten?


+1.25 kg per hörn, det finns en hel del material i nav-anläggningsytan som skulle kunna göras något åt vid något tillfälle om man skulle vilja. Säkert 200 g i allafall, nångångiframtiden. Sen är det efter diskussion med Hans kanske inte helt dumt att de är lite stabbigare än Rota-fälgarna, som tydligen går att kröka om man går riktigt hårt på curbs.

Henrikssons respons var träffsäker:

Sååå jag får väl ge upp drömmen av TA-style splitter, diffusor och överhängd vinge och istället köpa ljusramp och gummiflärpar

_________________
Pontus Fyhr
Citera
Himlar
Linköping
Här sen Mar 2007
Inlägg: 1494



Pontus Fyhr skrev:
... ljusramp ...


Ljusramp! Ljusramp! Ljusramp!

_________________
MVH/ Fredrik Henriksson

"But this car is full of my two least favorite things: rust and electrical issues." / _\_(ツ)_/_ Dork @ GRM Forum
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Lotus Elise -98 - lär återkomma med annan förare
<<   1, 2, 3 ... 28, 29, 30 ... 36, 37, 38   >>
66 besök senaste veckan (218341 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande