Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Lotus Elise -98 - lär återkomma med annan förare
<<   1, 2, 3 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38   >>
65 besök senaste veckan (218346 totalt)
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6122



Den där var lite trött

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Här sitter jag stilla och önskar att du får ihop det innan tävlingen thumbs up thumbs up

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5072


Trådstartare
Eddie Varvstopp skrev:
Här sitter jag stilla och önskar att du får ihop det innan tävlingen thumbs up thumbs up





Jag med! Ett steg på vägen i alla fall. EP-hubb i EN24, nytt lager igen, ny skruv igen. Fruns nagellack för att hålla koll på skruven
På bilen imorgon.

_________________
Pontus Fyhr
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2379



Pontus Fyhr skrev:
Eddie Varvstopp skrev:
Här sitter jag stilla och önskar att du får ihop det innan tävlingen thumbs up thumbs up





Jag med! Ett steg på vägen i alla fall. EP-hubb i EN24, nytt lager igen, ny skruv igen. Fruns nagellack för att hålla koll på skruven
På bilen imorgon.


Snyggt.
Min bil är inte vädersäkrad (eller värdesäkrad), så jag kanske fegar ur i helgen...

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
Andreas Millbro
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2897



Pontus Fyhr skrev:


Det var nog bra med nya delar.


Sådär såg det ut på min bruksbil, dödade hjullager snabbt även vid vanlig gatkörning, Löste sig med ny hubb.

_________________
Bromsar bäst som bromsar sist...
Renault 5 GTE -88
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5072


Trådstartare


Länge tid än utlovat, men i alla fall färdig! De längre bultarna krävde nya muttrar, som krävde en djup 19mm hylsa

Går riktigt tyst och fint, inga squeaks, inga rattles! Håller tummarna för att det håller ihop på söndag med, och att det blir torrt i alla fall något pass.

_________________
Pontus Fyhr
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2379



Pontus Fyhr skrev:


Länge tid än utlovat, men i alla fall färdig! De längre bultarna krävde nya muttrar, som krävde en djup 19mm hylsa

Går riktigt tyst och fint, inga squeaks, inga rattles! Håller tummarna för att det håller ihop på söndag med, och att det blir torrt i alla fall något pass.


thumbs up
jag har monterat vindrutetorkare, så sannolikheten för torrt har ökat.

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2379



dubbelpost...

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5072


Trådstartare
Dennis Kullman skrev:


thumbs up
jag har monterat vindrutetorkare, så sannolikheten för torrt har ökat.


Jag har en ny fin som faktiskt lär tillåta en se något i regnet. Vad sägs om att jag monterar den imorgon så vi får soligt och fint hela dagen!

_________________
Pontus Fyhr
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2379



Pontus Fyhr skrev:
Dennis Kullman skrev:


thumbs up
jag har monterat vindrutetorkare, så sannolikheten för torrt har ökat.


Jag har en ny fin som faktiskt lär tillåta en se något i regnet. Vad sägs om att jag monterar den imorgon så vi får soligt och fint hela dagen!


Perfekt!

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5072


Trådstartare




_________________
Pontus Fyhr
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5072


Trådstartare
Så gick årets första tävling av stapeln tillslut! Riktigt kul att vi kunde få till det och många hade tydligen kört träning på lördagen, det tyckte jag dock såg lite väl fuktigt ut så jag stannade hemma/i garaget.

Det var lite fuktigt men uppehåll på vägen till banan och prognosen såg ändå delvis hoppfull ut, men väl till första träningen började det dugga lite lagom. Bjarne hade ett gokart-tips om lite högre tryck i blött, så min lufttrycksmekaniker för dagen Victor erbjöd sig justera in det. Jag fick dock pumpa själv och fick således lite morgon-gympa.

Själva passet i sig gick reko, och bilen var lite mindre twitchy i vätan såhär! En mittfältstid precis efter depå-grannen Nils-Erik. Går nog att bättra på men inte fy skam.

i Q1 regnade det lite mer, och jag tog i lite mer, så jag bättrade min tid till 1.26.1 på sista varvet efter en bärgning som gjort att många valt att köra in i depå! Lovande!

Inför Q2 hade det kommit ytterligare en skur och Victors jobb var enkelt. Men väl i kvalet torkade det upp lite sakta och banan blev snabbare och snabbare. Jag putsade min tid till 1.23.18, den officiella timingen var lite iffy och sa att någon hade kört 1.13 tid När det väl var korrigerat var jag tydligen 4a! Mycket lovande inför racet!



När det började dra ihop sig till race såg det ut som det värsta hade passerat och nästa mörkgrå område borde passera förbi oss. Vi avvaktade in i det sista, sänkte trycket lite, sedan till nära nog riktiga torr-tryck. Ut bakom Oskar i högerledet, värmer däcken friskt och sedan:


_________________
Pontus Fyhr
Citera
Nillet
Eslöv, Skåne
Här sen Okt 2004
Inlägg: 4016



Pontus Fyhr skrev:
Ut bakom Oskar i högerledet, värmer däcken friskt och sedan:
https://www.youtube.com/watch?v=b05Q8_iGH1Y

Nyttigt att få köra i blött, bra kört!

_________________
Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW
= NILLET RACING =
https://www.ellensagentur.se | http://www.cancerstiftelsen.com
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Ojoj vilken smärta det var att se racefilmen, känner igen situationen när man kör så hårt det går och ändå få ge upp placering . Fast andra halvan satt jag och önskade att jag hade fått köra i ösregnet .

Bra kört och tack för att du delar

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2379



Kul att se filmen från racet.
Lätt att man överdriver förhållandena i efterhand, men här ser man verkligen att det regnar ordentligt.
Lotusen går ju som tåget; knappt ett släpp!? Kanske mindre stirrig chaffis än i nr 98?
Tur att du var bakom mig så att jag fick chansen att se mig själv på film.

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5072


Trådstartare
Nillet skrev:
Pontus Fyhr skrev:
Ut bakom Oskar i högerledet, värmer däcken friskt och sedan:
https://www.youtube.com/watch?v=b05Q8_iGH1Y

Nyttigt att få köra i blött, bra kört!


Ja det börjar ta sig tycker jag, men en bit kvar till riktigt bekväm!

Eddie Varvstopp skrev:
Ojoj vilken smärta det var att se racefilmen, känner igen situationen när man kör så hårt det går och ändå få ge upp placering . Fast andra halvan satt jag och önskade att jag hade fått köra i ösregnet .

Bra kört och tack för att du delar


Ja det där med "så hårt det går" vet jag inte, jag inser att jag kom av mig väldigt av Davids lite cheeky omkörning i kön över krönet. Jag kom ut långt mot utgångscurbsen och tappade speed och därmed ytterligare placering. Helt rätt av Kullman att nyttja situationen, men på bild ser jag att jag socialdistansierar lite väl mycket:



Kunde gott svängt in lite tightare och gett honom en match upp igenom idioten. Att sedan åka på samma av både Ulf A och Tor på de två nästkommande varven är dålig rutin. Jag vet inte om jag tyckte mig ha fullt upp att reda krönet i det småfuktiga väglaget eller vad. Inte bra hur som helst!

Dennis Kullman skrev:
Kul att se filmen från racet.
Lätt att man överdriver förhållandena i efterhand, men här ser man verkligen att det regnar ordentligt.
Lotusen går ju som tåget; knappt ett släpp!? Kanske mindre stirrig chaffis än i nr 98?
Tur att du var bakom mig så att jag fick chansen att se mig själv på film.


Ja jag önskar min nya torkar-arm hade vart på plats, jag monterade den men den gick inte in under fram-huven.
Som tåget vet jag inte, det är lite småsläpp här och där. Mindre i racet än på kvalen, då jag inte vågade stå på så mycket med torr-tryck i däcken efter att ha kört mig så bekväm under början av dagen med lite högre tryck. När den väl släpper i vätan med låga tryck går det jäättefort. Kanske var mina reaktioner up-to-speed för dagen, eller så fegade jag lite. Man kan hoppas på det första, men i själva verket tror jag på det andra.

_________________
Pontus Fyhr
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5072


Trådstartare
För mer jiggly beteende, både från Lotus och Kullman, finns nu även Q1 på Youtube:



Där Kullman gör entré efter 16.nåt

_________________
Pontus Fyhr
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2379



Pontus Fyhr skrev:
För mer jiggly beteende, både från Lotus och Kullman, finns nu även Q1 på Youtube:



Där Kullman gör entré efter 16.nåt


Haha, där vinglade det rejält ett par ggr.

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5072


Trådstartare

Dagens mek bestod av nytt nav och lager på höger fram för att matcha vänstern.

Bromsok på, alla M10 skruvar ska dras med 45 Nm

Nån märklig aluminiumbricka som inte var där tidigare

Och man kanske klarar sig utan att skrapa däcken mot skärmkanten

Gjorde något försök att minska mängden smuts så Simon inte utövar våld på mig. Men jag behöver nog lämna den hos honom lite snart igen.

Dagens provtur fick ett annat mål än den gamla vanliga Biltema-rundan. I närheten av Äggakakan bjöd Sebastian på kaffe med!

Lite angenämare utsikt med.

Och en god burgare att toppa av det hela med.

Totalt denna vända, särskilt 109an mellan Kågeröd och Billesholm var schysst, men 107 mellan Bjuv och Norra Varalöv borde nog bytts ut mot 112.

_________________
Pontus Fyhr
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2379



Nu blev jag hungrig!
Får väl också skaffa mig en GT-bil.

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19439



107, 110, 109 från Ängelholm till Knutstorp är det ju några som kört "några gånger"

Men i de där regionerna är det ju bara att kasta pil på de mindre vägarna. Du kommer oavsett få njuta av vägar mellan fält som nån km längre fram går igenom en liten hussamling med en kyrka (och unik dialekt).

Runt GBG är det lite glesare så de "bra" vägarna är välbesökta.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Lotus Elise -98 - lär återkomma med annan förare
<<   1, 2, 3 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38   >>
65 besök senaste veckan (218346 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande