Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
2015-07-03: TAnu.se Trackday med tidtagning, nybörjare mm. [MANTORP PARK]
3667 besök totalt
TAnu.se
Sodertalje
Här sen Apr 2014
Inlägg: 239


Trådstartare
Välkomna till en TAnu.se trackday där det finns möjligheter för tidtagning!
Som alltid är våra event arrangerade med extra mycket säkerhet i åtanke såsom ambulans, rescue-bilar och riktiga bärgningsfordon.

Dessutom är det gott om ambassadörer/klassvärdar från serien på plats, och perfekt tillfälle att lära känna Time Attack i Sverige genom att delta.
Nu även med extra fokus på totala nybörjare:


SNABB & ENKEL ANMÄLAN OCH BETALNING HÄR!



Löpande schema en trackday indelad i tre grupper som kör "Open Pit" under sina respektive pass. Vänligen uppge önskad grupp i anmälan.

NYTT! Nybörjare: Vi bjuder in dig som bara kört väldigt lite eller inte alls att prova bankörning med oss. Du får en inledning med våra ambassadörer från TAnu.se serien, och totalt ca en timmes körning på pass fördelade över dagen.

Under lunchpausen utvärderas din körning och du kan fritt ställa frågor och söka stöd från våra klassvärdar.

SHAKEDOWN: Eftermiddagen är banan två pass bokad för att endast tävlande ur serien får tillgång till "Shakedown". Du som är tävlande har möjlighet att endast boka detta pass på eftermiddagen.

Preliminärt beräknad körtid för Heldag är ca 5x20min/grupp. Shakedown tävlande +2x15min.

- - -

ELSKÅP (150:-/dag): Om du vill ha framdragen el till din depåplats måste du ansöka om det innan, Mantorp Park tillhandahåller denna tjänst.

Tidtagning under testdag: Vid tillräckligt stort intresse att redan dagen innan kvittera ut samt använda transponder på fredag kan vi ta dit tidtagningen en dag tidigare.

Medåkare eller Licens (150:-/person): Obligatoriskt att teckna licens för samtliga som ska åka med, eller om du inte innehar SMA för säsong teckna en för dagen.

Dagen körs med standard miljökrav dvs. 95dB, blir du avflaggad får du chansen att åtgärda dina buller-problem och prova igen. Vi håller konstant dialog med er om detta.
- - - - -
FRÅGOR: Maila anmalan@timeattacknu.se, ange ditt telnr om du vill bli uppringd.

Välkomna!

_________________
/ www.TAnu.se
Citera
TAnu.se
Sodertalje
Här sen Apr 2014
Inlägg: 239


Trådstartare
Nu har vi tagit bort nybörjargruppen och utökat antalet "trackday" istället. Givetvis är de med ingen eller låg erfarenhet fortfarande välkomna, och bokar då in sig i den enklare gruppen.

Passa på och kör trackday samt få tid på riktigt ihop med oss den 3 Juli:

http://simplesignup.se/event/61916-timeattacknuse-2-mantorp-park-testd . . . .

_________________
/ www.TAnu.se
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8962



Hej

Jag hänger inte riktigt med..
Jag som inte tävlar i TA hur mycket får jag köra på fredagen?
Du skriver att du tagit bort nybörjargruppen, är det nu två grupper under dagen förutom att det blir uppehåll för enbart tävlande vid två tillfällen på em?

Eller är det fortfarande 3 grupper?
Hur delas dessa grupper in alltså vilka grupper finns det?
det står bara "Vänligen uppge önskad grupp i anmälan."


Är det dessutom inte väldigt många av alla TA förare som även vill köra på fredagen? eller hur har det varit på tidigare TA körningar?

Vilka tider är det körning från ? till ? förarmöte innan?

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
TAnu.se
Sodertalje
Här sen Apr 2014
Inlägg: 239


Trådstartare
Bra frågor!

- Du får köra alla pass utom de två på eftermiddagen.

- Det blir längre "heat" nu för alla tre grupper.

- I nästa steg av anmälan får man välja grupp.

- Det är betydligt färre än på Kinnekulle, samt att Unlimited inte har officiellt race förs 2 aug på Festival. Vi vill erbjuda en trivsam och säker trackday, så du kan vara säker på att det inte är överfullt per heat.

- Körtid 09 - 17 enligt miljötillståndet. Du hinner köra slut på bilen och dig själv med all effektiv körtid. :-D

RallyQuattro skrev:
Hej

Jag hänger inte riktigt med..
Jag som inte tävlar i TA hur mycket får jag köra på fredagen?
Du skriver att du tagit bort nybörjargruppen, är det nu två grupper under dagen förutom att det blir uppehåll för enbart tävlande vid två tillfällen på em?

Eller är det fortfarande 3 grupper?
Hur delas dessa grupper in alltså vilka grupper finns det?
det står bara "Vänligen uppge önskad grupp i anmälan."


Är det dessutom inte väldigt många av alla TA förare som även vill köra på fredagen? eller hur har det varit på tidigare TA körningar?

Vilka tider är det körning från ? till ? förarmöte innan?

_________________
/ www.TAnu.se
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8962



Okej.
kan du skriva ut här vilka 3 grupper det är?

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
TAnu.se
Sodertalje
Här sen Apr 2014
Inlägg: 239


Trådstartare
RallyQuattro skrev:
Okej.
kan du skriva ut här vilka 3 grupper det är?


Du väljer vilken klass i TAnu du tror du kör i, sedan pusslar vi ihop grupperna enligt följande höftning:

1: Club + CC
2: Pro Street + Pro
3: Pro toppbilar + Slicks (Unlimited)

EDIT: VARMT VÄLKOMMEN!

_________________
/ www.TAnu.se
Citera
TAnu.se
Sodertalje
Här sen Apr 2014
Inlägg: 239


Trådstartare
Ikväll kommer vi höja priserna en aning, men hoppas se flera Rejsa-ansikten på plats. Vädret ser ut att bli oförskämt bra!

ANMÄLAN: http://simplesignup.se/event/61916-timeattacknuse-2-mantorp-park-testd . . . .

_________________
/ www.TAnu.se
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8962



Höja
Är det för få anmälda till fredagen?


Går det inte att betala på plats?

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
TAnu.se
Sodertalje
Här sen Apr 2014
Inlägg: 239


Trådstartare
RallyQuattro skrev:
Höja
Är det för få anmälda till fredagen?


Går det inte att betala på plats?


Tror inte det hade lockat fler deltagare med att höja priserna?

Det är för att vi en vecka inför race har fullt upp, och det blir lite omständigare med planeringen. Vi har inga planer för "på plats" anmälan.

Om man är intresserad av race eller har önskemål som inte funkar enligt vanliga anmälan kan man maila till: anmalan@timeattacknu.se.

_________________
/ www.TAnu.se
Citera
Otto Leffler
Stockholm
Här sen Apr 2004
Inlägg: 240



Hur är det om man bara vill komma och kolla? Försöker läsa mig till det men det står inget om det ... eller så är jag blind

Det får man väll göra? Inträde?

_________________
Otto Leffler
Lotus Elise S2 K20
Instagram: elisek20turbo
Citera
TAnu.se
Sodertalje
Här sen Apr 2014
Inlägg: 239


Trådstartare
Otto Leffler skrev:
Hur är det om man bara vill komma och kolla? Försöker läsa mig till det men det står inget om det ... eller så är jag blind

Det får man väll göra? Inträde?


Kom förbi, parkera utanför. Inget inträde. Kom gärna till Festival med vänner den 2 aug för att stötta sporten.

_________________
/ www.TAnu.se
Citera
Otto Leffler
Stockholm
Här sen Apr 2004
Inlägg: 240



TAnu.se skrev:
Otto Leffler skrev:
Hur är det om man bara vill komma och kolla? Försöker läsa mig till det men det står inget om det ... eller så är jag blind

Det får man väll göra? Inträde?


Kom förbi, parkera utanför. Inget inträde. Kom gärna till Festival med vänner den 2 aug för att stötta sporten.


Grymt!

_________________
Otto Leffler
Lotus Elise S2 K20
Instagram: elisek20turbo
Citera
Himlar
Linköping
Här sen Mar 2007
Inlägg: 1494



Just tillbaka efter ett besök med en kollega, roligt med bra väder och trevliga bilar!

_________________
MVH/ Fredrik Henriksson

"But this car is full of my two least favorite things: rust and electrical issues." / _\_(ツ)_/_ Dork @ GRM Forum
Citera
TAnu.se
Sodertalje
Här sen Apr 2014
Inlägg: 239


Trådstartare
Himlar skrev:
Just tillbaka efter ett besök med en kollega, roligt med bra väder och trevliga bilar!


Tack för positiv feedback, välkommen till Festivalen 2 aug!

_________________
/ www.TAnu.se
Citera
Inför träffar
2015-07-03: TAnu.se Trackday med tidtagning, nybörjare mm. [MANTORP PARK]
3667 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande