Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1830 besök totalt |
LED-skärm för tidtagning
Jag håller med ett tidtagningssystem till en bärbar datamaskin och letar efter LED-skärm som kan visa varvtider. Kravet är att det ska gå att se texten från minst 50m håll och att den ska USB-anslutning. Jag har hittat en trevlig skärm med modellnummer 50-9-16x80-LT-x hos leddispaly.se, men den kostar 15000kr exkl. moms. Skulle vilja hitta ett billigare alternativ. _________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck) ![]() |
||||
Re: LED-skärm för tidtagning
LED tv ? möjligen med placering i ett fodral med plexiglas skydd.... klart billigaste varianten vad jag kan se om man är budget-beroende |
||||
Ja, en 27-32" TV eller datorskärm skulle fungera bra. Tack för tipset! Jag stirrade mig blind på "riktiga" LED-skärmar...
![]() _________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck) ![]() |
||||
Gå att se att det finns text på 50 meters avstånd eller kunna LÄSA texten på 50 meters avstånd? Ska du kunna läsa får du nog sikta på bra rejält större än 30" skärmar och gissar att priserna blir en nolla mer (minst) mot vad du redan hittat. _________________ Roland Johansson |
||||
tippar på att han bara ska visa några siffror... typ max 6st i följd.... och då räcker nog en 30tummare gott.... om man kör bra färger typ högkontrast svart/gult..... rött/vitt |
||||
Ja, den ska bara visa 00:00,00
Ska testa lite med tv:n hemma på vilket avstånd det börjar bli svårt att läsa. _________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck) ![]() |
||||
Re:
tänk storlek på siffror som man har på pitboards.... då klarar man snabba racebilar på snabba banor.... 6såna får lätt plats tror jag i en 32tummare utrymme....... |
||||
Re:
här fanns en bra mall lite längre ner för LED siffrors storlek på läsavstånd... http://www.westerstrand.se/tid/guide |
||||
Jag ska visa varvtiden för publiken vid konbanekörning.
Tror att denna kan bli bra: https://www.dustin.se/product/5010799004/ed32d _________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck) ![]() |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1830 besök totalt |