Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
RenaultSport
Trackday @ Gelleråsen 25/8
1, 2   >>
11784 besök totalt
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen
Trådstartare
Fick inbjudan här om dagen men det var redan fullt när jag gick in för att tacka ja Någon härifrån som ska åka?

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Fredrik Hård
Vibble (Gotland)
Här sen Jun 2010
Inlägg: 904



Dignell skrev:
Fick inbjudan här om dagen men det var redan fullt när jag gick in för att tacka ja Någon härifrån som ska åka?


Tyvärr inte, har börjat jobba då och det är svårt att bara smita ifrån en dag här från ön...

_________________
Fredrik Hård
Clio Sport 172-02
Citera
mabz
Sthlm
Här sen Jul 2007
Inlägg: 275



Dignell skrev:
Fick inbjudan här om dagen men det var redan fullt när jag gick in för att tacka ja Någon härifrån som ska åka?


Jag fick den för ett par veckor sedan och anmälde mig direkt men redan då fanns det inga platser kvar thumbs down

_________________
Martin Brzezinka
Racing is a state of mind
Citera
petterson
Västerås
Här sen Maj 2007
Inlägg: 53



Fick detta till meddelande när jag reggade mig(länge sen). Verkar som jag fick plats!?



_________________
Pettersson, Johan
Megane 2 rs - såld
Nu Lotus Exige S
Citera
Beamer
Stockholm
Här sen Jan 2008
Inlägg: 134



Jag fick först meddelande att det var fullt men fick nyss en extraplats

_________________
Per Brugge
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen
Trådstartare
Beamer skrev:
Jag fick först meddelande att det var fullt men fick nyss en extraplats


Samma här, så jag kommer åka.

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
mabz
Sthlm
Här sen Jul 2007
Inlägg: 275



Jag fick veta igår att alla reserver har fått en plats, jag med.

_________________
Martin Brzezinka
Racing is a state of mind
Citera
Aleks
Linköping
Här sen Mar 2015
Inlägg: 20



Hoppas vi andra som inte kunde medverka åtminstone får se några bilder från evangemanget.

_________________
Aleksandar Z ivanic - Clio Sport 172
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens

Körde igår, bra arrangemang i min mening.

Tog en massa bilder, men vet inte hur 'exciting' det är med bilder på en massa Baguetter.

_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
Wiklundh
Karlstad
Här sen Nov 2002
Inlägg: 370



Upp med bilder. thumbs up

_________________
/Michael Wiklundh
Porsche Boxster S.
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen
Trådstartare
Erik B skrev:
Körde igår, bra arrangemang i min mening.

Tog en massa bilder, men vet inte hur 'exciting' det är med bilder på en massa Baguetter.


Är inte detta RenaultSport sektionen

Klart det är intressant med bilder!!

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Fredrik Hård
Vibble (Gotland)
Här sen Jun 2010
Inlägg: 904



Gissar att det satt en kamera i en å annan bil också

_________________
Fredrik Hård
Clio Sport 172-02
Citera
mats757
Hedemora
Här sen Okt 2009
Inlägg: 72



Efter flera år med en Clio 172, Den blå metallic, blev det av det jag länge funderat på.
Att få prova på att köra på bana.
Har kört en hel del bana med MC tidigare. Men det är en helt annan sak.

Jag var rädd för att mina 170hk inte skulle räcka till på banan. MEN det var verkligen inte begränsningen. Nu förstår jag det där ständiga "Snacket" om däck. På MC kan man ta ett bra däck åka ut på banan och åka fort, utan att det blir problem. Med bil är det en annan sak.

Medåkningen med Mattias Andersson, STCC föraren. Han hette så va? Det var en riktig upplevelse. Inte alls otäckt, bara roligt och inspererande.

Så att... Det blir fler tillfällen på bana med min Clio, den saken är klar! :-)

Mats

_________________
Mats Lind
Citera
Fredrik Hård
Vibble (Gotland)
Här sen Jun 2010
Inlägg: 904



mats757 skrev:
Efter flera år med en Clio 172, Den blå metallic, blev det av det jag länge funderat på.
Att få prova på att köra på bana.
Har kört en hel del bana med MC tidigare. Men det är en helt annan sak.

Jag var rädd för att mina 170hk inte skulle räcka till på banan. MEN det var verkligen inte begränsningen. Nu förstår jag det där ständiga "Snacket" om däck. På MC kan man ta ett bra däck åka ut på banan och åka fort, utan att det blir problem. Med bil är det en annan sak.

Medåkningen med Mattias Andersson, STCC föraren. Han hette så va? Det var en riktig upplevelse. Inte alls otäckt, bara roligt och inspererande.

Så att... Det blir fler tillfällen på bana med min Clio, den saken är klar! :-)

Mats


thumbs up

_________________
Fredrik Hård
Clio Sport 172-02
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen
Trådstartare
Fredrik Hård skrev:
Gissar att det satt en kamera i en å annan bil också


Självklart!

Hade med mig min far som passagerare och förare under delar av dagen. Han hade aldrig kört bilen innan och än mindre kört bil på bana, men det gick riktigt skapligt tillslut. Har man inte gjort premiär innan är det hög tid vid 76års ålder

Hur som helst så var jag där mest för farsans skull vilket innebar att varven på filmen är dagens enda utan passagerare. Så de är väl inget att hurra över direkt.

En trevlig dag på det stora hela och ett riktigt gott initiativ från Renault Nordic som verkligen försöker få snurr på Renault Sport i Sverige. Jag ser fram mot nästa år

https://www.youtube.com/watch?v=gIdj4QWzpr0&feature=youtu.be

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1013



mats757 skrev:
Efter flera år med en Clio 172, Den blå metallic, blev det av det jag länge funderat på.
Att få prova på att köra på bana.
Har kört en hel del bana med MC tidigare. Men det är en helt annan sak.

Jag var rädd för att mina 170hk inte skulle räcka till på banan. MEN det var verkligen inte begränsningen. Nu förstår jag det där ständiga "Snacket" om däck. På MC kan man ta ett bra däck åka ut på banan och åka fort, utan att det blir problem. Med bil är det en annan sak.

Medåkningen med Mattias Andersson, STCC föraren. Han hette så va? Det var en riktig upplevelse. Inte alls otäckt, bara roligt och inspererande.

Så att... Det blir fler tillfällen på bana med min Clio, den saken är klar! :-)

Mats

klart att 170 är alldeles för lite man måste ha minst 1000hk annars kommer man ju inte framåt...
Det verkar vara så Dom som har en renault verkar tänka (vissa undantag ) för köra på bana verkar inte många våga göra. jag kör bana med 150hk megane tänk så sakta jag kör

_________________
Tony Petersson

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Citera
Fredrik Hård
Vibble (Gotland)
Här sen Jun 2010
Inlägg: 904



Dignell skrev:
Fredrik Hård skrev:
Gissar att det satt en kamera i en å annan bil också


Självklart!

Hade med mig min far som passagerare och förare under delar av dagen. Han hade aldrig kört bilen innan och än mindre kört bil på bana, men det gick riktigt skapligt tillslut. Har man inte gjort premiär innan är det hög tid vid 76års ålder

Hur som helst så var jag där mest för farsans skull vilket innebar att varven på filmen är dagens enda utan passagerare. Så de är väl inget att hurra över direkt.

En trevlig dag på det stora hela och ett riktigt gott initiativ från Renault Nordic som verkligen försöker få snurr på Renault Sport i Sverige. Jag ser fram mot nästa år

https://www.youtube.com/watch?v=gIdj4QWzpr0&feature=youtu.be


Ser ut att gå bra. Det verkar som om du kan placera bilen där du vill hela banan igenom. Bromsarna biter bra också

_________________
Fredrik Hård
Clio Sport 172-02
Citera
Beamer
Stockholm
Här sen Jan 2008
Inlägg: 134



volymmannen skrev:
klart att 170 är alldeles för lite man måste ha minst 1000hk annars kommer man ju inte framåt...
Det verkar vara så Dom som har en renault verkar tänka (vissa undantag ) för köra på bana verkar inte många våga göra. jag kör bana med 150hk megane tänk så sakta jag kör


Nu är jag väl inte riktigt enig. I mitt tycke är ägare av Renault Sport väl så frekventa på svenska racerbanor. Alla som varit nere på Ringen vet också att Megane 3 RS är en av de vanligaste bilarna där. Möjligen är Porsche-ägarna mer banaktiva (via förnämliga PCS och deras fina banarrangemang), men strax därefter kommer Renault-förarna i min mening. Även på svenska trackdays (GRC etc.) finns det alltid ett antal Megane 3 RS med.

Möjligen har jag en bias här eftersom jag själv kör Megane 3 RS då den ju antagligen är den mest banfrekventerade av Renault Sports olika modeller.

_________________
Per Brugge
Citera
mabz
Sthlm
Här sen Jul 2007
Inlägg: 275



Mattias Andersson bakom ratten på Megane RS 275 Trophy-R. Varsågoda


_________________
Martin Brzezinka
Racing is a state of mind
Citera
Beamer
Stockholm
Här sen Jan 2008
Inlägg: 134



Samma Mattias Andersson från annan vinkel. Jag ligger bakom i 2 varv.


_________________
Per Brugge
Citera
Beamer
Stockholm
Här sen Jan 2008
Inlägg: 134



1:17.20 - mitt snabbaste varv.


_________________
Per Brugge
Citera
RenaultSport
Trackday @ Gelleråsen 25/8
1, 2   >>
11784 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande