Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2015-08-21 SSK KINNEKULLE
1864 besök totalt
StenJarl
helsingborg
Här sen Apr 2011
Inlägg: 356


Trådstartare
Helgen avverkad. Som vanligt KANONTÄVLING av SSK . Blev en märklig helg, fixat bilen efter torperdering på Kanonloppet, Ut på tidsträning, startar med lite bensin, har mätt tycker där var 10 liter , men kom tre varv innan soppatorsk så mätningen var missvisande. Dock räckte det till en femte tid. Race ett bilen går fint där det svänger hänger inte med modsport ett bilar rakt fram,men kommer i fatt på baksidan, Tyvärr Pacecar blev väl 4-5 fria varv,i mål som femma, varvtid 5. Race 2 missar totalt i starten (rullande) kör på tvåan, men farten är för låg så jag får kugga ner till ettan. Tappar 3 plac. Kör upp mej igen har en intressant fajt med Peter Eriksson, hans bil går fortare på rakan , och han gör vad han kan för att täppa till på baksidan, till sist kommer jag förbi, nu är vi på 3 plats. Tyvärr så brister undre fjäderbensinfästning,slutkört går inte så bra med höger hjulupphängning hängande i bromslangen. Peter ärver min tredjeplats. Då ska det bärgas, Killen som kör hjullastaren är en riktig fena på det, får under plåten utan att skada något, kör ut bilen till där vi har tältet, på kvällen kommer han tillbaka och kör upp bilen på plåten sedan in i vår racetrailer,med 3-4cm på var sida tillgodo, Så stort tack för bärgning lastning, tack till funkisar som har fixat denna helgen med bravur,trots värmen, vatten till alla förare i parc ferme. Kort o gott sagt tack till alla medtävlare (VAR28 BILAR TILL START), SSK DOMARE TÄVLINGSLEDNING. Vi kommer till Karlskoga ,för en trevlig avslutning på säsongen., Lite foto med





_________________
Sten Jarl
Citera
Eftersnack
2015-08-21 SSK KINNEKULLE
1864 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande