Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M4 F82 - Schmiedmann Motorsport - #652 TIME ATTACK
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
21 besök senaste veckan (109899 totalt)
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Nu har inte jag satt mej in i er bil och huruvida den klassar in eller inte.

Men regeln är skriven att turboaggregaten ska vara specade till en max effekt enl tillverkaren.
Det ar ju inget att göra med den verkliga effekten.

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Schmiedmann
Kungsbacka
Här sen Mar 2010
Inlägg: 332


Trådstartare
Supramannen skrev:
Ja visst kan det bli snack, men inte 50hk hit eller dit som gör det hela..

Ja hade försökt hitta en lösning på det hela..Ni hör hemma i serien


Exakt! Men självklart måste man hålla sig inom reglerna.
Tack =) Vi får se om vi kan hitta på något.
Annars så hoppar vi säkerligen på igen till 2018.

ButterflyRacing skrev:
Nu har inte jag satt mej in i er bil och huruvida den klassar in eller inte.

Men regeln är skriven att turboaggregaten ska vara specade till en max effekt enl tillverkaren.
Det ar ju inget att göra med den verkliga effekten.


Ja och nej.
Effekten får max ligga på 600hk för bilar med DKG låda och 650hk för manuell.
Turboaggregaten får inte vara specade för mer.
Men vi fick dispens om vi körde utan metanol för att effekten låg då bara på ca 540hk som jag skrev innan.

_________________
Viktor Örtegren
Schmiedmann Sverige
Viktor@schmiedmann.se

Projekttråd BMW M4: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=101137
Citera
Schmiedmann
Kungsbacka
Här sen Mar 2010
Inlägg: 332


Trådstartare
Då var det dags för en uppdatering.
Det har gått riktigt trögt med bilen, eller snarare så har inget hänt de senaste veckorna.
Vi skickade iväg de främre bromsskivorna på renovering.
Tyvärr så har detta dragit ut på tiden så bilen har blivit stående längre än beräknat.
Vi har fortfarande inte fått tillbaka bromsskivorna men förhoppningsvis ska de bli klara under nästa vecka.



Vi har däremot mottagit vårt Fuel-It Steg 4 bränslesystem som vi ska börja med inom de närmsta dagarna



Fler uppdateringar kommer inom kort....

_________________
Viktor Örtegren
Schmiedmann Sverige
Viktor@schmiedmann.se

Projekttråd BMW M4: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=101137
Citera
crille_hallden
Huskvarna
Här sen Feb 2014
Inlägg: 580



Lång time ni see!
Kul att det är ppdateringar på G. 👍

_________________
Christian Halldén
Enthusiast Group AB
BMW 1M -12
BMW Z3 Coupe -00
Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 2079



Hur har ni fäst bältena i golvet?

Jag är lite sugen på att sätta in ett par bättre stolar och en båge i min, beroende på hur mycket ingrepp man måste göra.

_________________
Peter Sundström
Datsun 280Z, MGB GTS V8, BMW M2
297 varv på Nordschleife
Citera
Schmiedmann
Kungsbacka
Här sen Mar 2010
Inlägg: 332


Trådstartare
dvorak skrev:
Hur har ni fäst bältena i golvet?

Jag är lite sugen på att sätta in ett par bättre stolar och en båge i min, beroende på hur mycket ingrepp man måste göra.


Vi har fått borra genom golvet och satt plattor på undersidan.
Det svåraste att få till är de fästen som är rakt under stolen då mattan är väldigt tjock där och det är massa komponenter och balkar i vägen.
Ska du köra med 4-punktsbälte så är detta betydligt lättare då det endast blir 2 hål att borra bakom stolen då mattan inte är lika tjock där.

_________________
Viktor Örtegren
Schmiedmann Sverige
Viktor@schmiedmann.se

Projekttråd BMW M4: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=101137
Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 2079



Schmiedmann skrev:
dvorak skrev:
Hur har ni fäst bältena i golvet?

Jag är lite sugen på att sätta in ett par bättre stolar och en båge i min, beroende på hur mycket ingrepp man måste göra.


Vi har fått borra genom golvet och satt plattor på undersidan.
Det svåraste att få till är de fästen som är rakt under stolen då mattan är väldigt tjock där och det är massa komponenter och balkar i vägen.
Ska du köra med 4-punktsbälte så är detta betydligt lättare då det endast blir 2 hål att borra bakom stolen då mattan inte är lika tjock där.

Tack för svaret! Jäkla synd att golvet inte är förberett

_________________
Peter Sundström
Datsun 280Z, MGB GTS V8, BMW M2
297 varv på Nordschleife
Citera
Schmiedmann
Kungsbacka
Här sen Mar 2010
Inlägg: 332


Trådstartare
Har varit dåligt med uppdateringar under 2017 så jag får försöka bättra mig under detta året
Kort och gott så har vi haft fullt upp med många andra projekt vilket gjort att vår egen bil inte varit ute på lika många träffar och event som under 2016.
Vi hann med ett par körningar varav det sista förra året blev GT Board som var första gången för min del.
Jag hade väldigt svårt att få grepp i starten med gatdäcken men när det väl greppade så gick det undan minst sagt
Vi körde inte riktigt på fullt laddtryck men runt 2 bar.

Här är några av körningarna:








_________________
Viktor Örtegren
Schmiedmann Sverige
Viktor@schmiedmann.se

Projekttråd BMW M4: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=101137
Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 2079



Helvete vad det går


Kör ni tvåvägs eller trevägs KW?

_________________
Peter Sundström
Datsun 280Z, MGB GTS V8, BMW M2
297 varv på Nordschleife
Citera
Schmiedmann
Kungsbacka
Här sen Mar 2010
Inlägg: 332


Trådstartare
dvorak skrev:
Helvete vad det går


Kör ni tvåvägs eller trevägs KW?


Ja det är hyfsat tryck nu

Vi kör med 2-vägs KW Clubsport

_________________
Viktor Örtegren
Schmiedmann Sverige
Viktor@schmiedmann.se

Projekttråd BMW M4: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=101137
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Denna måste man mäta sig mot i sommar.

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Schmiedmann
Kungsbacka
Här sen Mar 2010
Inlägg: 332


Trådstartare
Vi kände att det var dags för en ny look på bilen (trots att grå är den snyggaste färgen som finns).
Så tidigare i år köpte vi oss en rulle folie och satte igång.
Det är svårare än man tror men det blev bra till slut















_________________
Viktor Örtegren
Schmiedmann Sverige
Viktor@schmiedmann.se

Projekttråd BMW M4: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=101137
Citera
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005
Inlägg: 4016



satan va katig

_________________
Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447
PCS 9581 / BMWSC 650
BMW M3 E46 SMG 2002
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M4 F82 - Schmiedmann Motorsport - #652 TIME ATTACK
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
21 besök senaste veckan (109899 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande