Svara på inlägget  Forumlista  ->  Våra race- och banåkarbilar
BMW E46 M3 GTS -02
59 besök senaste veckan (94703 totalt) << Föreg. ämne | Nästa ämne >>
<<Föreg  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 12, 13, 14  Nästa>>
   
qvisfr
Lidköping



Här sen Aug 2005
Inlägg: 3920



Tipsa Facebook   Inlägg  06 Nov 2016 19:39     Re: Citera

Marcus S skrev:
Reynobond eller Dibond är två fabrikat. 4mm är det jag stött på.
Ca 3,5kg /m2 ,om jag minns rätt väger det ung som 1mm alu men är mkt styvare förstås.
Jag vill inte ha fotknölarna ivägen dock när du kommer farande i depån



Snyggt. Var hittar man sånt?


_________________
Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 443
PCS 9581 / BMWSC 650
Renault Megane RS 2015
BMW M3 E46 SMG 2002
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Marcus S
Jönköping



Här sen Mar 2006
Inlägg: 3003



Tipsa Facebook   Inlägg  06 Nov 2016 19:54     Citera

Fredrik, du får googla lite så kanske du hittar nåt i din närhet. Dörrsidor och skivan i bild kanske jag kan avyttra,
tänkte byta till kolfiber.


_________________
M @r cus S v e nning son

Bmw 325 coupe -94
Bmw 328 coupe -95
Bmw 330 cab -01
Audi Q3 -18
VW Caddy -16
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Mattias Redebratt
Vårgårda



Här sen Aug 2004
Inlägg: 411


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  29 Jan 2017 10:13     Citera

Dags för lite vinter uppdateringar.

Bilen har letat sig upp på pallbockar igen. Har demonterat avgassystem, slutväxel och tank.
Avgassystemet skall inte användas mera då jag kom över ett komplett Supersprint med kattar, mellan rör och slutljudämpare ifrån en mkt trevlig man ifrån Norrköping. Katt rören skall bara modifieras för att passa mina anslutningar i mot grenrören som inte är samma på dessa rör, som ni ser.


Hade ju som sagt tröttnat på vinandet ifrån min slutväxel så den har fått sig en ny gavel med gummibussningar. Då BMW inte säljer dessa bussningar löst......
Har även bytt den främre som sitter i sidan av slutväxeln.


Färdigt!


Passade även på att ge den lite ny olja då detta var mkt lättare när den låg på sidan på golvet !

Tanken är nerriven pga. att det äntligen skall byggas en halv bur i bilen och så har jag kastat ut Catch tanken till förmån för en lösning med dubbla pumpar i tanken istället. Bilder på detta kommer när det sker.

Sen så har jag gjort så här med min motor huv ..









Tack Jonas
Skall se om det bjuds tid idag för att måla gallren, fler bilder kommer iså fall.


_________________
Mattias Redebratt
Instagram: m.redebratt
E46 M3
BTG 8,08 54st varv
Kinnekulle:58,93
Falkenberg: 51,31.
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Mattias Redebratt
Vårgårda



Här sen Aug 2004
Inlägg: 411


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  29 Jan 2017 21:37     Citera

Det blev lite tid över idag och gallren blev mattsvarta thumbs up !




Anledningen till att det är en blank kant är att jag skall limma dom underifrån på huven med rutlim och då vill jag att primern för limmet skall fästa ordentligt i aluminiumen.


_________________
Mattias Redebratt
Instagram: m.redebratt
E46 M3
BTG 8,08 54st varv
Kinnekulle:58,93
Falkenberg: 51,31.
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Alexus
Skåne



Här sen Mar 2015
Inlägg: 228



Tipsa Facebook   Inlägg  01 Mar 2017 12:08     Citera

Jag är spekulant på den där Catch tanken!


_________________
Alexander Johansson
330ti e46 projekt
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=104656
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Börjeson
Västra Götaland



Här sen Feb 2009
Inlägg: 678



Tipsa Facebook   Inlägg  01 Mar 2017 14:36     Citera

Jag är spekulant på ett garagebesök


_________________
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Mattias Redebratt
Vårgårda



Här sen Aug 2004
Inlägg: 411


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  01 Mar 2017 20:43     Re: Citera

Börjeson skrev:
Jag är spekulant på ett garagebesök


Klart att du är välkommen på studie besök Richard! Hör bara av dig innan så att det passar!


_________________
Mattias Redebratt
Instagram: m.redebratt
E46 M3
BTG 8,08 54st varv
Kinnekulle:58,93
Falkenberg: 51,31.
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Mattias Redebratt
Vårgårda



Här sen Aug 2004
Inlägg: 411


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  05 Mar 2017 15:47     Citera

Några trånga garage bild på hur den färdiga GTR huven blev. Är riktigt nöjd med resultatet. Limmade dom underifrån med rutlim.





_________________
Mattias Redebratt
Instagram: m.redebratt
E46 M3
BTG 8,08 54st varv
Kinnekulle:58,93
Falkenberg: 51,31.
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Mattias Redebratt
Vårgårda



Här sen Aug 2004
Inlägg: 411


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  05 Mar 2017 16:18     Citera

Sedan så har jag gått och värkt länge och väl angående att byta mina vevstaks lager i motorn, har läst en del om andra som gjort detta och att det inte varigt ogjort arbete direkt.
Sagt och gjort, Coatade Vevstakslager ifrån VAC-motorsport och ARP bult låg redan hemma i låda.

Funderade även mkt angående hur ARP bultarna skulle dras. Enligt ARP så skall man mäta längden på bultarna före montering och sedan montera dom och dra åt dom till des att dom sträckt sig till "en viss längd".... Men dom angav även ett moment för monteringen... Vilken metod skulle man använda sig av ? Hörde runt lite på motor firmor, tuning firmor som använde ARP bultar och alla drog med moment, så då var det avgjort. Det gör jag också.
Började med att hänga upp motorn i en motorbock ifrån Biltema


Sedan lossade jag framvagnsbalken med styrväxel, länkarmar och tog ner alltihopa, blev då gott om plats att operera på .


Sedan lossades tråget, oljepumpen och sedan så var det bara till att börja byta lagren...




Min motor är original i bilen ifrån -02 och som har fått vevlagren utbytta på aktion av BMW och den har nu gått ca 16000mil. Meeeen dom var inte snygga för det !! 5:ans lager såg inte alls bra ut, snarare tvärt om thumbs down ! Har inte hört eller märkt av något på motorn under dom här åren jag haft bilen. Man vet ju inte hur länge till dom hade gått eller hur länge dom set ut så här, de jag vet är att det är jävligt skönt att jag har bytt dom. Bjussar på en bild till av lagren.


_________________
Mattias Redebratt
Instagram: m.redebratt
E46 M3
BTG 8,08 54st varv
Kinnekulle:58,93
Falkenberg: 51,31.
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
qvisfr
Lidköping



Här sen Aug 2005
Inlägg: 3920



Tipsa Facebook   Inlägg  05 Mar 2017 17:04     Citera

kan man boka en tid o lämna in bilen hos dig alltså?


_________________
Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 443
PCS 9581 / BMWSC 650
Renault Megane RS 2015
BMW M3 E46 SMG 2002
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Mattias Redebratt
Vårgårda



Här sen Aug 2004
Inlägg: 411


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  05 Mar 2017 20:06     Re: Citera

Qvisfr skrev:
kan man boka en tid o lämna in bilen hos dig alltså?


Hur menar du nu Fredrik ?...


Kan även tilläga att motorn varigt servad på BMW igenom alla år (förutsäger att dom hällt på TWS 10-60 olja) enligt service bok. De senaste 2000milen har oljan aldrig blivigt mer än 400mil gamal .


_________________
Mattias Redebratt
Instagram: m.redebratt
E46 M3
BTG 8,08 54st varv
Kinnekulle:58,93
Falkenberg: 51,31.
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Eldh
Göteborg



Här sen Sep 2004
Inlägg: 1264



Tipsa Facebook   Inlägg  06 Mar 2017 11:21     Citera

Ställer mig i kö.
Ja vevlager på S54 verkar ha samma serviceintervall som kamrem på andra bilar. Bara lite dyrare...
Planerar mitt i vår/sommar.


_________________
Per Eldh
Bilarna
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
qvisfr
Lidköping



Här sen Aug 2005
Inlägg: 3920



Tipsa Facebook   Inlägg  06 Mar 2017 11:30     Re: Citera

Eldh skrev:
Ställer mig i kö.
Ja vevlager på S54 verkar ha samma serviceintervall som kamrem på andra bilar. Bara lite dyrare...
Planerar mitt i vår/sommar.


har ni några tips ( länkar ) på inköp? Typ ett färdigt kit


_________________
Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 443
PCS 9581 / BMWSC 650
Renault Megane RS 2015
BMW M3 E46 SMG 2002
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Mattias Redebratt
Vårgårda



Här sen Aug 2004
Inlägg: 411


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  06 Mar 2017 19:11     Citera

Jag köpte mina delar på https://store.vacmotorsports.com/storefront.aspx , har sett att hackengineering säljer ett kit med lager o bult http://www.hackengineering.co.uk/product/big-end-upgrade-package-s54/ men dom delarna kommer ifrån VAC, samma prylar men dyrare när jag köpte.
Har sett senare att man nog kunde köpt delarna billigare om man handlat på lite olika ställen, men men..


_________________
Mattias Redebratt
Instagram: m.redebratt
E46 M3
BTG 8,08 54st varv
Kinnekulle:58,93
Falkenberg: 51,31.
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Mattias Redebratt
Vårgårda



Här sen Aug 2004
Inlägg: 411


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  07 Mar 2017 16:40     Citera

Trillade även in lite rör ifrån Finess härom dagen !


Jobba, jobba, jobba


_________________
Mattias Redebratt
Instagram: m.redebratt
E46 M3
BTG 8,08 54st varv
Kinnekulle:58,93
Falkenberg: 51,31.
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Mattias Redebratt
Vårgårda



Här sen Aug 2004
Inlägg: 411


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  02 Apr 2017 18:10     Citera

Dags för en liten uppdatering igen. Bilen har för en gång skull lämnat sitt trånga hem garage och varigt på annan ort för ett jobb som inte jag gjort . Hade gärna lärt mig att bygga en bur men man kan ju inte kunna allt ...
buren är byggd mer eller mindre som en kopia av Markus S (här på Rejsa) halv bur. Tack Markus för iden o alla frågor , hoppas att jag inte varigt för jobbig.
Enda funderingen och faktiskt den sak som jag fortfarande är lite fundersam över är bältesstagets placering...... Det är ca 10-12 cm längre bak., samt att jag är lite osäker på höjden. Tycker inte om att bältet blir så långt bak men nu blev de som de blev..
Här kommer ialla fall lite byggbilder när buren blev tillverkad.


_________________
Mattias Redebratt
Instagram: m.redebratt
E46 M3
BTG 8,08 54st varv
Kinnekulle:58,93
Falkenberg: 51,31.
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Mattias Redebratt
Vårgårda



Här sen Aug 2004
Inlägg: 411


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  02 Apr 2017 18:18     Citera

Fattar inget blir inga kort, bara svarta rutor....typ !


_________________
Mattias Redebratt
Instagram: m.redebratt
E46 M3
BTG 8,08 54st varv
Kinnekulle:58,93
Falkenberg: 51,31.
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Mattias Redebratt
Vårgårda



Här sen Aug 2004
Inlägg: 411


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  02 Apr 2017 18:41     Citera






_________________
Mattias Redebratt
Instagram: m.redebratt
E46 M3
BTG 8,08 54st varv
Kinnekulle:58,93
Falkenberg: 51,31.
Senast ändrad av Mattias Redebratt, 02 Apr 2017 19:25, ändrad totalt 4 gånger
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Mattias Redebratt
Vårgårda



Här sen Aug 2004
Inlägg: 411


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  02 Apr 2017 18:47     Citera







Efter lite mek så blev det lite bilder i alla fall.


_________________
Mattias Redebratt
Instagram: m.redebratt
E46 M3
BTG 8,08 54st varv
Kinnekulle:58,93
Falkenberg: 51,31.
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
N Wiberg
Västerås/Sthlm



Här sen Jan 2011
Inlägg: 992



Tipsa Facebook   Inlägg  03 Apr 2017 06:54     Citera

Tjusigt! Skönt med en bur i bilen.
Ang. bältesstaget tycker jag inte det ser så farligt ut. Sitter i princip likadant på min bur från Wiechers.


_________________
Nicklas Wiberg
BMW M3 E46 Clubsport
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Mattias Redebratt
Vårgårda



Här sen Aug 2004
Inlägg: 411


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  04 Apr 2017 19:22     Re: Citera

N Wiberg skrev:
Tjusigt! Skönt med en bur i bilen.
Ang. bältesstaget tycker jag inte det ser så farligt ut. Sitter i princip likadant på min bur från Wiechers.


Ja, jag så det när jag letade o hade ångest... Jag resonerade som så att om jag satt bältes staget i främre delen så är det mera känsligt om man flyttar, byter stol eller något annat. Bara dom inte kom för högt, bättre lågt än högt, med tanke på bältets vinkel imot stolen.
Nu så är den iväg lämnad på lack, kan knappt hålla mig hoppas att jag inte får vänta för länge bara.

Under tiden så syselsätter jag mig med ihopmontering av bilen, river lite i elsystemet. Försöker att dra all synlig el som blivigt i kabelstrumpor. Samt ta bort onödig el eftersom en del prylar har rationaliserats bort under tidens gång.


_________________
Mattias Redebratt
Instagram: m.redebratt
E46 M3
BTG 8,08 54st varv
Kinnekulle:58,93
Falkenberg: 51,31.
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Svara på inlägget  Forumlista  ->  Våra race- och banåkarbilar
BMW E46 M3 GTS -02
59 besök senaste veckan (94703 totalt) << Föreg. ämne | Nästa ämne >>
<<Föreg  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 12, 13, 14  Nästa>>






Från request till första response:
sec (varav server render 0.142 sec)
Webbrowser render:
sec