Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW E46 M3 GTS -02
<<   1, 2, 3, ... 12, 13, 14   >>
15 besök senaste veckan (97527 totalt)
E.Svensson
Askersund
Här sen Apr 2010
Inlägg: 1104



Mycket trevlig läsning!

Roligt att du "vågar" skriva ut tiderna också, många e väldigt restrektiva med det
BRA tider också för att vara så pass ny bil, du kör lika fort som jag gjorde efter 5 år i min m3a

_________________
Erik Svensson

Kör M140i xDrive
Körde M3 e46 imola
Citera
Mattias Redebratt
Vårgårda
Här sen Aug 2004
Inlägg: 470


Trådstartare
Prövar att länka en film ifrån körningen på Kinnekulle med Lccs.



Håll tillgodo, finns lite olika spårval framför allt i kvarnen. Tipps emottages gärna på hur jag skall hitta runt snabbare .

_________________
Mattias Redebratt
Instagram: m.redebratt
E46 M3
BTG 7.45 192st varv
Kinnekulle:58,43.
Falkenberg: 51,31.
Citera
Mattias Redebratt
Vårgårda
Här sen Aug 2004
Inlägg: 470


Trådstartare
Race rapport ifrån Kinnekulle 6/9..
Var på ett sponsors event idag väldigt få bilar o tur med vädret borgade för mycket körning, lysande tänkte jag.
Tydligen var jag så taggad så av bara farten så slog jag till med pers redan i första stinten.
Nu så är minuten KROSSAD !!! 59,94.... Känns så jävla skönt!
Dagen bjöd på mkt körning blev 84 varv innan soppan tog slut, sista stinten tilbringades alldeles ensam på banan samtligga 15varv imellan 1,00,6 - 1,01,61min. Känns mkt bra att jag kör så jämt under så många varv.
Bilen funkar fortfarande mkt fint och konsekvent, så när på som en blinkers fram som var borta efter en stint??... Skulle dock önska att bilen var lite mera överstyrd i slutet av kurvan/ifrån apex och ut, samt en stummare känsla i bromspedalen skulle vara önskvärt. Detta får jobbas på i vinter.

_________________
Mattias Redebratt
Instagram: m.redebratt
E46 M3
BTG 7.45 192st varv
Kinnekulle:58,43.
Falkenberg: 51,31.
Citera
AL
Göteborg
Här sen Mar 2006
Inlägg: 1961



Grattis! Snabbt kört thumbs up

Upp med filmen ifrån 59 varvet

/Alex

_________________
A1exander Wi1borg

M2F87 Competition +
iX3 M-Sport
i3 Sport
Sodi DD2
Citera
Mattias Redebratt
Vårgårda
Här sen Aug 2004
Inlägg: 470


Trådstartare
Tack så mkt!. Blev ingen film alls idag Alex, tänkte inte på det

_________________
Mattias Redebratt
Instagram: m.redebratt
E46 M3
BTG 7.45 192st varv
Kinnekulle:58,43.
Falkenberg: 51,31.
Citera
Niklas Rosell
Ödsmål
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1581



Grattis, där satt den!
Jag är duktigt sugen på att ge det en chans till!

_________________
VW Golf Sportswagon R -17
Citera
Gabriel Wendel
Limhamn
Här sen Feb 2011
Inlägg: 683



Grattis! 59 sek är Snabbt! thumbs up Bilen blev jäkligt snygg med Motorsport fälgarna måste jag säga

_________________
Gabriel Wendel
M2F87 - 2018
M3E36 - 7.42BTG
M3E46 - 7.34BTG
Vinnare Nordic Time Attack CC 2015
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5661



Bra kört! -det måste ha varit de snabba fälgarna som gjorde det!

_________________
Patrik Skoog
Citera
Mattias Redebratt
Vårgårda
Här sen Aug 2004
Inlägg: 470


Trådstartare
Bugar o tackar för alla gratulationer, känns nästan som att man fyller år !!
Jag har ju bara kört bil....
Niklas du har chansen redan i helgen med Opel clubben, kolla i kalendern.

Gabriel, har trots allt en bra bit kvar innan jag jagar dig i din backspegel.
Dom sitter verkligen som en smäck, skulle bara haft lite bredare skärmar fram så att dom gick in lite bättre i hjulhusen . Valsade kanterna men det saknas lite för att det skulle bli riktigt bra..

Patrik, klart fälgarna är snabba dom har ju suttit på en GT4a , det var väll därför du köpte dom i första läget ?

_________________
Mattias Redebratt
Instagram: m.redebratt
E46 M3
BTG 7.45 192st varv
Kinnekulle:58,43.
Falkenberg: 51,31.
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5661



Mattias Redebratt skrev:
Patrik, klart fälgarna är snabba dom har ju suttit på en GT4a , det var väll därför du köpte dom i första läget ?


...samlar på fälgar så jag köpte alla som fanns

_________________
Patrik Skoog
Citera
Mattias Redebratt
Vårgårda
Här sen Aug 2004
Inlägg: 470


Trådstartare
Har även passat in en kopia på CSL lucka som jag införskaffade i sommras.


Nu så är den iväg lämnad på lite spackling, igen läggning av nyckel hål o lack, så jag hoppas att jag får tillbaka den innan det är helg.

I förra veckan så fick jag även tid att montera en passagerar stol eftersom jag skulle ha folk med mig runt Kinnekulle på söndagen.



Sedan så har jag även prövat något som jag håller på och utvärderar..... Fick via en kollega möjlighet/hjälp med att ladda ner CSLens mjukvara för SMG styrenheten i min bil. Efter detta så raderade jag adaptionerna, lärde in dragläge,koppling och växellåda komplett. När jag först prov körde så slirade den som fan på kopplingen o varvade imelllan växlingarna o bettede sig allmänt kass. Körde bilen mycket, växlade igenom alla program flera ggr, olika belastningar o gas spjälls lägen, växellådan började väll funka normalt efter ca15mil!....

_________________
Mattias Redebratt
Instagram: m.redebratt
E46 M3
BTG 7.45 192st varv
Kinnekulle:58,43.
Falkenberg: 51,31.
Citera
Rka
Mjölby
Här sen Apr 2008
Inlägg: 336



Mattias Redebratt skrev:
Har även passat in en kopia på CSL lucka som jag införskaffade i sommras.


Nu så är den iväg lämnad på lite spackling, igen läggning av nyckel hål o lack, så jag hoppas att jag får tillbaka den innan det är helg.

I förra veckan så fick jag även tid att montera en passagerar stol eftersom jag skulle ha folk med mig runt Kinnekulle på söndagen.



Sedan så har jag även prövat något som jag håller på och utvärderar..... Fick via en kollega möjlighet/hjälp med att ladda ner CSLens mjukvara för SMG styrenheten i min bil. Efter detta så raderade jag adaptionerna, lärde in dragläge,koppling och växellåda komplett. När jag först prov körde så slirade den som fan på kopplingen o varvade imelllan växlingarna o bettede sig allmänt kass. Körde bilen mycket, växlade igenom alla program flera ggr, olika belastningar o gas spjälls lägen, växellådan började väll funka normalt efter ca15mil!....


Jag skulle råda att köra inlärningen igen. Jag har haft samma problem och det visade sig att inlärningen inte gått igenom helt. När jag körde en andra gång kände jag att koppling drog direkt när jag backa ur verkstan.
Risken är att det går hårt åt kopplingen

Körde med CSL m-track på min M3:a ( såld i lör ) funka klockrent..

_________________
Erik Fornå

BMW M3 E46 2003 (SÅLD)
Citera
vince
Kävlinge
Här sen Dec 2002
Inlägg: 270



Mattias Redebratt skrev:
Har även passat in en kopia på CSL lucka som jag införskaffade i sommras.


Nu så är den iväg lämnad på lite spackling, igen läggning av nyckel hål o lack, så jag hoppas att jag får tillbaka den innan det är helg.

I förra veckan så fick jag även tid att montera en passagerar stol eftersom jag skulle ha folk med mig runt Kinnekulle på söndagen.



Sedan så har jag även prövat något som jag håller på och utvärderar..... Fick via en kollega möjlighet/hjälp med att ladda ner CSLens mjukvara för SMG styrenheten i min bil. Efter detta så raderade jag adaptionerna, lärde in dragläge,koppling och växellåda komplett. När jag först prov körde så slirade den som fan på kopplingen o varvade imelllan växlingarna o bettede sig allmänt kass. Körde bilen mycket, växlade igenom alla program flera ggr, olika belastningar o gas spjälls lägen, växellådan började väll funka normalt efter ca15mil!....


Jag kan dessvärre inte svara på din fråga eftersom jag ännu inte tankat in CSLens SMG programvara.
MEN, efter att jag förstått att den mesta skillnaden faktiskt ligger i ECU/DME (motorstyrningen) eftersom den damverkar med SMG'n för att matcha gas på/och avdrag mm, köpte jag nyligen TTFS's "SMG" tuning:
http://www.tuningtechfs.com/m-series.html

Jag tankade in detta i södags och är supernöjd!

avsevärt mycket rappare/distinkt och mycket bättre matchning med gasen.

_________________
Vincent Pihlström
BMW M3 E46 04 flyttsak
Citera
vince
Kävlinge
Här sen Dec 2002
Inlägg: 270



[quote="Rka"]
Mattias Redebratt skrev:
Har även passat in en kopia på CSL lucka som jag införskaffade i sommras.


Nu så är den iväg lämnad på lite spackling, igen läggning av nyckel hål o lack, så jag hoppas att jag får tillbaka den innan det är helg.

I förra veckan så fick jag även tid att montera en passagerar stol eftersom jag skulle ha folk med mig runt Kinnekulle på söndagen.



Sedan så har jag även prövat något som jag håller på och utvärderar..... Fick via en kollega möjlighet/hjälp med att ladda ner CSLens mjukvara för SMG styrenheten i min bil. Efter detta så raderade jag adaptionerna, lärde in dragläge,koppling och växellåda komplett. När jag först prov körde så slirade den som fan på kopplingen o varvade imelllan växlingarna o bettede sig allmänt kass. Körde bilen mycket, växlade igenom alla program flera ggr, olika belastningar o gas spjälls lägen, växellådan började väll funka normalt efter ca15mil!....


Jag skulle råda att köra inlärningen igen. Jag har haft samma problem och det visade sig att inlärningen inte gått igenom helt. När jag körde en andra gång kände jag att koppling drog direkt när jag backa ur verkstan.
Risken är att det går hårt åt kopplingen

Körde med CSL m-track på min M3:a ( såld i lör ) funka klockrent..[/
Jag har också programerat på MTN och lite annat godis!
Va, har du sålt M3an Erik?

_________________
Vincent Pihlström
BMW M3 E46 04 flyttsak
Citera
GTIDave
Kungsbacka
Här sen Jul 2007
Inlägg: 808



Grattis till en grym tid thumbs up Ska du upp på söndag?

_________________
David Jovén
BMW M3 3,2 -96
Citera
Rka
Mjölby
Här sen Apr 2008
Inlägg: 336



Vince skrev:


Va, har du sålt M3an Erik?


Japp ångrar det lite, men det kändes som nio år med bilen får räcka.
Har sneglat lite på en Megabusa el. liknade...
Ska försöka hålla mig från banåkat ett tag

_________________
Erik Fornå

BMW M3 E46 2003 (SÅLD)
Citera
Mattias Redebratt
Vårgårda
Här sen Aug 2004
Inlägg: 470


Trådstartare
GTIDave skrev:
Grattis till en grym tid thumbs up Ska du upp på söndag?


Tack David. Nä, jag blir nog hemma med barnen som det ser ut nu. Har en del att pyssla med..
Skall du åka och iså fall skulle du kunna vara kurir åt mig? Jag skall göra affär på ett par lampor som troligtvis kommer dit.

_________________
Mattias Redebratt
Instagram: m.redebratt
E46 M3
BTG 7.45 192st varv
Kinnekulle:58,43.
Falkenberg: 51,31.
Citera
AL
Göteborg
Här sen Mar 2006
Inlägg: 1961



Mattias Redebratt skrev:
GTIDave skrev:
Grattis till en grym tid thumbs up Ska du upp på söndag?


Skall du åka och iså fall skulle du kunna vara kurir åt mig? Jag skall göra affär på ett par lampor som troligtvis kommer dit.


Jag löser det

_________________
A1exander Wi1borg

M2F87 Competition +
iX3 M-Sport
i3 Sport
Sodi DD2
Citera
Mattias Redebratt
Vårgårda
Här sen Aug 2004
Inlägg: 470


Trådstartare
Bra Alex thumbs up !

_________________
Mattias Redebratt
Instagram: m.redebratt
E46 M3
BTG 7.45 192st varv
Kinnekulle:58,43.
Falkenberg: 51,31.
Citera
GTIDave
Kungsbacka
Här sen Jul 2007
Inlägg: 808



Det hade jag gärna gjort Mattias men som det ser ut nu kör jag inte på söndag. Men det löste ju sig ändå thumbs up De får helt enkelt ha kul utan oss!

_________________
David Jovén
BMW M3 3,2 -96
Citera
Mattias Redebratt
Vårgårda
Här sen Aug 2004
Inlägg: 470


Trådstartare
Race rapport ifrån Kinnekulle 13/9.

Bilen var oförändrad sedan helgen innan, knappt urlastad än gång, så när som på bränsledunkarna...


Förutom att nya bakluckan mekades på i all hast kvällen innan. En grym skillnad om jag får säga det själv.

Förstod redan när jag anlände till Kullen att det skulle bli mkt bil under dagen, tror jag hörde en siffra i mellan 70-80 bilar... Det märktes för det var fullt i depån, på banan o i line upen hela dagen. Trots detta så flöt det på bra utan längre stopp och missöden. För egen del så var inte riktigt tiderna med denna dag, bästa tid för dagen blev 1,00,38min vilket är väll ganska så ok trots allt. Dels så var det svårt/man fick ha lite tur med att få fria varv samt asfalten kändes mkt halkigare än helgen innan.

Bild på MMMMM-Maffian i line upen

Bilen funkar fortfarande som den skall utan konstigheter o överraskningar. Börjar dock lura på vad jag skall hitta på med bromsarna inför nästa säsong....... Önskar bättre känsla i pedalen.


Men som alltid kul att träffa både gamla o nya race vänner thumbs up !

_________________
Mattias Redebratt
Instagram: m.redebratt
E46 M3
BTG 7.45 192st varv
Kinnekulle:58,43.
Falkenberg: 51,31.
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW E46 M3 GTS -02
<<   1, 2, 3, ... 12, 13, 14   >>
15 besök senaste veckan (97527 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande