Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW E46 M3 GTS -02 | << 1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 12, 13, 14 >> 18 besök idag (97732 totalt) |
_________________ Christian Carlsson http://www.nogg.se/christianracing http://gtr.forum24.se/gtr.html Porsche 944 3,0 16v pcs#14958 |
||
Tack för visad uppskattning grabbar, alltid kul att någon giller de man grejjar med.
Varning för lite styling och bling bling, men jag fick min bur ifrån lack härom dagen och den syns om man säger så Blev riktigt jävla jätte nöjd med färgen. Det är BMW U94 feuerorange, den uppmärksamme vet säkert att det är kulören som är på E92 M3GTS. Kunde inte hålla mig utan var bara tvungen till att lyfta in den samma kväll, va fan sova kan man göra någon annan kväll. Håll till godo vänner. _________________ Mattias Redebratt Instagram: m.redebratt E46 M3 BTG 7.45 192st varv Kinnekulle:58,43. Falkenberg: 51,31. |
||
|
||
Snyggt byggt bur och vågad färg
Märkte du någon skillnad när du satte upp kolfiberavgränsningen till bagagerummet, tänkte lite på ljudet? _________________ Nicodemus Nilsson MINI R56 JCW - 2011 BMW M3 E46 SMG2 (SÅLD) https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1436508#1436508 |
||
Nä ingen skillnad alls. Det som däremot gjorde undervärk imot oljud var bussningarna till slutväxeln. Bytte ju ut aluminium bussningarna till orginal bussningar. Fantastiskt skönt att slippa allt vinande och andra oljud som den ger ! _________________ Mattias Redebratt Instagram: m.redebratt E46 M3 BTG 7.45 192st varv Kinnekulle:58,43. Falkenberg: 51,31. |
||
Okej, ja du det kan jag tänkta mig! Riktigt skönt att slippa det _________________ Nicodemus Nilsson MINI R56 JCW - 2011 BMW M3 E46 SMG2 (SÅLD) https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1436508#1436508 |
||
Nu så är säsongen igång på allvar! Var på Falkenberg med SVKG och körde vårruset i förra veckan. Allt gick som planerat, en lyckad körning med körtid som man kan förvänta sig.
Lik väl som att jag misstänkte att bilen skulle låta för mkt med nya avgassystemet ...Vilket den också gjorde ca 100db Hoppas att ett par kattar skall få ner volymen till godkända 95db. I och med detta så bjöds det inte på några rekord tider, men som sagt de är ju alltid kul att köra bil ! Ventileringen i motorhuven kommer att göra underverk varma dagar, denna dag var det bara ca7grader varmt. På bana var aldrig oljetempen över 100grader och på landsväg så orkade den bara upp till ca 80 grader, vatten tempen orkar inte heller upp vid landsvägs körning. Blir bra det! Höjden på bältes röret blev också väldigt bra när jag fick allt på plats. Jag var ju lite orolig över bältets vinkel i mot stolen. Blev jävligt nöjd med buren, ser riktigt bra ut om jag får säga det själv. _________________ Mattias Redebratt Instagram: m.redebratt E46 M3 BTG 7.45 192st varv Kinnekulle:58,43. Falkenberg: 51,31. |
||
Tack så mkt, alltid kul när andra uppskattar de man pysslar med även om man gör det för sin egen skull. _________________ Mattias Redebratt Instagram: m.redebratt E46 M3 BTG 7.45 192st varv Kinnekulle:58,43. Falkenberg: 51,31. |
||
För att sammanfatta kvällens underhållande trådläsning - snygg bil, snygga lösningar, bra fart, bra puts och ballt med orange bur! Vore nog inte fel med race-fälgarna i samma färg
_________________ Karl Sandler Att ha den snabbaste alfan är som att vara bäst i särslolan |
||
Är det någon anledning till att man köper dessa "svindyra" lager istället för OEM/standard? 600kr eller 600 pund är hyfsat stor skillnad... Nu ingår även nya skruvar men dessa är ej ett måste att byta vid byte av vevlager om jag förstått det rätt. EDIT Går in och ändrar uppfattning själv... De vevlager jag beställde var i själva verket ramlager och nu ser jag att BMWs vevlager måste vara gjorda av guld _________________ David Alsén Alfa Romeo 159 Ti : ) |
||
Nu när det är ett nytt år så kanske det är på tiden att sammanfatta det som var.
Efter Falkenberg så ställdes ratten imot vårat grannland i söder och Rudskogen. Det var första gången för mig på denna fantastiska bana/anläggning. En mycket teknisk bana med många snabba partier. Dagen bjöd inte på några raket tider direkt, jag tror nog mest att jag bara njöt av att få köra ordentligt. Bilen funkade fantastiskt som vanligt och är även helt ok att åka längre transport resor i som till och från bana . Bjussar på den obligatoriska uppställnings bilden. På resan hem ifrån Rudskogen så fick jag även tillfälle till att komplettera mitt avgassystem med Kattar då jag åkt utan detta i en säsong. Fick hjälp av mina vänner i Trollhättan att tigga fast mina Supersprint kattar i de främre rören. Detta för att kunna besiktiga bilen men även för att få ner decibelen, då den som sagt vart mer än högljud på Falkenberg tidigare under våren. Alltid skönt när det är rent och snyggt under bilen, allt blir så mycket lättare då . Efter detta så var det dags för registrerings besiktning av bil med buren som varigt mitt mål under de senaste åren, samt även en vanlig besikning. Lyfte in original fram stolar för att kunna göra reg besiktningen, resten av bilen lämnade jag orörd då jag helst ville ha den besiktigad och godkänd som den står. Stötte dock på patrull vid första försöket av reg besiktingen då dom inte gillade mina Porsche bromsar ..... Vi hade lite olika åsikt om detta jag och inspektören men det var ingen ide att bråka. Åkte hem och bytte till original Oken, var tillbaks en vecka senare och fick den registerad och godkänd med bur, en passagerare och justerbara fjäderben När detta var gjort så ställdes bilen in i garaget, midsommar, familj och semester tog vid och bilen stod nog i nästan 2månader innan den togs ut igen och återställdes med sittastill stolar o broms byte igen. Fortsättning följer....... _________________ Mattias Redebratt Instagram: m.redebratt E46 M3 BTG 7.45 192st varv Kinnekulle:58,43. Falkenberg: 51,31. |
||
Han såg att det stod Porsche på dom och då började han muttra om motor bak, viktfördelning, bromsballans och att ett bromsprov inte räckte för ett godkännande .. jag tyckte att han kunde blunda för oken men icke! Om jag skulle bli stannad på hemvägen så skulle dom kunna bli av med sin akriditering bla bla bla.... Då åker jag hem o byter till orginal bromsar o kommer till baks, du godkänner bilen o jag åker hem och monterar till baks till Porsche oken igen, är de ok då? Inga problem! Ungefär så slutade det. _________________ Mattias Redebratt Instagram: m.redebratt E46 M3 BTG 7.45 192st varv Kinnekulle:58,43. Falkenberg: 51,31. |
||
Våra race- och banåkarbilar BMW E46 M3 GTS -02 | << 1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 12, 13, 14 >> 18 besök idag (97732 totalt) |