Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Server2 (oak) Resultat
1695 besök totalt
Åke Wallebom
Åkersberga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 542


Trådstartare

_________________
/ Åke Wallebom (oak)
www.oakgps.com - TrackView.NET för köranalys - oakLog för loggning med Android eller Windows Mobile! GPS, G-värden och kompass.
Citera
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1347



Kul rejs tycker jag!

Jag tappade lite lite på Kalle och Matti, men började hämta tillbaka vid varv 6-7 någonting. Ni måste ha tappat en hel del på att fajtas med varandra! Sen spann Kalle av tror jag och jag jagade Matti. Höll på att göra bort mig ordentligt på varv 11 vid inbromsningen efter rakan där jag kom in på bredställ efter att ha bromsat lite utanför asfaltskanten. Var alldeles bakom Matti och varvet efter kunde jag bromsa mig om inför kurvan efter långa rakan. Sen smällde jag igen dörren!

mvh
Daniel

_________________
Daniel Nihlén
Porsche 964 C2 såld...
PCS 8040
"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



om rejset varit några varv till hade jag ju blivit varvad.
Får väl träna lite mer innan nästa söndag...

Nåja, skoj är det ändå!

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Klas NSX
Yngsjö
Här sen Nov 2002
Inlägg: 454



Giganternas möte på server 2 :)
Under kvalet dominerade Karl med 2 sekunder försprång till Matti och Daniel strax efter.
Matti tog starten genom att knipa innern i första kurvan, lite lagg gör att Karl backar av så tidigt i racet - många kurvor kvar att fightas i.
Första varvet ligger Matti och Karl inom samma sekund och Daniel strax efter med ett par sekunder.
Matti går aggressivt och bromsar hårt och sent i varje kurva men lyckas hålla linjen fint.
Under varv 3 ställer nätkoden till ett spratt och Karl förfaller vara 1:a och Daniel 2:a 4 sekunder efter och Matti borta. I slutet av varv 3 dyker Matti upp igen med bibehållen 1:a-plats med Karl någon sekund efter, Daniel ligger fortfarande 4-5 sekunder efter toppduon.
Matti kör hårt fortfarande och Karl hoppas att Mattis däck ska ta slut och avvaktar lite i hopp om att Matti ska missa bromspunkt.
Varv 6 börjar Matti missa mer och mer och Karl ligger nu bara 10-delar efter och letar lucka utan framgång. Daniel knappar in sakta men säkert när Matti och Karl kivas med varandra i toppen. Karl ser ut som Panizi när han ligger bara några få meter bakom Matti varv efter varv.
När Karl och Matti passerar mållinjen på 7:e varvet skiljer bara 1-tiondel dem mellan med Daniel hela 6 sekunder efter. Matti känner pressen och gör småmisstag i varje kurva men lyckas ändå hålla linjen. Karl tvingas i chikanen offra sin linje för att undvika kontakt och tappar lite medan Daniel tjänar på toppduons kamp.
På varv 9 händer det som Karl hoppats på och Matti åker av i första kurvan, gick aggressivt som vanligt men gasar innan han hinner av curbsen.
10:e varvet har Karl fått en 4 sekunders lucka ner till Matti och Karl börjar slappna av, ser nu mer ut som Solberg i ansiktet.
PANG skärmsläckaren på datorn går på och bilden försvinner för ett par sekunder. När utrustningen vaknat till liv igen saknas asfalt framför bilen och den ändrar riktning med hjälp av lite armco. Daniel och Matti glider förvi och Karl missar 11 sekunder. 4:e plats Nisse är lyckligtvis 52 sekunder bakom så Karl kan koncentrera sig framåt.
Matti pressar hårt och på 12:e varvet missar han åter och Karl får åter upp hoppet med bara 4 sekunder kvar till 2:a plats. I ivern spinner Karl näst sista kurvan och tappar ytterligare 8:a sekunder mot 2:an Matti.
På 13:e varvet har nu Daniel en trygg ledning mot Matti och Karl en bit ner så takten slås av lite för att bevaka den placering de har.
Slutställning. Daniel, Matti, Karl, Nisse och oak. Ove försvann under kvalet kanske föll han utanför 7%-regeln?


Karl provkör Klas utrustning, tyvärr beror inte Klas tider på den

_________________
/Klas Pihl
Citera
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1347



Schyst referat Klas! thumbs up

Daniel

_________________
Daniel Nihlén
Porsche 964 C2 såld...
PCS 8040
"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
Ove Mörk
Skara
Här sen Jan 2003
Inlägg: 259



Skit vad det strulade idag då! >
Allt funkade bra till kvalet. Men sen...
Stod i depå och kollade på chatten och kvaltiden som tickade ner.
Efter 20 minuter hände inget och chatten var oroväckande tyst.
Gick ut i forumet och kollade...stod inget.
Väntade en stund till - förstod att något gått snett.
Skulle precis skriva i forumet. Då går starten!
Min bil stod i samma ruta som Classons Porsche. Jag hamnar sist, men jagar ifatt och förbi oak och Classon.
Upptäcker att nåt är fel. Ingen tidtagning, varven räknas inte och inga tider till framför- eller bakomvarande...
Kör vidare, skymtar nån bil på långt håll några gånger.
När sen målflaggan dyker upp trodde jag att jag i alla fall varit med i racet, men när jag passerar mållinjen så börjar tidtagningen gå.
När det varvet var slut var jag tydligen i mål...12 varv efter.

Såg på tiderna att det varit ett spännande race för er andra.
Själv ska jag bryta ihop och komma igen till Spa på söndag.

_________________
/Ove Mörk
Citera
Racingsimulatorer
Server2 (oak) Resultat
1695 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande