Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Server 1 - Resultat o diskussioner inklusive bildkollage! :)
1, 2   >>
4 besök senaste veckan (4102 totalt)
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974


Trådstartare
Trist att inte P.olesen kom till start - vad hände??

Annars var det ett lugnt race - jag körde mest solorace och såg bara Thomas glida längre o längre ifrån mig... därefter fick jag grava koncentrationssvårigheter

Resultat från kvalet: (har vart seg o borta i huvvet hela dan - självklart glömde jag ta en screenshot från kvalet)
1. fuZe: 1:33,952
2. ThomasT 1:35,9xx
3. djungel-Jim 1:37,xxx
4(?). P olesen ???
5(?). D.Berglund 1:43,xxx

Resultat från rejset:

_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
David Berglund
Lidköping
Här sen Jan 2003
Inlägg: 731



Jo trisst med P.olesen.. Såg juh på kvaltiderna att det hade vart en ja kunde haft en chans att matcha iaf..

Jag sladda av första varvet och sen såg ja ingen mer förren FuZe varvade mig i slutet
Sen fick ja stop'n'go som ja väll kunde ha klarat mig utan

Men det var väll inte så oväntat att ja skulle få storpisk.. Änsålänge

Annars fungerade väll servern bra tycker jag..
Kul Racing!

_________________
David Berglund
Ingen Scirocco RSi
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4689



Borde blivit ett snabbt race för efter att gjort en bra start(som vanligt ) så höll inte tävlings nerverna (som vanligt ) utan jag gled av banan. fuZe körde om och jag fick ta upp jakten (vilket var ganska lönlöst ) men jag höll undan för alla andra så det blev ett solo race utan missöden. Lite knepigt med en parkerad Ferrari på mål o start rakan.......

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974


Trådstartare
Tänkte göra ett litet kollage från mitt race!

Först har vi starten! Självklart hade jag inte hunnit träna in riktiga starter - så för min del fick det bli starthjälpen(=slö start) och som ni ser kommer fuZe och Thomas iväg klart snabbare än jag själv och herr Berglund. (tyvärr kom inte P olesen med i starten av race:t av någon konstig anledning)


Första kurvan såg ut att gå utan problem för fuZe och ThomasT - jag själv var rädd för kalla däck o bromsar o bromsade TIIIIDIGT och fick herr Berglund i baken! (som troligen inte var lika rädd för kalla däck! )


fuZe körde om ThomasT och jag började jakten efter Thomas.. Tyvärr var Thomas snabbare än mig och till slut såg jag honom endast långt bort på horisonten..


Efter ett par varv sket sig allt.. Jag kände att jag började bli hungrig och började drömma mig bort med tankar på vad jag skulle äta till middag ikväll (pizza kanske??)... helt plötsligt var jag mitt i en kurva med gasen i botten med fjärde växeln!! Vanligtvis tar jag den kurvan på tvåan.. 360:n var ett faktum.


Resten av racet var en kamp mot min sviktande koncentration!! Thomas såg jag inte skymten av längre utan höll mig dryga 23 sekunder bakom honom under resten av racet..

_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Viktor Pousette
Kalmar
Här sen Jan 2003
Inlägg: 416



Så, nu har jag käkat lite
Jaha
Man kan väl säga att jag hade lite tur idag me.
Körde om ThomasT i andra kurvan när han gled ut lite långt och tappade ideal spåret, sen så hade jag de lungt hela racet och kunde därför köra i mitt tempo.

_________________
mvh Viktor Pousette
Citera
David Berglund
Lidköping
Här sen Jan 2003
Inlägg: 731



Läckra bilder Jim!

Ni sitter nog på lite fetare datorer än jag gissar jag på med tanke på kvaliteten på de bilderna

Efter en weekend 15mil från datorn har min träning inte vart som den borde före detta racet..
Så va blir nästa bana.. Så man kan börja träna i tid

_________________
David Berglund
Ingen Scirocco RSi
Citera
Viktor Pousette
Kalmar
Här sen Jan 2003
Inlägg: 416



Berglund skrev:
Läckra bilder Jim!

Ni sitter nog på lite fetare datorer än jag gissar jag på med tanke på kvaliteten på de bilderna

Efter en weekend 15mil från datorn har min träning inte vart som den borde före detta racet..
Så va blir nästa bana.. Så man kan börja träna i tid


Nästa bana blir SPA

_________________
mvh Viktor Pousette
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974


Trådstartare
Berglund skrev:
Läckra bilder Jim!

Ni sitter nog på lite fetare datorer än jag gissar jag på med tanke på kvaliteten på de bilderna

Efter en weekend 15mil från datorn har min träning inte vart som den borde före detta racet..
Så va blir nästa bana.. Så man kan börja träna i tid

Hehe jag kan lugnt säga att det inte är sådär fint medan jag kör När man bara ska ta bilder så kan man kräma på me grafiken - gör ju inget om det hoppar o hackar o har sig då!

Nästa bana är SPA (JA!) vilket du kan se på hemsidan

_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Viktor Pousette
Kalmar
Här sen Jan 2003
Inlägg: 416



oj, jag glömmde visst att berömma ditt fina inlägg med bilder o komentarer djungel-Jim, jag blev ju helt till mig när Berglund frågade vilken som skulle bli nästa bana
Snyggt gjort Jim thumbs up

_________________
mvh Viktor Pousette
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974


Trådstartare
fuZe skrev:
oj, jag glömmde visst att berömma ditt fina inlägg med bilder o komentarer djungel-Jim, jag blev ju helt till mig när Berglund frågade vilken som skulle bli nästa bana
Snyggt gjort Jim thumbs up

Ja det är inte lätt att tänka på annat när man får spa i huvudet - eller hur!!? Det e ju så roligt att fixa bilder när spelet är så snyggt!! Synd bara att man inte kan spela i den där upplösningen o bildkvalitén!!

Grattis till vinsten förresten!! Ser ut som du vann hela racet efter sammanslagningen thumbs up

_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Peter Olesen
Skepplanda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 402



djungel-Jim skrev:
Trist att inte P.olesen kom till start - vad hände??

När Jim bytte från kval till race hände något, jag satt och väntade på starten, och när inget hände skrev jag i chatten och då hamnade jag på startgridden (??) och tittade efter nerräkningen, fanns ingen...
Plötsligt kom ni farande förbi och då förstog jag att jag missat starten, drog iväg och vid kurvan efter långa rakan for jag av och igenom däcken och ut i det blå, dvs utanför banan...
Sen tryckte på escape för att komma ur och hamnade då i lobbyn, utan möjlighet att ta mig in igen.

Lite trist att inte få vara med, men det är sånt som händer...

Nästa helg är det race igen

_________________

Ford Focus -05 med svängarambitioner
"Hellre Focus på bana än Porsche i garage"
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974


Trådstartare
volvo360 skrev:
djungel-Jim skrev:
Trist att inte P.olesen kom till start - vad hände??

När Jim bytte från kval till race hände något, jag satt och väntade på starten, och när inget hände skrev jag i chatten och då hamnade jag på startgridden (??) och tittade efter nerräkningen, fanns ingen...

Ja det e tråkigt att det blev sådär Kommer inte riktigt ihåg hur det var - men du var ute o körde när vi bytte till kval va? Sånt där kan strula till saker o ting - alla ska vara inne i depån när man byter från träning till kval o till race... Men det kan lika gärna vara nått annat som flumma till det - e mycket som kan gå fel när man spelar det här thumbs down

_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
David Berglund
Lidköping
Här sen Jan 2003
Inlägg: 731



djungel-Jim skrev:

Men det kan lika gärna vara nått annat som flumma till det - e mycket som kan gå fel när man spelar det här.


Jo det märker man juh på flera punkter att det är lite Beta över det hela..
Men man får väll hoppas att det ramlar ner uppdateringspatchar så man får bort det värsta barnsjukdomarna..
Tangentbordet fungerar juh tex inget vidare

_________________
David Berglund
Ingen Scirocco RSi
Citera
Peter Olesen
Skepplanda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 402



djungel-Jim skrev:

Ja det e tråkigt att det blev sådär Kommer inte riktigt ihåg hur det var - men du var ute o körde när vi bytte till kval va? Sånt där kan strula till saker o ting - alla ska vara inne i depån när man byter från träning till kval o till race... Men det kan lika gärna vara nått annat som flumma till det - e mycket som kan gå fel när man spelar det här thumbs down


Jo, jag var ute och körde men jag såg aldrig något meddelande om att kvalet snart var slut, och även om jag är långsam så tittar jag inte "på klockan under tiden
Skrev du något om att vi skulle in i depå?

_________________

Ford Focus -05 med svängarambitioner
"Hellre Focus på bana än Porsche i garage"
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974


Trådstartare
volvo360 skrev:

Skrev du något om att vi skulle in i depå?

Mmm gång på gång Konstigt att du inte såg det!! Som sagt - spelet är skumt online!!

_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Peter Olesen
Skepplanda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 402



djungel-Jim skrev:
Mmm gång på gång Konstigt att du inte såg det!! Som sagt - spelet är skumt online!!

Vet inte hur jag skall förstå det Men det blir nog bättre nästa gång?

_________________

Ford Focus -05 med svängarambitioner
"Hellre Focus på bana än Porsche i garage"
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4689



volvo360 skrev:
djungel-Jim skrev:
Mmm gång på gång Konstigt att du inte såg det!! Som sagt - spelet är skumt online!!

Vet inte hur jag skall förstå det Men det blir nog bättre nästa gång?


Får du upp medelenden i överkant när du är ute och kör?
Jag tror att det går slå av/på i någon meny.

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41540

Forumägare
Forumägare

Jag har aldrig sett nåt chattmedelande när jag är i bilen.... jag har iof inga "HODs" på heller. Vilken måste man ha på?

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41540

Forumägare
Forumägare

Jag har aldrig sett nåt chattmedelande när jag är i bilen.... jag har iof inga "HODs" på heller. Vilken måste man ha på? Broadcast overlay? Jag har ingen aning om vad den gör ....

_________________
Magnus Thomé
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Tror där är en inställning som heter "Message Center" eller nått sånt...

En chat-rad är bara uppe ett par sekunder, eftersom man vet att man måste kolla på den omedelbart så är det lätt att tappa koncentrationen på körningen........

_________________
Pär Hylander
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Jag har aldrig sett nåt chattmedelande när jag är i bilen.... jag har iof inga "HODs" på heller. Vilken måste man ha på? Broadcast overlay? Jag har ingen aning om vad den gör ....

Broadcast overlay är jag rätt säker på att det är en stor ruta som visar resultaten på rejset medan man kör lite då o då... helt onödigt och MYCKET störande!

_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Racingsimulatorer
Server 1 - Resultat o diskussioner inklusive bildkollage! :)
1, 2   >>
4 besök senaste veckan (4102 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande