Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Honda Civic Type R -03 | DEL 2 | | << 1, 2, 3, 4 >> 5 besök senaste veckan (30354 totalt) |
_________________ R0b1n F0rsb3rg ______________________ |
||||
Ska bli intressant att se detta.
Såg ju när din nyfikenhet startade med MK4 frågor. Steg 1 på bromsuppgadering är väl stoptech belägg(bättre gatbelägg utan gnissel) som jag körde med förra sommaren då jag började med bana. Nyper bättre än original o tål mera värme. Men tål inte lika mkt o nyper inte lika bra som det som närmar sig racebelägg(XP8) Men körs den inte till vardags o lite gnissel är ok så har jag bara hört gott om XP8. Finns en hel del att välja på om man läser lite. Blev rekommenderad lite bättre belägg fram än bak på en framhjulsdriven bil o det ska funka bra. Var ju en i tråden som också skrev det. Bara 3 bankörningar per år är för lite. När du väl börjar vill du åka på allt, om du fastnar alltså. O det tar ju ett tag att bli van o varm i kläderna. Bytte du bara bussning på ena sidan? Är det inte risk att den beter sig konstigt då? Jag skulle absolut bytt på båda sidor. _________________ Rickard Vikström VW Golf R |
||||
Har min ep3a orginal utom bromsar. Den gick trevligt på bana utan direkta problem med vanliga gatdäck.
Bara en sak som störde ordentligt. Gick inte växla under kurvtagning pga mjuka bussningar som gör att växlarna ej finns där de ska då allt flyttar på sig. Verkar va standardfel, o finns styvare bussning som löser problemet. Kan va läge o tänka på saken Lycka till _________________ Robert Pettersson |
||||
Risken finns att man blir biten dock fullt upp som pappa"ledig" denna säsong så medel och tid finns inte riktigt. Bytte bara ena sidan pga bussningen var helt slut dvs bilen gick knappt att styra. Blir jag biten så blir det energy suspension i hela fram/bakvagnen. Kollar på belägg biten och efterforskar en massa bilen står mest dvs en hobbybil har en ordentlig bruxkombi. _________________ R0b1n F0rsb3rg ______________________ |
||||
Vad har du för bromssetup? Sett många byta till tegiwa bussningar i länkaget just pga detta, är nog helt klart värt. Sugen på shortshift också men hört illa om det folk som dragit sönder delar i lådan etc. Bonusbild, lyxade till det med en ny oljeplugg! _________________ R0b1n F0rsb3rg ______________________ |
||||
Är väl motorkuddarna som är lite mjuka vilka kan göra det svårt att växla. Har inte upplevt det problemet på min men jag har ju inte orginal motorkuddar. Spakstället är monterad med gummibussningar i karossen, samt att det är gummibussningar där växellådswirarna ansluter mot lådan. Jag har tagit bort gummibussningarna som håller fast spakstället men har kvar bussningarna mellan wire och lådan. Är rätt bra känsla men det kan ju såklart bli bättre med t.ex Tegiwas bussningar som tar bort dessa problem. Men jag har tyvärr lite glapp i spaken också. Riktigt bra blir det nog inte förens man byter både wirar och spakstället. Om du ska köpa lite prylar så kan du höra av dig så kan vi dela på frakten, vill ha lite smågrejer men det blir lite dyrt med frakt. _________________ Bromsar bäst som bromsar sist... Renault 5 GTE -88 |
||||
Saknat det härliga ljudet av v-tecen som kickat in så köpt ett K&N SRI nu.
Sen är övernattning bankörning på Mantorp inbokat med Hondaklubben 1a maj. Behöver olja och belägg samt bromsvätska sen är det bara att köra, bokstavligen. _________________ R0b1n F0rsb3rg ______________________ |
||||
nu har bilen blivit begåvad med följande
* Ny motorolja * Nytt oljefilter * Ny bromsvätska * Ny länk till krängaren fram * Lokaliserat avgasläckage dock han jag inte åtgärda detta. Verkar dock som att högre fram bromsok har sett bättre dagar, måste köra lite mer. Är det bra så blir det körning på Mantorp nästa helg! Inga bilder denna gång tyvärr _________________ R0b1n F0rsb3rg ______________________ |
||||
Bromsok bytt och nu ska den avyttras då vi lagt handpenning på en riktig brutal best!
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ R0b1n F0rsb3rg ______________________ |
||||
Återfallsförbrytare?
Impulsköpte en i fredags. Börjar bli en (o)vana att impulsköpa gamla japaner. Nu blev det en av årsmod 2003 med motor från 2004 med "race" koppling av för mig okänt märke. - H&R coilovers med brusten fjäder höger bak. - Clås som låser sig själv och stänger in en i bilen för jämnan. - Annan front och vinge. - Slitzade skivor med färgglada belägg - En bil som fått en massa kärlek av alla de 22 ägarna innan mig - Camberstag bak Planen? - Byta fjädrar bak eller nya coils. - Nya vätskor - Nytt filter (CAI) - 17x8 fälgar med Kumho V70A - Skalstol som kommer ned lite - Halv/helbur - Se över bromssituationen - KÖRA! _________________ R0b1n F0rsb3rg ______________________ |
||||
Tog ned mina H&R coilovers som såg ut att vara fina.
Rengjorde och såg att det stod TA Technix på dämparna och H&R på fjädrarna. Gjorde precis en beställning på japanskt grönt dvs TEIN Flex Z _________________ R0b1n F0rsb3rg ______________________ |
||||
Mantorp med HPC vankas nästa helg. Har sett till att byta en del saker * Tein Flex Z coilovers * Säkringsbox pga trasig * Nya länkarmar fram * Nya bromsok fram + bak * Nya skivor fram + bak * Stag till krängare fram * Bromsvätska RBF600 * Multiremspännare båda Och en massa till jag inte kommer på nu. Ska nöta slut på ett par Rota Slipstream 17x7,5 med Kumho V70A först sen blir det OZ Allgeritta 17x8 med Nankang NS2-R Aldrig kört med tidtagning på Mantorp så ska bli spännande. _________________ R0b1n F0rsb3rg ______________________ |
||||
Japp de roliga med dessa är att exakt dessa satt tidigare på bilen för några år sedan Det fick jag reda på efter jag köpt de av en kompis som låtit de blivit pulverlackade. _________________ R0b1n F0rsb3rg ______________________ |
||||
Våra race- och banåkarbilar Honda Civic Type R -03 | DEL 2 | | << 1, 2, 3, 4 >> 5 besök senaste veckan (30354 totalt) |