Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Racetech rollcenter för trailingarms (ej semi) samt andrageometriska | 3118 besök totalt |
Det står ju i stort sett inget om rent parallella trailingarms arms men alla snabba franska gtibilar kan ju inte ha fel ;-)
Den typen jag tänker på är Peugeot /citroen. Jag tänker mig att rollcenter blir längs backen men känslan nära kör är mer som att det är längs armarna leder. Jag skulle kunna mäta fram det men det känns enklare att fråga den samlade kunskapen här. En annan fundering är att när man sänker mycket så pekar armarna uppåt i bakat vilket innebär att de fjädrar lite framåt, detta borde inte göra jättemycket på bana förutom att fjädringen blir progressivt hårdare (kortare hävarm sett underifrån) men var går skärningspunkten mellan antidive och rise? _________________ Dennis Mollberg |
||
Inget jag funderat värst på, men är de inte motsvarande den övre här
och samma resonemang som för semi-trailing borde gälla med avseende på RC. Bara för någon flitig stackare på PSA fått det å fungera reko behöver det inte ha vart en bra idé från början _________________ Pontus Fyhr |
||
Första bilden har jag sett men inte andra, stämmer den andra bilden så är det ju enkelt uppmätt :-)
Jag tycker mig sett lite olika bud på semitrailing arms och tittar man på tex bagge fram som har dubbla trailing arns så anger de markplan vilket gjort mig osäker. Bilen känns som den har högre rc bak och i så fall räcker det med att sänka den. Jag testade antirise bak med och det gynnas nog av sänkning med (dvs mindre antirise utan att gå över till rise) _________________ Dennis Mollberg |
||
Baggens främre sitter väl ovanför varandra? Vilket ger skärningen genom dem annorlunda än den franska varianten (typ rakt ner). _________________ Pontus Fyhr |
||
Racetech rollcenter för trailingarms (ej semi) samt andrageometriska | 3118 besök totalt |