Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1 besök senaste veckan (999 totalt) |
Hej! Jag kör ST XTA på min Impreza sedan april
![]() Jag har dock inte jättemycket att jämföra med För gata skulle jag säga hårda utan att vara onödigt stötiga. Man märker alltså av ojämnheter i låg fart bättre än med originalbenen på imprezan men i högre fart funkar de galant över ojämnheter För bankörning upplever jag de som aningen mjuka med originalfjädrar då jag håller på att äta upp innerskärmarna vid kraftig kurvtagning sedan jag skaffade ordenltig camber Ska dock införskaffa nya krängare och se hur de beter sig då. _________________ / Erik Nilsson Körde en Impreza WRX STi PSE Drömmer nu om en supersjua istället. |
På min bil är det vanliga raka fjädrar+hjälpfjädrar fram, bak däremot är det någon form av progressiv variant med varierad diameter.
En besvikelse var att det står att topplagring ingår "when possible", detta gäller dock tydligen bara fram. Bak fick jag återanvända original topplagring (fjädrarna är anpassade för det) Sedan som sagt är det krängning jag märker problemet vid och jag kör med original krängningshämmare än så länge Var inget bekymmer när jag maxade cambern med originalprylar, men när jag maxade cambern med extra camberbultar och gick upp lite i däckdimension blev det värre ![]() _________________ / Erik Nilsson Körde en Impreza WRX STi PSE Drömmer nu om en supersjua istället. |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1 besök senaste veckan (999 totalt) |