Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Peugeot 205 GTi -90 | << 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 9 besök senaste veckan (16179 totalt) |
Har inte riktigt varit nöjd med bromsverkar under säsongen, bekräftelsen kom som ett brev på posten, sämre bromsverkan fram med 206 gti bromsar jmf. Org bromsar på besiktningen.
Så nu blir det renovering av oken + huvudbromscylinder från en 406:a... Nya belägg runt om blir det oxå, Ferodo DS2500 från Pean Sweden... Bild på blästrat ok: _________________ /Fredrik Fröberg |
||||
Hoppas det blir bättre nu då, vore ju konstigt annars, trist att byta grejer och att det blir sämre >
|
||||
Japp, riktigt surt faktiskt! > Men men, ska fixa oken i veckan nu, får se om de blir bättre då, annars e de bara större huvudbromscylinder som gäller.. _________________ /Fredrik Fröberg |
||||
Jo, fast en ny orginalcylinder... Tycker ja saknar bett mest, känns som om bromsarna inte tar 100%, som om man lagt nått under bromspedalen å inte kan trycka ner helt. Sen e de förstås väldigt mkt pedalspel med dom större kolvarna, men de handlar ju bara om att skaffa större cylinder... men de första problemet kanske oxå beror på det.. _________________ /Fredrik Fröberg |
||||
Har haft "rubber grease" från mekonomen i glidkolvarna tidigare, bytte ut det mot bromscylinderfett från biltema nu å oj vilken skillnad de blev! Känns mkt bättre nu! Dock ska ja inte dra förhastade slutsatser, satte ju på vinterdäcken samtidigt så de e svårt å jämföra. Blir en huvudbromscylinder från en 306 XSi/S16 (22,2mm) iaf...
Fick fö. mina nya vinterdäck igår (äntligen! beställde dom innan 1 dec.), vägde dom direkt å dom vägde bara 12,8kg(!) Tycker de e grymt lite, speciellt jmfr med sommardäcken på 19kg... _________________ /Fredrik Fröberg |
||||
Nu har ja äntligen fått skägget ur brevlådan å kommit igång med bilen inför säsong -05.
Tog bort fälldelen på underredet, på så sätt slipper ja ett glappande underede (som annars är Peugeot standard) och får dessutom ner stolen 2-3cm mot golvet. Toppen är inlämnad för portning och planing och nästa vecka inhandlas en oljekyl! Sen ska jag montera huvudbromscylindern från 306 XSi:en, ev blir det en justerbar reduceringsventil till bakkretsen oxå... Bild på nya huvudbromscylindern _________________ /Fredrik Fröberg |
||||
Skoj när man kommer igång att pyssla lite, kör du med trimkam i din fortfarande eller är det org?
|
||||
De blir org kamaxel, prövade en lite vassare förrut å tomgången blev totalkass... Nu står ja i valet å kvalet mellan en mappning eller Bilstein grp N racing dämpare... Ställbar reduceringsventil till bakbromsarna är oxå beställt nu iaf hoppas få den i nästa vecka... _________________ /Fredrik Fröberg |
||||
Har du några data för trimkammen du använde innan? Jag funderar nämligen på att göra nåt "kul" med min GTi-motor, men kam är kanske inte rätt väg att gå då alltså. _________________ André Voss Banvagn: 205 GTi 1.9 -90 Barnvagn: Avensis 2.4 kombi -06 |
||||
Grupp N chassie låter roligare iallafall om man är på bana å leker ibland _________________ Jan Ekehage |
||||
Va å vägde den idag, 950 med 75kg förare å full tank(tjänstevikt alltså), om man jämför med regbeviset har ja alltså bantat bort 50kg från bilen!
André -> Enligt utsago skall de ha varit en ganska mild "roadsport" kam, men eftersom ja köpte den begagnat vet ja faktiskt inte riktigt, kan ju varit omslipad. Går säkert å få de mkt bättre med ställbart kamdrev oxå vilket jag inte hade... _________________ /Fredrik Fröberg |
||||
www.kgtrimning.com har annars väldigt bra oljekit för kylning. med termostat,slang o kylelement till bra priser. även bra kvalitet
ta en titt _________________ Oskar fridh rondellkrossarn |
||||
Tack för tipset, de va några kronor billigare där men då måste ja betala frakt oxå så de blir dyrare ändå... Trendab hade oxå kompletta kit. _________________ /Fredrik Fröberg |
||||
Nu e oljekylen inhandlad, summan blev 2400, inte farligt alls!
(köpt från Trendab) oljekyl med termoblock
Eftersom batteriet e i bagageutrymmet, inte kupén, så har ja inte brytt mig om ev. gaser. SBP har ju godkännt det oxå så de borde va ok... (kanske inte enl. SBF dock) Höger är helt klart att rekommendera eftersom föraren sitter på vänster sida. _________________ /Fredrik Fröberg |
||||
Grymt freddan , vad händer med toppen är det bara portning eller blir det andra ventiler(större) eller flyttar du om dem planar, kammen slipar du om den, jobbar du för komphöjning eller sänkning du måste planera stort om oljekyl inhandlats eller är det bara för att vara på den säkra sidan berätta, berätta ska botten förstärkas till nästa år, kanske balanseras, ska du se över vxlåda också??????
Är så nyfiken klart grymmaste 205 och kul att sett den från början _________________ Joakim Hammarlund Esson2 nr55 |
||||
Våra race- och banåkarbilar Peugeot 205 GTi -90 | << 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 9 besök senaste veckan (16179 totalt) |