Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 944 #KULRÄSERN - Bilen jag glömde bort...
<<   1, 2, 3 ... 40, 41, 42, 43, 44, 45   >>
11 besök idag (217154 totalt)
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3676


Trådstartare
Det är en liten bil Magnus, hade funkat med 17" också men då hade GT3 oken fått stryka på foten

_________________
Anders F@lk

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41535

Forumägare
Forumägare

964RS skrev:
Det är en liten bil Magnus, hade funkat med 17" också men då hade GT3 oken fått stryka på foten


Satt väl ännu mindre original när det begav sig gissar jag? Storlekarna har skenat...

_________________
Magnus Thomé
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3676


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
964RS skrev:
Det är en liten bil Magnus, hade funkat med 17" också men då hade GT3 oken fått stryka på foten


Satt väl ännu mindre original när det begav sig gissar jag? Storlekarna har skenat...


Det sista på 944an var om jag inte har helt fel CUP fälgar i 17 tum. 968an fanns med 18 tum. Men karossform och fotovinkel kan spela spratt med betraktarens öga. 👁
E88orna ser inte så stora ut i verkligheten.

924an startade med 14" i plåt. Nu kommer jag bli ordentligt påhoppad av en massa som vet bättre än jag, men det bjuder jag på

_________________
Anders F@lk

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326



964RS skrev:
Magnus Thomé skrev:
964RS skrev:
Det är en liten bil Magnus, hade funkat med 17" också men då hade GT3 oken fått stryka på foten


Satt väl ännu mindre original när det begav sig gissar jag? Storlekarna har skenat...


Det sista på 944an var om jag inte har helt fel CUP fälgar i 17 tum. 968an fanns med 18 tum. Men karossform och fotovinkel kan spela spratt med betraktarens öga. 👁
E88orna ser inte så stora ut i verkligheten.

924an startade med 14" i plåt. Nu kommer jag bli ordentligt påhoppad av en massa som vet bättre än jag, men det bjuder jag på


Det var länge sen jag övergav originalbilarna men det här väcker en klocka
Så vitt jag minns kom ingen 944 med större än 16". Från Turbo S -88 och Turbo 89-91 satt det 16" med 245 bak och 225 fram.
968an hade 17" cupfälgar som tillval eller som del av det eftertraktade M030 paketet.

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3676


Trådstartare
Påhoppad!
Men 968 turbo RS hade 18".

_________________
Anders F@lk

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
safe
Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2239



964RS skrev:
Påhoppad!
Men 968 turbo RS hade 18".


4st med 18" alltså!

_________________
Magnus Wennerberg
Porsche 911 Targa -77 (originalish)
Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana)
Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo)
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41535

Forumägare
Forumägare

safe skrev:
964RS skrev:
Påhoppad!
Men 968 turbo RS hade 18".


4st med 18" alltså!


_________________
Magnus Thomé
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3061



GustafB skrev:
964RS skrev:
Magnus Thomé skrev:
964RS skrev:
Det är en liten bil Magnus, hade funkat med 17" också men då hade GT3 oken fått stryka på foten


Satt väl ännu mindre original när det begav sig gissar jag? Storlekarna har skenat...


Det sista på 944an var om jag inte har helt fel CUP fälgar i 17 tum. 968an fanns med 18 tum. Men karossform och fotovinkel kan spela spratt med betraktarens öga. 👁
E88orna ser inte så stora ut i verkligheten.

924an startade med 14" i plåt. Nu kommer jag bli ordentligt påhoppad av en massa som vet bättre än jag, men det bjuder jag på


Det var länge sen jag övergav originalbilarna men det här väcker en klocka
Så vitt jag minns kom ingen 944 med större än 16". Från Turbo S -88 och Turbo 89-91 satt det 16" med 245 bak och 225 fram.
968an hade 17" cupfälgar som tillval eller som del av det eftertraktade M030 paketet.


Det började väl med 16" fuchs, sen Design 90 och telefonisar i 16". När vi ändå slirar in i OFT, jag har fö kvar ett set D90 som jag köpte av dig, tror det var nån sorts regnfälgar till gröne jägarn eller nåt (Känns som en avlägsen tid ), använder dom bakfälgarna för min 16x8 square racesetup, hållbara men blytunga.

Ganska lustigt hur långt i utvecklingen galningar har släpat dessa bilar, fortfarande snabba än idag. Ser fram emot en körraport från nån bana framöver där du kan få klippa på för fullt!

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326



Magnus Thomé skrev:
safe skrev:
964RS skrev:
Påhoppad!
Men 968 turbo RS hade 18".


4st med 18" alltså!




Även 14 st 968 Turbo S icke att förglömma. Rena dussinbilen

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326



Cédric skrev:
GustafB skrev:
964RS skrev:
Magnus Thomé skrev:
964RS skrev:
Det är en liten bil Magnus, hade funkat med 17" också men då hade GT3 oken fått stryka på foten


Satt väl ännu mindre original när det begav sig gissar jag? Storlekarna har skenat...


Det sista på 944an var om jag inte har helt fel CUP fälgar i 17 tum. 968an fanns med 18 tum. Men karossform och fotovinkel kan spela spratt med betraktarens öga. 👁
E88orna ser inte så stora ut i verkligheten.

924an startade med 14" i plåt. Nu kommer jag bli ordentligt påhoppad av en massa som vet bättre än jag, men det bjuder jag på


Det var länge sen jag övergav originalbilarna men det här väcker en klocka
Så vitt jag minns kom ingen 944 med större än 16". Från Turbo S -88 och Turbo 89-91 satt det 16" med 245 bak och 225 fram.
968an hade 17" cupfälgar som tillval eller som del av det eftertraktade M030 paketet.


Det började väl med 16" fuchs, sen Design 90 och telefonisar i 16". När vi ändå slirar in i OFT, jag har fö kvar ett set D90 som jag köpte av dig, tror det var nån sorts regnfälgar till gröne jägarn eller nåt (Känns som en avlägsen tid ), använder dom bakfälgarna för min 16x8 square racesetup, hållbara men blytunga.

Ganska lustigt hur långt i utvecklingen galningar har släpat dessa bilar, fortfarande snabba än idag. Ser fram emot en körraport från nån bana framöver där du kan få klippa på för fullt!


Haha det känns som väldigt länge sen!
Turbo S -88 och Turbo 89 brukade hade smidda D90 som var anodiserade. Man känner lätt igen dem genom att ekrarna går hela vägen ut till fälgkanten medans de vanliga gjutna har ekrar som går mer rakt och stannar lite innanför ytterkanten.

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3676


Trådstartare
Försökte slå upp det på Wikipedia innan jag svarade. Men dom hade inte lika komplett info som här på rejsa

Jag hade för mig att man kunde beställa S2an med option på 17" CUP. Men Frontmotorbilarna är en okänd företeelse för mig. Jag känner mig ödmjuk inför kunskaperna

_________________
Anders F@lk

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
safe
Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2239



Cédric skrev:

Det började väl med 16" fuchs, sen Design 90 och telefonisar i 16". När vi ändå slirar in i OFT, jag har fö kvar ett set D90 som jag köpte av dig, tror det var nån sorts regnfälgar till gröne jägarn eller nåt (Känns som en avlägsen tid ), använder dom bakfälgarna för min 16x8 square racesetup, hållbara men blytunga.


928ans Gullideckel i 16x8 är mycket lättare! Skaffa såna!

_________________
Magnus Wennerberg
Porsche 911 Targa -77 (originalish)
Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana)
Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo)
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4101



safe skrev:


928ans Gullideckel i 16x8 är mycket lättare! Skaffa såna!


Och fula Jag hade dem på 928:an och gillade dem inte..

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
safe
Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2239



Janne J skrev:
safe skrev:


928ans Gullideckel i 16x8 är mycket lättare! Skaffa såna!


Och fula Jag hade dem på 928:an och gillade dem inte..


Snyggare än D90 i alla fall... och om många tycker att de är fula så blir de billiga!

_________________
Magnus Wennerberg
Porsche 911 Targa -77 (originalish)
Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana)
Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo)
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3676


Trådstartare
safe skrev:

Får man se den på Mantorp?


...och helt plötsligt for en tanke genom huvudet, om jag skulle åka till Mantorp nästa helg.

_________________
Anders F@lk

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
safe
Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2239



964RS skrev:
safe skrev:

Får man se den på Mantorp?


...och helt plötsligt for en tanke genom huvudet, om jag skulle åka till Mantorp nästa helg.


Får man åka med ett par varv?

_________________
Magnus Wennerberg
Porsche 911 Targa -77 (originalish)
Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana)
Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo)
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3676


Trådstartare
Dessvärre Magnus, C19 restriktioner. Ingen medåkning är över huvudtaget tillåten.

_________________
Anders F@lk

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
N Wiberg
Västerås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 1248



Oj vad fin den är Anders! Kul att allting verkar lira med! thumbs up

_________________
Nicklas Wiberg
BMW M3 E46 Clubsport
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3676


Trådstartare
N Wiberg skrev:
Oj vad fin den är Anders! Kul att allting verkar lira med! thumbs up


Tack Nicklas! Ja det känns verkligen positivt, det skall bli riktigt roligt att köra den igen.

_________________
Anders F@lk

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3676


Trådstartare
Nya svålar!

Inte helt lätt att få tag på r-däck just nu pga pandemin. Efter att ha gått igenom listan av R-däck visade det sig att det i stort sett bara var Nankang och Toyo R888R som kunde levereras. Jag var rätt nöjd med Toyos 888R på 964an, riktigt bra i regn men något svajiga vid inbromsning. Nankang har fått bra omdöme men valet föll ändå på Toyo däcket som påstås skall vara lite stabilare i stommen i sin uppdaterade version. Det skall bli kul att prova det. Mantorp nästa...

_________________
Anders F@lk

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
safe
Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2239



964RS skrev:
Nya svålar!

Inte helt lätt att få tag på r-däck just nu pga pandemin. Efter att ha gått igenom listan av R-däck visade det sig att det i stort sett bara var Nankang och Toyo R888R som kunde levereras. Jag var rätt nöjd med Toyos 888R på 964an, riktigt bra i regn men något svajiga vid inbromsning. Nankang har fått bra omdöme men valet föll ändå på Toyo däcket som påstås skall vara lite stabilare i stommen i sin uppdaterade version. Det skall bli kul att prova det. Mantorp nästa...


Handlade nya Toyo bakdäck från Demontweaks förra veckan, kom på ett par dagar. Tittade närmare på bakdäcken men kom fram till att de håller ett tag till...

Nankang AR1 är jag sugen på testa, de ska vara typ jämnsnabba med Toyo men de ska bli varm snabbt, bra till slalom etc tänker jag.

_________________
Magnus Wennerberg
Porsche 911 Targa -77 (originalish)
Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana)
Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo)
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 944 #KULRÄSERN - Bilen jag glömde bort...
<<   1, 2, 3 ... 40, 41, 42, 43, 44, 45   >>
11 besök idag (217154 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande