Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Tips! Simracing är nu enkelt!
5344 besök totalt
ege
Katrineholm
Här sen Dec 2003
Inlägg: 420


Trådstartare
Vill tipsa om hur enkelt det är att köra bra simracing nu för tiden.

Jag har Playstation 4 som familjen använder som mediastation (den används till dvd, netflix, viaplay, youtube, musikspelare).

Till denna köpte jag en ratt, t300rs från Thrustmaster begagnat för 2000kr (Logitechs g29 sägs vara aningen bättre men kostar mer än dubbelt).

Och så spelet Project Cars.

Tog ca 5 min att koppla in och vara igång med spelet.

Det är fantastiskt roligt att spela. Speciellt online mot likasinnade.
Och fortfarande är allt enkelt.
Perfekt för såna som mig som gärna spelar men inte har tid/ork/kunskap/plats för att hålla en speldator igång med allt vad det innebär...

Ciao!☺

_________________
Anders Egeland - avdankad racerchaufför

Kör mest barnvagn och mtb nu för tiden.
Citera
Martin Palm
Örebro
Här sen Okt 2005
Inlägg: 1168



G29 är definitivt inte bättre än T300RS, iaf inte själva ratten, pedalerna är en annan sak men med Thrustmasters T3PA pedaler till T300RS så blir det ett bättre paket.

_________________
///Mart1n Pa1m
Volvo V60 Polestar MY18 - Bursting Blue
Citera
ege
Katrineholm
Här sen Dec 2003
Inlägg: 420


Trådstartare
Har svårt att tänka mig vad som blir/kan bli bättre med andra pedaler.
Finns det med force feedback?
Är det fördel med kopplingspedal? Om man kör racerbilar använder man väl ändå inte den...

Vad har jag missat Martin?

_________________
Anders Egeland - avdankad racerchaufför

Kör mest barnvagn och mtb nu för tiden.
Citera
meantek
Flen
Här sen Mar 2013
Inlägg: 2797



ege skrev:
Har svårt att tänka mig vad som blir/kan bli bättre med andra pedaler.
Finns det med force feedback?
Är det fördel med kopplingspedal? Om man kör racerbilar använder man väl ändå inte den...

Vad har jag missat Martin?

T300RS-pedalerna är plastiga leksaker. Med T3PA-pedalerna finns ett par moddar till bromspedalen som gör att känslan blir något helt annat, dessutom är byggkvalitén något helt annat.

Och hur startar du en racemaskin med sekventiell låda från stillastående utan kopplingspedal?

Finns ju förvisso ännu vassare pedaler med loadcell på bromspedalen, men med gummistoppet på T3PA har jag i det närmaste perfekt känsla under inbromsning. Finns många tiondelar att spara per varv på att inte behöva ha långt slag på bromspedalen.

_________________

Ibland kör jag bana. Fast rätt sällan ändå.
Citera
Fredrik Hård
Vibble (Gotland)
Här sen Jun 2010
Inlägg: 904



ege skrev:
Vill tipsa om hur enkelt det är att köra bra simracing nu för tiden.

Jag har Playstation 4 som familjen använder som mediastation (den används till dvd, netflix, viaplay, youtube, musikspelare).

Till denna köpte jag en ratt, t300rs från Thrustmaster begagnat för 2000kr (Logitechs g29 sägs vara aningen bättre men kostar mer än dubbelt).

Och så spelet Project Cars.

Tog ca 5 min att koppla in och vara igång med spelet.

Det är fantastiskt roligt att spela. Speciellt online mot likasinnade.
Och fortfarande är allt enkelt.
Perfekt för såna som mig som gärna spelar men inte har tid/ork/kunskap/plats för att hålla en speldator igång med allt vad det innebär...

Ciao!☺


Lysande summering, jag skall definitivt testa det då jag är i en liknande sits. Har en gammal ratt som jag skall prova och se om det går att få liv i tillsammans med Ps3.

_________________
Fredrik Hård
Clio Sport 172-02
Citera
Racingsimulatorer
Tips! Simracing är nu enkelt!
5344 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande