Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW M1 Sauber group 5 Look-alike **Till Salu!** | << 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 29, 30, 31 >> 92 besök senaste veckan (441270 totalt) |
Ligger ett pedalställ ute till salu tillverkat av MH-GTR
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php |
||||||||
Christian, tack för tipset!
Nu har chassits främre del och bärarmar fått en makover efter tips från Boinkers. Den undre bärarmen är helt symetrisk vilket gör att sektionen mellan kupén och framvagnsboxen förlängts ca 100mm Mer änsåhär kan jag inte skjuta bak hjulen innan de tar i krysstagen som går bak mot burens främre rör. Snabbritade även ihop ett pedalställ med realistiska yttermått för att få lite perspektiv. Den mystiska fyrkantiga lådan är eventuell tank placering. _________________ Filip Malm 070-270 40 65 Super Amazonen http://www.speedhunters.com/2014/07/the-awd-turbo-v8-volvo-super-amazon/ www.tuneitmotorsport.se |
||||||||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||||
Japp Ungefär som jag räknat med. I nuläget har jag ca 140cm att tillgå på längden, tillräckligt men inte mycket mer.
_________________ Filip Malm 070-270 40 65 Super Amazonen http://www.speedhunters.com/2014/07/the-awd-turbo-v8-volvo-super-amazon/ www.tuneitmotorsport.se |
||||||||
|
||||||||
O ja Mer nu än tidigare. Kring 30 grader åt varje håll faktiskt, tidigare lite under 20 grader.
Däremot åker jag ju på att flytta upp kuggstången mellan ledpunkterna på spindeln mot tidigare då den låg i linje med den undre bärarmen. _________________ Filip Malm 070-270 40 65 Super Amazonen http://www.speedhunters.com/2014/07/the-awd-turbo-v8-volvo-super-amazon/ www.tuneitmotorsport.se |
||||||||
O ja Mer nu än tidigare. Som tajtast är det just över 15mm motchassit.
Kring 30 grader åt varje håll faktiskt, tidigare lite under 20 grader. Däremot åker jag ju på att flytta upp kuggstången mellan ledpunkterna på spindeln mot tidigare då den låg i linje med den undre bärarmen. _________________ Filip Malm 070-270 40 65 Super Amazonen http://www.speedhunters.com/2014/07/the-awd-turbo-v8-volvo-super-amazon/ www.tuneitmotorsport.se |
||||||||
Kommer bli galet bra, Amazonen är en av få volvo jag verkligen gillat och detta lär knappast bli sämre när man är BMW-nörd
Fan lite avundsjuk på alla som är duktiga på CAD |
||||||||
Tack Ripper, jag gnetar på så får vi se var det slutar! Ja cadden är ett väldigt tacksamt verktyg.
Förhoppningsvis har man sorterat ut vissa byggfel och minskar byggtiden på plats i garaget. Finns bra guider och manualer på hur man kommer igång Har varvat caddandet med lite svarvning. Har svarvat fram hylsor tilll spindellederna som skall svetsas in i de främre uprightsen. Visade sig vara 3 grader på dessa Volvo 140 spindelleder. Först en testhylsa för att verifiera passningen. Sedan de båda riktiga infästningshylsorna. Skall monteras här längst ner i konstruktionen. Har på denna bil tagit bort de den gamla versionen av styrarm men inte ännu ritat fram någon ny. Men den kommer bli enklare nu när den hamnar i mitten av den främre delen. Det mesta är i 2mm plåt och vänstersidan av bilden är i bilens färdriktning. Annars är det som sagt pill med chassit som gäller. Rörnotchning alá 2015. Gäller att försöka få till det i rätt ordning för att sedan kunna få ihop rören i rätt ordning. Lär bli en och annan miss som vinkelslipen få ta hand om På söndag är tanken besöka laserchefen på Luni metall att köra fram resten av rören till buren och större delen av chassit. Så har ni några förslag på förbättringar så hojta till nu _________________ Filip Malm 070-270 40 65 Super Amazonen http://www.speedhunters.com/2014/07/the-awd-turbo-v8-volvo-super-amazon/ www.tuneitmotorsport.se |
||||||||
Jättetrevlig tråd som följs med stort intresse Om du inte vill ha en snedsträva i vindrutan så tycker jag att det ser väldigt bra ut. Det skall bli intressant att ser hur passformen blir när rören är kapade och notchade med rörlaser.
_________________ A.n.d.e.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.e.r.g AC Cobra 427 S/C Replica Mazda MX-5 NBFL https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=92529 |
||||||||
Kolla under gummit, eller testa och knäck dem, för vissa 140-leder är bara vikbara åt ett håll. Vore ju synd om du pressa i dem, och så kan du inte leda dem. Höll på att göra den tabben på mina. https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=61374 _________________ Tony Tegheim - Mooseville Performance https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=23282 www.mooseville-performance.com |
||||||||
Klingan, har funderat på sträva vid rutan. Får se hur det ser ut efter provvridning av chassit.
Tegheim, tack för tipset. Ska kolla detta. I dag var stora laser dagen! Började men en kärra rör av blandad dimension söndag morgon. Några av dem laddade i maskinen. I detta fall rör till chassit. Innan körning läggs en hel del tid på beredning av körfilerna. Börjar med att plocka ut rören från min cadritning och sedan skicka de till maskinen. Efter det en sista handpåläggning vid maskinen, detta sista moment tillkom för att vi kör fram ett rör i taget och märker var och ett innan de plockas ner i pallen. Märkning av varje skuret rör. Samt numrering på ritningen. Utan denna ritning eller märkning hade det varigt en utmaning att pussla ihop bitarna Resultatet. En låda olika långa rör. Med lustiga ändar som ska passa ihop. Förhoppningsvis. Så. Huvudbåge, framsträvor finns sedan tidigare. Väntar med att tillverka golvrören i kupén samt de stöttor som skall gå bakåt från huvubågen. Men nu har jag i alla fall minst 75% av chassit färdigt att svetsa ihop vilket känns Stort tack till Luni Metall och Jakob Danielsson som alltid ställer up _________________ Filip Malm 070-270 40 65 Super Amazonen http://www.speedhunters.com/2014/07/the-awd-turbo-v8-volvo-super-amazon/ www.tuneitmotorsport.se |
||||||||
Ja man får försöka använda rationella (fusk ) metoder när man har chansen!
Det tog i snitt 7 sekunder/rör i lasern. Ungefär hälften så lång tid som det tar att notcha med vinkelslipen alltså Blev max 1m spill totalt på de 6m längderna som gick åt! _________________ Filip Malm 070-270 40 65 Super Amazonen http://www.speedhunters.com/2014/07/the-awd-turbo-v8-volvo-super-amazon/ www.tuneitmotorsport.se |
||||||||
Ja utan märkningen och utkörning av ett rör i taget hade det bara rasslat till så hade man haft ett fint plockepinn i pallen! Här finns en film som visar framkörning av ett rör: https://www.facebook.com/tuneitmotorsport/videos/1642460572522307 _________________ Filip Malm 070-270 40 65 Super Amazonen http://www.speedhunters.com/2014/07/the-awd-turbo-v8-volvo-super-amazon/ www.tuneitmotorsport.se |
||||||||
Läs hela original inlägget angående hylsorna en gång till Denna hylsan är bara en test för att verifiera rätt koning. De "riktiga" är 5mm längre. _________________ Filip Malm 070-270 40 65 Super Amazonen http://www.speedhunters.com/2014/07/the-awd-turbo-v8-volvo-super-amazon/ www.tuneitmotorsport.se |
||||||||
Tack! Står ingenstans att det är längre där. Står inget att det är tänkt så. Inte lätt att veta då även om man läser på före och efter eller hur? Då tänkte du ju på det iaf. _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||||
Dock finns det ju en bild på de nya, längre hylsorna _________________ Med vänliga hälsningar Jim Andersson |
||||||||
Våra race- och banåkarbilar BMW M1 Sauber group 5 Look-alike **Till Salu!** | << 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 29, 30, 31 >> 92 besök senaste veckan (441270 totalt) |