Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M1 Procar 202?
<<   1, 2, 3, 4 ... 18, 19, 20   >>
64 besök senaste veckan (204925 totalt)
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7732


Trådstartare
Theo skrev:
erikjakan skrev:
eller 2tum2 som vi säger i branschen.
Haha i vilken bransch då?


Snickare såklart.

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
Theo
Uppsala
Här sen Apr 2007
Inlägg: 438



erikjakan skrev:
Theo skrev:
erikjakan skrev:
eller 2tum2 som vi säger i branschen.
Haha i vilken bransch då?


Snickare såklart.

_________________
Theo Tibblin
Kör: Saker GT - 07 ,VW Golf V TDI Cup - 06, Audi A3 1,9 TDI Q - 02, Porsche 992 GTS - 23.
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



erikjakan skrev:
ButterflyRacing skrev:
Svetsar du inte dom skarvar som blir dolda i knutpunkterna ?


Nej, bör jag det? Tror det gör ytterst marginell om ens någon skillnad?


Jag har aldrig en tänkt tanken att låta bli....men nu blir jag osäker.

Någon med grundlig utbildning i detta ämne, får gärna svara..!


Edit: Jag svetsar allt när jag bygger burar också.....gör jag det i onödan ?....hur gör profsen..?

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7732


Trådstartare
Nej jag tänker mest att dem punkterna på bilden kommer att få så mycket annan sammanbindande svets så jag tror det kvittar?

Mvh Erik

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6124



Det kommer ju hålla ändå såklart men självklart tappar du en del vridstyvhet på att skippa det, sen hur mycket den skillnaden gör är ju såklart helt omöjligt att svara på.
Personligen skulle jag nog med ha försökt svetsa dem dolda skarvarna innan jag punkta ihop mest för att det skulle kännas fel att skippa.


Men som målarna säger, där man tittar,där målar man. Där man inte tittar......

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
volvobrage
norge
Här sen Feb 2010
Inlägg: 37



Folger med her, M1 er rått!

_________________
Brage Grimelid Oppedal
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7732


Trådstartare
Igår kom ett efterlängtat paket från Holland

Jäkligt robust byggd och lätt att använda!





Efter diverse lek med bocken så blev det dags för lite smide.
Gjorde alla förstärkningat i bottenplattan så nu är det dags att börja med vertikala rör








Nu är jag på jakt efter ett antal pipor 45x2,5 sömlösa rör, finess vill ha 250kr/metern och det kan dem glömma, nån med tips?


MVHErik

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
adde-porsche
stockholm
Här sen Jun 2014
Inlägg: 436



Erik om du hör med ståldepån då ? Därifrån finess tar sina rör osv

_________________
Adde wallgren.

Porsche 911 med R-stuk
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4688



Ja, jag handlade sömlösa kalldragna hos min lokala stålleverantör. Det är inget som burfabrikanterna har monopol på.

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
ripper
Växjö
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1314



Härligt tempo som vanligt Erik thumbs up Jag har dreglat många gånger och varit sugen på JD krökaren, skönt och höra bra skit om den.

Finess tar iaf endel av sina rör från http://www.helens.se och de finns prislista på sidan, ligger i Halmstad.

_________________
Christian Sundqvist - www.racegear.cc -
Citera
ripper
Växjö
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1314



Cammo skrev:
Ja, jag handlade sömlösa kalldragna hos min lokala stålleverantör. Det är inget som burfabrikanterna har monopol på.
Jag pratade med Stål & verktyg i växjö och dem handlar sina rör hos Helens oxå annars va de import från DE sa dem men bra priser hos nämnda leverantör thumbs up

_________________
Christian Sundqvist - www.racegear.cc -
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7732


Trådstartare
Ska kika med helens och Tibnor



Idag vart det en snabbis igen, resulterade i lite småplock .

Totalt 12 arbetstimmar på chassit nu.







MVH Erik

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
Yo-1
Karlskrona
Här sen Sep 2005
Inlägg: 475



Detta kommer bli så bra! Älskar modellen, jag gissar att den kommer röra på sig utöver det vanliga.
Följer lite i det tysta, men var tvungen att skriva något så att jag får meddelande om nya inlägg.

_________________
Johan Fredin
Instagram: @electricgt6
Citera
Kjell 944
Malmö
Här sen Jan 2006
Inlägg: 1369



Nu är jag kanske ute o reser men det är lite intressant att se hur du och "Grusbusen" väljer "olika vägar till samma mål, när det gäller ihop sättning av chassie/kropp/ram.
Skiljer det sig något i/på karosserna?
Följer du/ni några originalritningar, eller är det bara fritt tänkande?
Kan vara att jag missat infon i någon av trådarna...
Jäkligt coola byggen blir det

_________________
Niklas Kjellsson

Porsche 964 C4 Såld
BMW 1602 Trackday
Porsche 944 Turbo "Ali ll" Såld
Porsche 997 4S
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7732


Trådstartare
Ja det är lite intressant

Till att börja med så är det helt olika karosser, M1 procar och M1 Sauber har mest namnet gemensamt.

Jag bygger efter en förlaga som är ritad i USA och som har en raceproven design och geometri, Grusbusen har ju ritat allt själv så han har lite mer jobb totalt sett.

Mvh Erik

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7732


Trådstartare
Då har vi hunnit med lite mer rörpulande.






Skönt med kallkapen




Här doktorerar vi lite i körställning 178cm lång lillebror.







Sömlösa rör är beställda nu iaf

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
smid
Habo
Här sen Jan 2008
Inlägg: 114



Var beställde du rören ifrån? Och vad blev priset om man får fråga?

_________________
Jimi Smid

@smid_racing
Citera
Kallentoft
Linköping
Här sen Apr 2009
Inlägg: 564



Snyggt jobbat!

Mvh

_________________
David Greiff Kallentoft
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7732


Trådstartare
smid skrev:
Var beställde du rören ifrån? Och vad blev priset om man får fråga?


Bromma stål, 4000 för 18meter, inte jättebilligt men ok.

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7732


Trådstartare
Kallentoft skrev:
Snyggt jobbat!

Mvh


Tackar!

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
Mr.AK
Stockholm
Här sen Apr 2012
Inlägg: 27



Nu börjar det ju ta form på riktigt!
Sjukt hur lite metall kan vara så vackert att se på..

_________________
Ali Kadhim
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M1 Procar 202?
<<   1, 2, 3, 4 ... 18, 19, 20   >>
64 besök senaste veckan (204925 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande