Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW M1 Procar 202? | << 1, 2, 3, 4 ... 18, 19, 20 >> 64 besök senaste veckan (204925 totalt) |
Snickare såklart. _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||
_________________ Theo Tibblin Kör: Saker GT - 07 ,VW Golf V TDI Cup - 06, Audi A3 1,9 TDI Q - 02, Porsche 992 GTS - 23. |
||||||
Jag har aldrig en tänkt tanken att låta bli....men nu blir jag osäker. Någon med grundlig utbildning i detta ämne, får gärna svara..! Edit: Jag svetsar allt när jag bygger burar också.....gör jag det i onödan ?....hur gör profsen..? _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Nej jag tänker mest att dem punkterna på bilden kommer att få så mycket annan sammanbindande svets så jag tror det kvittar?
Mvh Erik _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||
Det kommer ju hålla ändå såklart men självklart tappar du en del vridstyvhet på att skippa det, sen hur mycket den skillnaden gör är ju såklart helt omöjligt att svara på.
Personligen skulle jag nog med ha försökt svetsa dem dolda skarvarna innan jag punkta ihop mest för att det skulle kännas fel att skippa. Men som målarna säger, där man tittar,där målar man. Där man inte tittar...... _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||||||
Igår kom ett efterlängtat paket från Holland
Jäkligt robust byggd och lätt att använda! Efter diverse lek med bocken så blev det dags för lite smide. Gjorde alla förstärkningat i bottenplattan så nu är det dags att börja med vertikala rör Nu är jag på jakt efter ett antal pipor 45x2,5 sömlösa rör, finess vill ha 250kr/metern och det kan dem glömma, nån med tips? MVHErik _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||
Ja, jag handlade sömlösa kalldragna hos min lokala stålleverantör. Det är inget som burfabrikanterna har monopol på.
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||||
Härligt tempo som vanligt Erik Jag har dreglat många gånger och varit sugen på JD krökaren, skönt och höra bra skit om den.
Finess tar iaf endel av sina rör från http://www.helens.se och de finns prislista på sidan, ligger i Halmstad. |
||||||
|
||||||
Ska kika med helens och Tibnor
Idag vart det en snabbis igen, resulterade i lite småplock . Totalt 12 arbetstimmar på chassit nu. MVH Erik _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||
Detta kommer bli så bra! Älskar modellen, jag gissar att den kommer röra på sig utöver det vanliga.
Följer lite i det tysta, men var tvungen att skriva något så att jag får meddelande om nya inlägg. _________________ Johan Fredin Instagram: @electricgt6 |
||||||
Nu är jag kanske ute o reser men det är lite intressant att se hur du och "Grusbusen" väljer "olika vägar till samma mål, när det gäller ihop sättning av chassie/kropp/ram.
Skiljer det sig något i/på karosserna? Följer du/ni några originalritningar, eller är det bara fritt tänkande? Kan vara att jag missat infon i någon av trådarna... Jäkligt coola byggen blir det _________________ Niklas Kjellsson Porsche 964 C4 Såld BMW 1602 Trackday Porsche 944 Turbo "Ali ll" Såld Porsche 997 4S |
||||||
Ja det är lite intressant
Till att börja med så är det helt olika karosser, M1 procar och M1 Sauber har mest namnet gemensamt. Jag bygger efter en förlaga som är ritad i USA och som har en raceproven design och geometri, Grusbusen har ju ritat allt själv så han har lite mer jobb totalt sett. Mvh Erik _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||
Då har vi hunnit med lite mer rörpulande.
Skönt med kallkapen Här doktorerar vi lite i körställning 178cm lång lillebror. Sömlösa rör är beställda nu iaf _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||
Bromma stål, 4000 för 18meter, inte jättebilligt men ok. _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||
Våra race- och banåkarbilar BMW M1 Procar 202? | << 1, 2, 3, 4 ... 18, 19, 20 >> 64 besök senaste veckan (204925 totalt) |