Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Idrottonline nu ett måste för SBF-licens
<<   1, 2
8 besök senaste veckan (15884 totalt)
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8962



Hur mycket hamnade det på totalt inkl plastkort?

Och hur ska man nu göra för att förnya sitt medlemskap, funkar allt nu eller ska man vänta 1 månad till innan man försöker..?

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Gustav_H78
Lerum
Här sen Feb 2009
Inlägg: 1666



RallyQuattro skrev:
Hur mycket hamnade det på totalt inkl plastkort?

Och hur ska man nu göra för att förnya sitt medlemskap, funkar allt nu eller ska man vänta 1 månad till innan man försöker..?


Hur långt är ett snöre? Beror på vilken licens du plockar ut. Plastkort kostar 100kr extra. Allt finns att läsa på SBF's hemsida. Medlemskap har man i en bilklubb, licens löser man hos SBF. Däremot måste klubben lägga in dig i LOTS, det går inte göra själv(vad jag vet).

Ja, det funkar, jag fick ju mitt plastkort. Dock måste man lista ut några steg på egen hand, för det är inte helt intuitivt i LOTS och instruktionerna säger fel på ett par punkter.

http://sbf.se/ImageVaultFiles/id_144572/cf_74/SBF_Avgifter_Licens.PDF

_________________
Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil
Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld*
BMW E30 328 långlopps bil *Såld*
VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13160

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Undrar om man fortfarande kan göra som vi brukar - åka förbi förbundskontoret och hämta licensen "på plats"...?

_________________

Rice and shine
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6489



Gustav_H78 skrev:

http://sbf.se/ImageVaultFiles/id_144572/cf_74/SBF_Avgifter_Licens.PDF



Det var inte lite pengar de ville ha nuförtiden heller om man vill ha plastkort med, kör man lite trackdays så brukar det ofta landa i 2 licenser (SBF+SMA), 1-2 klubbmedlemskap och liknande... SBF tar priset med 670 spänn för en debutantlicens inkl plastkort eller 310 för en engångs.

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Gustav_H78
Lerum
Här sen Feb 2009
Inlägg: 1666



Figgz skrev:
Gustav_H78 skrev:

http://sbf.se/ImageVaultFiles/id_144572/cf_74/SBF_Avgifter_Licens.PDF



Det var inte lite pengar de ville ha nuförtiden heller om man vill ha plastkort med, kör man lite trackdays så brukar det ofta landa i 2 licenser (SBF+SMA), 1-2 klubbmedlemskap och liknande... SBF tar priset med 670 spänn för en debutantlicens inkl plastkort eller 310 för en engångs.


Det ska tydligen vara dyrt att köra räserbil Håller med om att framförallt instegskostnaden är på tok för hög. Många drar sig från att köra med etablerade arrangörer och kör på mindre och sämre arrangerade träffar istället. Trist, men det är väl inte första gången SBF inte gynnar sina medlemmar direkt...

Licenskostnaden utslaget på en fullsäsong blir ju inte så blodig, men många bäckar små. Kör man som du säger bara enstaka banträffar så blir det mycket pengar, speciellt om man ska köra för både SBF och SMA. Den senare är dock betydligt billigare...

_________________
Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil
Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld*
BMW E30 328 långlopps bil *Såld*
VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

Figgz skrev:
Gustav_H78 skrev:

http://sbf.se/ImageVaultFiles/id_144572/cf_74/SBF_Avgifter_Licens.PDF



Det var inte lite pengar de ville ha nuförtiden heller om man vill ha plastkort med, kör man lite trackdays så brukar det ofta landa i 2 licenser (SBF+SMA), 1-2 klubbmedlemskap och liknande... SBF tar priset med 670 spänn för en debutantlicens inkl plastkort eller 310 för en engångs.


"Enkel licens" räcker för trackdays thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Fredrik Nyström
Linköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 1006



Vinstintressen tar över idrottsrörelsen.

_________________
Fredrik Nyström
EVO VI TME -00
C220 d kombi -16
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

"beställ nytt lösenord" på Lots verkar inte funka alls

_________________
Magnus Thomé
Citera
BMW-DJ
Gbg
Här sen Nov 2012
Inlägg: 1111



Magnus Thomé skrev:
"beställ nytt lösenord" på Lots verkar inte funka alls


Jag såg i nyhetsbrev från Sbf idag att det är många som har gamla/felaktiga mailadresser i LOTS (kommer synkade från idrottonline)

Om detta är problemet så kan man tydligen maila till it@sbf.se så kan de ändra adressen.

Jag tror även att din klubb kan ändra i idrottonline så synkas det till LOTs den vägen.

_________________
David Johansson
BMW 335i E92 (Alpinweiss)
BMW CS Motorsport
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

BMW-DJ skrev:
Magnus Thomé skrev:
"beställ nytt lösenord" på Lots verkar inte funka alls


Jag såg i nyhetsbrev från Sbf idag att det är många som har gamla/felaktiga mailadresser i LOTS (kommer synkade från idrottonline)

Om detta är problemet så kan man tydligen maila till it@sbf.se så kan de ändra adressen.

Jag tror även att din klubb kan ändra i idrottonline så synkas det till LOTs den vägen.


Mailade igår kväll thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6489



Magnus Thomé skrev:
Figgz skrev:
Gustav_H78 skrev:

http://sbf.se/ImageVaultFiles/id_144572/cf_74/SBF_Avgifter_Licens.PDF



Det var inte lite pengar de ville ha nuförtiden heller om man vill ha plastkort med, kör man lite trackdays så brukar det ofta landa i 2 licenser (SBF+SMA), 1-2 klubbmedlemskap och liknande... SBF tar priset med 670 spänn för en debutantlicens inkl plastkort eller 310 för en engångs.


"Enkel licens" räcker för trackdays thumbs up

Bra, tack! thumbs up

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Tobias Bollmark
Stockholm
Här sen Jul 2010
Inlägg: 1596



Jag nergraderade min Driftinglicens ifrån Nationell till Debut, det var så enkelt som att maila SBF och dom fixade

Så 670:- för drifting och racinglicens

_________________
Tobias Bollmark
R-Däck.se
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

Magnus Thomé skrev:
BMW-DJ skrev:
Magnus Thomé skrev:
"beställ nytt lösenord" på Lots verkar inte funka alls


Jag såg i nyhetsbrev från Sbf idag att det är många som har gamla/felaktiga mailadresser i LOTS (kommer synkade från idrottonline)

Om detta är problemet så kan man tydligen maila till it@sbf.se så kan de ändra adressen.

Jag tror även att din klubb kan ändra i idrottonline så synkas det till LOTs den vägen.


Mailade igår kväll thumbs up


Jupp, var fel på mailadressen. Löste sig via mailen thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Mattias B
Göteborg
Här sen Jul 2004
Inlägg: 234



Gäller ej längre

_________________
Mattias Bengtsson
911 -78
Lotus Elise -97
Lådbil
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19438



Skickar du inte in pappret från utbildningen inom 6 månader, så har du ingen licens.

Om man måste lösa ut den första gången är jag osäker på (men jag tror inte att du kan ha licensen vilande från början), men om pappret inte stämplats av utbildare+klubb och sen skickats in så finns du ju inte i systemet.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Mattias B
Göteborg
Här sen Jul 2004
Inlägg: 234



Gäller ej längre

_________________
Mattias Bengtsson
911 -78
Lotus Elise -97
Lådbil
Citera
blixten
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1486

Namndispens
Namndispens

Mattias skrev "Nu måste jag alltså gå om hela kursen och den för karting kan jag inte uppgradera till att gälla även banracing. Jävla skitförbund"

Det är tyvärr så det blir/är när byråkrater får inflytande i organisationer. Byråkrati för byråkratins egen skull...

För de som ägnar sig åt jakt så skall man om man har för avsikt att jaga, betala in en avgift på ca 300 kr för ett år. Det går utmärkt att stå över några år utan att behöva ta om sin jägarexemen. SBF har en del att lära.

/Johan B

_________________
Johan B
Citera
Magnus Bengtsson
Karlstad å lite Falkenberg
Här sen Jul 2007
Inlägg: 1173



blixten skrev:
Mattias skrev "Nu måste jag alltså gå om hela kursen och den för karting kan jag inte uppgradera till att gälla även banracing. Jävla skitförbund"

Det är tyvärr så det blir/är när byråkrater får inflytande i organisationer. Byråkrati för byråkratins egen skull...

För de som ägnar sig åt jakt så skall man om man har för avsikt att jaga, betala in en avgift på ca 300 kr för ett år. Det går utmärkt att stå över några år utan att behöva ta om sin jägarexemen. SBF har en del att lära.

/Johan B


På några år brukar reglerna förändras en del, många kollisioner orsakas i onödan av att förare lever efter olika regeldecennium.
Kanske inte sker förändringar inom jakt i samma takt men faktiskt högst rimligt krav inom bilsport att om man stått vid sidan alltför länge så behöver man göra om (åtminstone teoridelen).
Egentligen borde ALLA göra om teorin emellanåt för att få ut licensen, då öppnar de böckerna åtminstone den gången..

_________________
Magnus Bengtsson
www.spvm.se
Citera
Allmänt banåkaforum
Idrottonline nu ett måste för SBF-licens
<<   1, 2
8 besök senaste veckan (15884 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande